).Niet alleen bij jou TS, maar ik las het hier meer.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ook in het onderhouden ben ik niet supergoed, dat initiatief komt iets vaker van een ander. Tiggs schreef:Maar contacten hoeven toch niet per se te verwateren als je niet dicht bij elkaar in de buurt woont? Ik heb best wat goede vriendschappen, maar die wonen allemaal zeker een half uur rijden bij mij vandaan (in alle windrichtingen, behalve zuid).
Tiggs schreef:Maar contacten hoeven toch niet per se te verwateren als je niet dicht bij elkaar in de buurt woont? Ik heb best wat goede vriendschappen, maar die wonen allemaal zeker een half uur rijden bij mij vandaan (in alle windrichtingen, behalve zuid).
Niet alleen bij jou TS, maar ik las het hier meer.
Jessix schreef:Tiggs schreef:Maar contacten hoeven toch niet per se te verwateren als je niet dicht bij elkaar in de buurt woont? Ik heb best wat goede vriendschappen, maar die wonen allemaal zeker een half uur rijden bij mij vandaan (in alle windrichtingen, behalve zuid).
Nee niet verwateren maar ik zie ze daardoor wel minder vaak wanneer ik een uur of twee uur moet rijden enkele reis. Dan ben je al gauw een dagdeel kwijt. Naast mijn baan en paarden aan huis maak ik niet zo snel meer een hele dag of middag vrij, terwijl ik wel een kop koffie zou drinken als ze dichterbij zouden wonen.![]()
En dan mis ik het ook blijkbaar niet genoeg hoor, dat geef ik eerlijk toe. Anders zou ik het er wellicht wel vaker voor over hebben.
Tiggs schreef:Maar contacten hoeven toch niet per se te verwateren als je niet dicht bij elkaar in de buurt woont? Ik heb best wat goede vriendschappen, maar die wonen allemaal zeker een half uur rijden bij mij vandaan (in alle windrichtingen, behalve zuid).
Yv_ schreef:Rienn schreef:
Ik ben de jongste op mijn werk. Ondanks dat ik mijn collega’s heel leuk en gezellig vind hoef ik ze niet direct ook privé te ziendat schreef ik eerder
![]()
Binnenkort heb ik wel een afspraak met een oud collega om even bij te kletsen, dus dat is wel leuk.
Nee, maar via werk hoeven niet alleen directe collega's te zijn, zie mijn verhaal als voorbeeld.
. Ik denk dat het ook aan het werk ligt wat je doet. Ik hoef(en mag trouwens) geen privé contact met mijn cliënten te hebben. De instanties die ik spreek zijn puur zakelijk (veelal telefonisch en per mail) en zal ik heel lastig op een andere manier contact mee kunnen hebben. Boras schreef:Ik vind het al jaren moeilijk.
Maar we gaan binnenkort verhuizen naar een klein dorpje met maar 400 inwoners. Ik denk dat het daar makkelijker zal zijn om vrienden te maken. Vandaag stond er een bord in de tuin waarop we worden verwelkomd in de buurt. Dat gebeurt in ons huidige storp niet.
Ik heb een auto en ik vind het niet erg om een stukje te rijden
Rienn schreef:Tiggs schreef:Maar contacten hoeven toch niet per se te verwateren als je niet dicht bij elkaar in de buurt woont? Ik heb best wat goede vriendschappen, maar die wonen allemaal zeker een half uur rijden bij mij vandaan (in alle windrichtingen, behalve zuid).
Soms werkt dat gewoonweg niet. Je moet meer moeite steken in de vriendschappen en sommige zien dat wel zitten en dan werkt het en andere zien dat niet zitten en dan droogt zo'n vriendschap op.
) ik zou willen dat het zo makkelijk ging als bij mn kindjes (al zal dat als ze wat groter worden ook wel meer problemen geven
) maar gewoon, ik vind je aardig, oke we zijn vrienden. helaas gaat dat niet meer zo haha!
nieuwe buren waarvan de buurvrouw nu tevens een vriendin is, en een oppas gezocht voor onze kindjes, was iemand van mijn leeftijd, nu tevens vriendin