Tazzey schreef:Misschien niet heel tactisch verwoord maar Petpa heeft wel gelijk. De werkdruk is gigantisch en het is gewoon niet handig om de politie lastig te vallen met zaken waar zij niets mee kunnen aanvangen. Het dreigen met de politie lijkt me in dit specifieke geval ook niet zinvol, de meeste mensen weten dat het geen strafzaak is.
Niemand hier weet wat de reden van de vertraging is, wellicht is er sprake van overmacht? Dus gewoon een nette ingebrekestelling sturen is de juiste weg. Mijn ervaring is dat daar vaak wel een reactie op gaat komen. Als is het een melding dat er iets gaande is waardoor ze (tijdelijk) niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Pas daarna kun je je voorbereiden op eventuele vervolgstappen, en nee dat is nog steeds niet naar de politie stappen.
Oh en voor alle goedbedoelende Bokkers, ChatGPT of welke andere AI chatbot dan ook is pertinent ongeschikt om juridische vraagstukken aan voor te leggen, zelfs de meest simpele zaken moet je daar niet neerleggen. Bel bij voorkeur je rechtsbijstandverzekering, en als je die niet hebt kun je kijken of je in aanmerking komt voor hulp via het juridisch loket. Zelfs hier op Bokt kom ik soms juridische adviezen tegen die absoluut met de allerbeste bedoelingen gedeeld zijn maar die zoveel problemen kunnen opleveren dat je uiteindelijk zelfs dieper in de ellende terecht kan komen.
Jullie missen alleen de essentie volledig..
Heb het zelf laatst een keer aan de hand gehad. Webshop leverde niet, reageerde niet op e-mails, telefoon nummer was afgesloten. Heb een mail gestuurd en gedreigd aangifte te doen en de volgende dag had ik een reactie en was het product verstuurd.
Dus nee, heb de politie niet 'lastig' hoeven vallen. De toon was voldoende.
Overigens had ik dat niet gedaan als ze gewoon een mailtje hadden gestuurd dat het wat langer zou duren. Maar juist omdat er geen communicatie was en het om best veel geld ging heb ik het zo gedaan. En het werkte dus als een trein.