Hoeveel kinderen hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Nul en de bedoeling is dat dat zo blijft, want geen kinderwens (nooit gehad) en partner ook niet. Ik heb niks met kinderen, vind ze van een ander ook nooit leuk en heb het moederschap nooit op mijn levensweg voor me gezien. Hoewel het niet de voornaamste reden is vind ik het ergens ook wel heel lekker om geen zorgen te hebben of mijn kinderen nog wel een goed bestaan zouden hebben met hoe de wereld er nu voor staat. En geen druk te hebben om de wereld op een bepaalde manier voor ze achter te laten die ik anders misschien wel had gehad. Ik heb geen bewust kindvrije leeftijdsgenoten om me heen (ben 29) maar wel voorbeelden aan oudere dames die altijd kindvrij zijn gebleven en echt een heerlijk leven hebben wat ik ook wel wil tegen de tijd dat ik 50+ ben.

Ik vind het ergens wel heel moeilijk dat er uiteindelijk toch veel vrienden in mijn leeftijdscategorie nu in de zwanger en kinderen fase gaan. Ik ben bang dat vriendschappen er toch door gaan veranderen of verloren door zullen gaan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk voor een anders als die wens in vervulling gaat en zal niet bij voorbaat geen energie meer steken in de vriendschap. Ik hoop vooral dat ik me misschien wat meer over m’n algemene afkeer van kinderen heen kan zetten als m’n vrienden ook wat meer in de kinderen zitten…

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

musiqolog schreef:
Nul, maar ik ben dan ook alleen. Er is de afgelopen twintig jaar nou eenmaal geen vrouw geweest die iets met mij wilde.

Los daarvan zou ik best kinderen willen. Niet uit alle macht, en het zou ook afhangen met wie ik ze zou grootbrengen (kunnen we dit samen?). Ik kan goed met kinderen om, en ondanks alle gedoe lijkt het me heerlijk om ze volwassen te zien worden. Heb trouwens ook al zitten nadenken over namen, hoe nutteloos dat eigenlijk ook is.

Nouja weet je, ookal heb je dan die partner gevonden en ben je 3 kinderen verder, geeft dat geen enkele garantie dat de situatie zo blijft zoals hij is.
Oké, we doen het opvoeden nog wel samen maar niet vanuit hetzelfde huis en dat is toch weer anders.

Dus 3 kinderen hier, 2 meiden en 1 jongen.

PSvanLot

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

1 teveel... Wilde er een, maar kreeg een tweeling.

Heeft zo moeten zijn, want het is voor de kinderen geweldig leuk en natuurlijk zijn wij er uiteindelijk ook geweldig blij mee! Moesten in de zwangerschap wel serieus even schakelen.

Ben wel blij dat ze groter zijn, want we zijn echt geen 'kleine kinderen mensen'. Het eerste jaar was echt buffelen...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

Mars schreef:
0
Dit is ook geen wereld om meer mensen op te zetten.

Ik ben het hier helemaal mee eens, hier ook 0

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Geen, heel bewust en ik moet er ook niet aan denken. Ben er ook niet geschikt voor dus dat scheelt.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

0

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:40

Haha huh, ik heb nog nooit zoveel kindvrijen bij elkaar gezien. Hier ook bewust 0. Ik heb wel t idee dat onder paardenmensen meer kindvrijen zijn tov t gemiddelde.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

Hier ook geen kinderen. Gaat ook niet gebeuren.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

0 en geen kinderwens. Ben er elke dag nog blij om, dat we ze niet hebben.
Vooral in deze rare wereld. En het idee om tot 72 jaar te werken. Wil ik zelf ook niet. Waarom zou ik dat mijn kind wel aan doen?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:45

MaritGalinda schreef:
Bij ons is er eentje, "de eerste" onderweg, die eigenlijk elk moment geboren kan worden <3

Leuk! Geniet van deze mooie tijd <3

Ik heb er 3, een zoon en twee dochters.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

Hier ook 0.
Maar een iets ander verhaal, want ik heb wel periodes gehad dat ik een enorme drang had om kinderen te krijgen, op het obsessieve af.
Altijd die gedachte 'als ik niet jong moeder wordt, dan gaat t nooit gebeuren, dan zal blijken dat er iets met me mis is, dat zal je net zien'
Echt hele zware periodes.
Nu terugkijkend kan ik zien dat het een vlucht van mijn mentale gezondheid was.
Maar uiteindelijk heb ik wel gelijk gekregen, ik ben nu 32 en heb geen kinderen. Sterker nog, ik heb vorig jaar voor een sterilisatie gekozen.
En ik ben heel blij dat t mij uiteindelijk niet gelukt is om zwanger te blijven (heb 1 vroege miskraam gehad) want met mijn mentale gezondheid, die nu echt beter is dan toen, kan ik me niet voorstellen hoe ik overeind zou blijven als ik kinderen zou hebben.
Dus al met al, erg blij met mijn keuze

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:58

Tellen leasekinderen ook? }>
Dan twee, of drie, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

Die term is een uitspraak van, spijtig genoeg wijlen, een collega toen de personeelsvereniging een Efteling-arangement had geregeld en ik vroeg of onze bijrijdsters (van de paarden) ook mee mochten. "Ja hoor, leasekinderen tellen ook mee!" was haar mening :D :D

Ladyson schreef:
Haha huh, ik heb nog nooit zoveel kindvrijen bij elkaar gezien. Hier ook bewust 0. Ik heb wel t idee dat onder paardenmensen meer kindvrijen zijn tov t gemiddelde.

Wat denk je dat kinderen kosten? Niet alleen in geld maar ook tijd en energie.

De meesten zetten het paard opzij als er kinderen komen. Ik ken er maar enkelen die hun paarden aanhielden....
Laatst bijgewerkt door ikke op Gisteren, 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:58

OleJon schreef:
0 en geen kinderwens. Ben er elke dag nog blij om, dat we ze niet hebben.
Vooral in deze rare wereld. En het idee om tot 72 jaar te werken. Wil ik zelf ook niet. Waarom zou ik dat mijn kind wel aan doen?

Precies.
En de wereld wordt alleen maar ellendiger. De aarde is zo vernield door mensen, aan alle kanten radicalisering, oorlogen, de enge vormen die AI en digitalisering nog aan gaan nemen…

Ik zou het niemand aan willen doen on de toekomst mee te gaan maken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Ladyson schreef:

Ik noem mijn paard wel eens mijn uithuizige kind. :')

Maar hier ook geen kinderen en dat blijft wat mij betreft ook zo. Dat is in meerdere opzichten niet voor mij weggelegd en in deze wereld vind ik het helemaal wel goed zo.

Maar inderdaad, ik heb nog nooit zoveel bewust kinderloze mensen bij elkaar gezien. :+

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:00

Hier 1 kind een dochter van bijna 4. Ik denk dat ik het ook wel genoeg vindt zo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:13

Ladyson schreef:

Paardenmensen zijn al hun tijd en geld al kwijt aan die paarden :P En zijn na een dag werken, paard doen, sociale verplichtingen enz gewoon te moe om die kinderen überhaupt te maken :P

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:14

Geen en daar ben ik heel blij mee. Bij mijn eerste relatie (toen ik een jaar of 19 was) wilde ik het wel graag of zag ik het voor de toekomst wel voor me en het liefst 2 kinderen. Maar dat is eigenlijk nooit ervan gekomen en in de jaren daarna is dat gevoel ook steeds meer af genomen tot echt geen kinderen willen. Nu 16 jaar verder en al 10 jaar samen met mijn huidige partner en absoluut geen kinderwens. Partner had deze wel de eerste jaren, maar ben hier altijd duidelijk in geweest en inmiddels beiden erg blij met deze keuze.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:16

Hier 1 en daar blijft het bij. Wilde er eigenlijk wel 2 maar het liep anders en dat is ook helemaal prima. Mijn eierstokken begonnen overigens pas ver in de 30 te klapperen dus bij mij klopte het "dat komt nog wel" wel.

We hebben veel vrienden zonder kinderen en die zijn gewoon in ons leven gebleven gelukkig.

Wat er gaande is in de wereld baat mij ook wel zorgen maar ik hoop juist dat mijn dochter een positieve bijdrage kan brengen.

En de paarden...ik heb er juist 1 bij. Gelukkig gaat mijn dochter graag mee naar stal om te 'helpen' (ze is 3).

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:38

2 jongens

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:47

Ik ben echt verbaasd hoeveel bokkers geen kinderen hebben. Ik heb er ook 0, bewust. Hoevaak ik wel niet gehoord heb: “oh maar dat komt nog wel!” Dan dacht ik altijd: hoezo?! Ik zeg tegen jou toch ook niet: dat gaat wel weer over! >;)

Inmiddels 40 en nog altijd geen kinderwens (gehad).

Overigens wel een stiefdochter van 16.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:53

0
Nooit een kinderwens gehad.

De Tante uithangen bij vriendinnen vind ik wel leuk!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:54

Hier ook 0 kinderen en die gaan er ook nooit komen. Nooit een kinderwens gehad en nu we in zo'n rare tijd leven ben ik er alleen maar blij om. Geen zorgen dat je kinderen in een rare wereld achter moet laten.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:14

1. En dat is genoeg. Ik heb niet zo veel met kinderen van anderen, teveel niet opgevoedde kinderen in mijn nabije omgeving.

Ik zorg er wel voor dat de mijne niet schreeuwt, rent, vervelend doet etc waar dan ook. Gaat al 10 jaar goed _O- geef graag een goed voorbeeld

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:16

Ik heb er 2, wilde er geen en maak me druk om de toekomst.

Ik kwam achter mijn 1e zwangerschap met 34 weken. Best laat dus. Om heel eerlijk te zijn heb ik zelfs adoptie overwogen. Uiteindelijk is ze een heel mooi hoofdstuk in mijn leven, maar ook een beangstigend hoofdstuk met kijk op de toekomst.

Nr 2 is ook een oepsie, maar daarom niet minder geliefd. Ze is supergrappig, maar nog meer zorgen voor de toekomst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:22

Nul kinderen en die gaan er ook niet komen.
Ik moet er niet aan denken om in deze wereld een kind te krijgen. Verschrikkelijk.
En daarnaast zijn we veel te veel gesteld op onze rust en vrijheid.
Kinderen krijgen is sowieso vrij egoïstisch in mijn optiek. Je doet het altijd voor jezelf.
Daar is niets mis mee overigens.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op Vandaag, 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt