Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Consumentenbond wil je alleen maar helpen als je lid bent.
Door wie ben je nou gebeld. Door de manager of door de medewerker?
Ik vind dit hele gebeuren erg verdacht.
Je zou bijna denken dat de medewerker zelf het geld achterover gedrukt heeft en de schuld in andermans schoenen wil schuiven.
Wat zegt het hoofdkantoor hierover?
Voor camerabeelden moet je de officiële weg bewandelen, die krijg je niet zomaar te zien.

purny schreef:Consumentenbond wil je alleen maar helpen als je lid bent.
Door wie ben je nou gebeld. Door de manager of door de medewerker?
Ik vind dit hele gebeuren erg verdacht.
Je zou bijna denken dat de medewerker zelf het geld achterover gedrukt heeft en de schuld in andermans schoenen wil schuiven.
Wat zegt het hoofdkantoor hierover?
Voor camerabeelden moet je de officiële weg bewandelen, die krijg je niet zomaar te zien.
Lara schreef:Ik vind het maar een bizar verhaal als ik eerlijk ben. Heb jaren in de winkel gestaan en heb nog nooit gehad dat een kasverschil >10 euro was zonder dat de caissière gefraudeerd had. Een kasverschil wordt normaliter ook nooit verhaalt op de klant als de caissière het geld als volledig geaccepteerd heeft. Dan is het haar fout geweest het niet te tellen. Dat hoort dan ook een beetje bij het bedrijfsrisico.
Ik kan me niet voorstellen dat de camerabeelden helder genoeg gaan zijn om precies te zien hoeveel briefjes te geeft. Wel zal de caissière toch de briefjes van 50 door een geld-machine moeten halen of met stift hebben aangetekend om te checken op vals geld? En anders kunnen ze toch ook op de camerabeelden zien hoe jij je briefjes telt in je portemonnee en vervolgens als een stapetje geeft?
Ben erg benieuwd wat er verder uit komt met het juridisch loket en de eventuele camerabeelden als ze die nog kunnen laten zien uiteindelijk.
edit: Ik zag iemand zeggen dat op de bon niet staat hoeveel je betaald hebt, maar normaal gesproken staat het totaalbedrag op een bon, hoe/hoeveel je betaald hebt en je eventuele wisselgeld.
EngeltjeS schreef:Succes vandaag TS!
Wat ik mij afvraag he, jij kan naar de politie gaan maar dan kunnen zij toch ook? Waarom doen ze dat niet?
Ik hoop dat het snel opgelost is
(En ik vind het ook een vreemd verhaal allemaal... nooit geweten dat je een klant mag bellen als je kassaverschil hebt)
Lara schreef:Ik vind het maar een bizar verhaal als ik eerlijk ben. Heb jaren in de winkel gestaan en heb nog nooit gehad dat een kasverschil >10 euro was zonder dat de caissière gefraudeerd had. Een kasverschil wordt normaliter ook nooit verhaalt op de klant als de caissière het geld als volledig geaccepteerd heeft. Dan is het haar fout geweest het niet te tellen. Dat hoort dan ook een beetje bij het bedrijfsrisico.
Ik kan me niet voorstellen dat de camerabeelden helder genoeg gaan zijn om precies te zien hoeveel briefjes te geeft. Wel zal de caissière toch de briefjes van 50 door een geld-machine moeten halen of met stift hebben aangetekend om te checken op vals geld? En anders kunnen ze toch ook op de camerabeelden zien hoe jij je briefjes telt in je portemonnee en vervolgens als een stapetje geeft?
Ben erg benieuwd wat er verder uit komt met het juridisch loket en de eventuele camerabeelden als ze die nog kunnen laten zien uiteindelijk.
edit: Ik zag iemand zeggen dat op de bon niet staat hoeveel je betaald hebt, maar normaal gesproken staat het totaalbedrag op een bon, hoe/hoeveel je betaald hebt en je eventuele wisselgeld.
Duhelo schreef:In principe als jij een bon hebt met voldaan erop hebben ze geen poot om op te staan, de kassapersoon is verantwoordelijk voor het goed ontvangen, tellen én invoeren van het geld (dus als er een verschil is zijn er daar twee fouten gemaakt, zowel bij het tellen, als bij het invoeren (of wellicht bij het teruggeven).
100 euro verschil op een rond bedrag van 200 is bizar.
Ik zou wel opletten met de spullen retour te doen, ALS je de spullen al ontvangt zou ik die houden, want als je die retour doet heb je geheid problemen met de teruggave van je geld.
shilady schreef:Even een update
Ik heb juridisch loket aan de lijn gehad en die zeiden wel tegen mij dat als hun met de camera kunnen laten zien dat ik over duidelijk 100 te weinig heb gegeven ik zoiezo moet bijbetalen.
Zolang hun dat bewijs hebben en het als een paal boven water staat vervalt het hele verhaal van ondernemers risico en verantwoording v de kassa dame.
Ik ga dus inderdaad opzeker even de beelden bekijken als ik daar uitnodiging van krijg en dan gelijk even af handelen
@tienus63 ze heeft inderdaad een x amount geld terug gegeven wat aansluit op het totaal bedrag van 200€
@Lara het is een hele uitdraai met wat er besteld is de bedragen
Wat ik heb betaald 200€ cash
Wat kassa dame mij als wisselgeld heeft gegeven
@Rintah klopt inderdaad wat jij zegt !
Maar als persoon achter de kassa moet je toch zoiezo even het geld tellen voor je het in de kassa stopt?
Ik heb bij dezelfde winkel vorig jaar een tv van 3500 euro gekocht en toen heeft de manager zelf alle biljetten geteld voor het in de kassa te stoppen
En dat de rekening 100% voldaan is
@Autumm ik heb wat ik in mijn portomonee heb niet geteld voor ik weg ging en nadien na het shoppen ook niet
ben gewoon geen tyoe die de hele tijd haar portomonee telt..
Maar weet wel dat er iets meer dan 400 euro in zat
shilady schreef:Ik heb bij dezelfde winkel vorig jaar een tv van 3500 euro gekocht en toen heeft de manager zelf alle biljetten geteld voor het in de kassa te stoppen