Vrienden maken op latere leeftijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:30

Maar contacten hoeven toch niet per se te verwateren als je niet dicht bij elkaar in de buurt woont? Ik heb best wat goede vriendschappen, maar die wonen allemaal zeker een half uur rijden bij mij vandaan (in alle windrichtingen, behalve zuid :D).

Niet alleen bij jou TS, maar ik las het hier meer.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:32

Ik denk dat het van alle leeftijden en fases is dat het wisselend is waar je aansluiting vind en waar je behoefte aan hebt.

Mijn vriendinnen heb ik nog van de middelbare school en van mijn studententijd. De vriendinnen van mijn studententijd ben ik via via tegengekomen met uitgaan. Ik kon geen aansluiting vinden bij mijn studie(vereniging)genoten.

Ook op pensionstallen, kunst- of taalcursussen vond ik over het algemeen geen aansluiting. Pas bij de laatste pensionstal heb ik een aantal mensen ontmoet waar ik nog steeds heel leuk contact mee heb.

Ben eerlijk gezegd nooit echt op zoek geweest naar vriendschap, voor mijn gevoel ben ik wel een aantal keer door mensen geadopteerd :P Ook in het onderhouden ben ik niet supergoed, dat initiatief komt iets vaker van een ander.

Je kunt het niet forceren, maar ik denk wel dat aansluiten bij een aantal clubjes echt kan helpen. En ik weet niet of je een hond hebt, maar als je daarmee wandelt krijg je over het algemeen ook veel aanspraak van mensen waar je wellicht een keer meer kan wandelen ofzo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:33

Tiggs schreef:
Maar contacten hoeven toch niet per se te verwateren als je niet dicht bij elkaar in de buurt woont? Ik heb best wat goede vriendschappen, maar die wonen allemaal zeker een half uur rijden bij mij vandaan (in alle windrichtingen, behalve zuid :D).

Nee niet verwateren maar ik zie ze daardoor wel minder vaak wanneer ik een uur of twee uur moet rijden enkele reis. Dan ben je al gauw een dagdeel kwijt. Naast mijn baan en paarden aan huis maak ik niet zo snel meer een hele dag of middag vrij, terwijl ik wel een kop koffie zou drinken als ze dichterbij zouden wonen. :j

En dan mis ik het ook blijkbaar niet genoeg hoor, dat geef ik eerlijk toe. Anders zou ik het er wellicht wel vaker voor over hebben.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:35

Tiggs schreef:

Hoeft niet nee, maar daar moet je gewoonweg meer voor doen. Toen het nog een buurvrouw was, was het zoveel makkelijk ff te appen: “koffie?” En dan lekker een uur bij elkaar op de koffie en kletsen.
Nu moeten we echt ff afspreken en omdat we beiden inmiddels een relatie hebben, is dat nóg lastiger.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:41

Jessix schreef:
Tiggs schreef:

Nee niet verwateren maar ik zie ze daardoor wel minder vaak wanneer ik een uur of twee uur moet rijden enkele reis. Dan ben je al gauw een dagdeel kwijt. Naast mijn baan en paarden aan huis maak ik niet zo snel meer een hele dag of middag vrij, terwijl ik wel een kop koffie zou drinken als ze dichterbij zouden wonen. :j

En dan mis ik het ook blijkbaar niet genoeg hoor, dat geef ik eerlijk toe. Anders zou ik het er wellicht wel vaker voor over hebben.

Ik zie ze ook niet wekelijks (of zelfs maandelijks) hoor! Maar dat hoeft bij een goede vriendschap ook niet. Ik vind het ook altijd fijn als ik iemand dan weer zie en het altijd wel voelt alsof we vorige week elkaar nog gezien hebben.

Maar als je merkt dat je steeds uit elkaar groeit als je mensen niet meer zo vaak ziet, dan is het volgens mij ook de vraag of dat vrienden waren of gewoon mensen om leuke dingen mee te doen. En dat laatste is ook helemaal prima!

Wat Daantje heeft gedaan vind ik juist slim. Je leert veel mensen kennen en dan merk je vanzelf of het met iemand extra klikt. Een vriendschap moet toch groeien.

Veneri: maar volgens mij zoek je dan niet echt vrienden, maar gewoon iemand om iets mee te ondernemen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:05

@Tiggs, nee dat maakt voor mijn vriendschappen ook niet uit hoe vaak we elkaar zien. We kletsen gewoon weer verder! :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 11:10

Tiggs schreef:

Soms werkt dat gewoonweg niet. Je moet meer moeite steken in de vriendschappen en sommige zien dat wel zitten en dan werkt het en andere zien dat niet zitten en dan droogt zo'n vriendschap op.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 11:16

Yv_ schreef:
Rienn schreef:

Ik ben de jongste op mijn werk. Ondanks dat ik mijn collega’s heel leuk en gezellig vind hoef ik ze niet direct ook privé te zien :o dat schreef ik eerder :D
Binnenkort heb ik wel een afspraak met een oud collega om even bij te kletsen, dus dat is wel leuk.

Nee, maar via werk hoeven niet alleen directe collega's te zijn, zie mijn verhaal als voorbeeld.

Ik werk in een team van 5, dat is ons hele bedrijf. Dus directe collega's :). Ik denk dat het ook aan het werk ligt wat je doet. Ik hoef(en mag trouwens) geen privé contact met mijn cliënten te hebben. De instanties die ik spreek zijn puur zakelijk (veelal telefonisch en per mail) en zal ik heel lastig op een andere manier contact mee kunnen hebben.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 11:18

Boras schreef:
Ik vind het al jaren moeilijk.

Maar we gaan binnenkort verhuizen naar een klein dorpje met maar 400 inwoners. Ik denk dat het daar makkelijker zal zijn om vrienden te maken. Vandaag stond er een bord in de tuin waarop we worden verwelkomd in de buurt. Dat gebeurt in ons huidige storp niet.

Dat is super leuk en warm welkom! wij hebben bij onze buren en nu dus goede vrienden een kaartje in de bus gedaan met daarop een welkomboodschap. Dat heeft denk ik wel geholpen in het contact in het begin.

Rienn

Re: Vrienden maken op latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 11:23

Ik heb nog niet alles helemaal gelezen, maar ik ben blij van wat ik heb gelezen ik niet de enige ben dit het soms lastig vind.

Mocht iemand het leuk vinden om een keer ergens wat te drinken of te wandelen of iets, stuur gerust een berichtje :) Ik heb een auto en ik vind het niet erg om een stukje te rijden :D

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:27

Rienn schreef:
Tiggs schreef:

Soms werkt dat gewoonweg niet. Je moet meer moeite steken in de vriendschappen en sommige zien dat wel zitten en dan werkt het en andere zien dat niet zitten en dan droogt zo'n vriendschap op.

Dit, en je (of ik in ieder geval) kom er dan vaak achter dat je dan zelf elke keer de sigaar bent om de afstand af te leggen, maar andersom gebeurt het niet. Of het nou om een andere wijk gaat of twee uur met de auto. Die van een andere wijk spande helemaal de kroon, we liepen elke ochtend een ronde met de honden en ik kwam daar ook verder veel over de vloer. Maar nadat ik verhuisde, moest ik altijd maar naar hun toe komen, zelf kon ze wel in mijn nieuwe wijk boodschappen doen (deed ze eerder ook al).. ja sorry maar dan houdt het van mijn kant ook wel snel op.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:28

lastig is dat he, op "latere leeftijd" (nu voel ik me oud met mijn 34 :Y) ) ik zou willen dat het zo makkelijk ging als bij mn kindjes (al zal dat als ze wat groter worden ook wel meer problemen geven :') ) maar gewoon, ik vind je aardig, oke we zijn vrienden. helaas gaat dat niet meer zo haha!

ik ben de laatste jaren ook veel vrienden verloren, als je eenmaal kinderen krijgt en van werk veranderd enz, gaat dat zo.

maar ook wel weer wat nieuwe vrienden toevallig gekregen :) nieuwe buren waarvan de buurvrouw nu tevens een vriendin is, en een oppas gezocht voor onze kindjes, was iemand van mijn leeftijd, nu tevens vriendin :D