Trouwjurk, verkopen of houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij je jurk nog?

Ja, kijk er nooit naar
83 (69%)
Ja, kijk er regelmatig naar
14 (11%)
Nee, verkocht zonder spijt
21 (17%)
Nee, verkocht met spijt
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 120

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:25

Ik denk dat ik die van mij wel wil houden aangezien er emotionele waarde aan zit en het me heel leuk lijkt om er tzt nog een keer een fotoshoot in te doen samen met mijn man. Ik ben alleen sinds mijn bruiloft ruim 11 kilo afgevallen, dus dan gaat hij wel weer vermaakt moeten worden :')
Ik weet wel niet helemaal hoe ik hem wil bewaren. Inlijsten vind ik niet mooi, op een paspop is het ook niet helemaal met 3 katten in huis... Maar er blijven zo weinig opties over. :+
We weten niet of we kinderen willen, dus een wiegje bekleden of doorgeven is nog niet per se aan de orde.

DemDeempel

Re: Trouwjurk, verkopen of houden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

Ik ga van de zomer trouwen dus ik heb de jurk nog niet gebruikt maar al wel besteld.

Het idee van hem te laten vermaken tot cocktailjurk las ik hier, dat vind ik wel leuk, en dan stukken stof bewaren voor mijn dochter.
Daarnaast ben ik op insta een bedrijf tegen gekomen die miniatuur bruidsjurken maakt voor op een mini paspopje in een stulp voor in de woonkamer bijvoorbeeld, dat zou ik wel heel gaaf vinden.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Mijn optie staat er niet bij. :D

Inmiddels ben ik bijna 50 jaar getrouwd maar ik heb destijds van mijn trouwjurk een doopjurk gemaakt.
Gedragen door mijn kinderen en ook door de kleinkinderen .

Nu ligt hij op zolder maar wordt soms gebruikt door de kleine poppenmoedertjes als ze bij ons zijn.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

Ik ben 2,5 jaar geleden getrouwd. De jurk ligt bij mijn ouders, naar wens laten maken met wel bepaald budget (Anastasi bruidsatelier, aanrader!). De jurk heb ik een aantal keer gezien net na het trouwen, nu al een hele poos niet. Geen denken aan dat ik hem weg doe, dan maar ongezien in de kast. :+
Al heb ik na dit topic wel weer even behoefte om hem een keer te bekijken haha

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

Ik ben getrouwd in 2023, en had een wat apartere jurk. Ik wist dat ik hem nooit meer zou dragen, en ik wist ook niet wat ik er verder nog mee zou doen. Op een paspop zag ik niet zitten, in een lijst ook niet en ik zou niet weten hoe ik hem had kunnen hergebruiken (ik draag weinig wit, heb geen kinderwens en ook geen broers/zussen met kinderen).

Omdat het geen alledaagse jurk was, wist ik dat ik 'snel' actie zou moeten nemen als ik hem wilde verkopen omdat hij trendgevoelig was. Er was welgeteld 1 iemand geïnteresseerd, ze is hier geweest om hem te passen en was net zo verliefd op de jurk als ik!

Ik heb later de foto's van haar bruiloft gezien en ze straalde! Dus ik ben ontzettend blij dat mijn jurk iemand net zo gelukkig heeft gemaakt als ik was, en een mooi 2e (en wie weet inmiddels zelfs wel 3e) leven kreeg <3

En voor mijn herinneringen? Ik heb de meest prachtige foto's van onze trouwdag, en zelfs een trouwshoot in Italië met mijn geweldige jurk <3 <3 <3 <3

Doe vooral wat goed voelt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van jouw jurk Hedi. :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 41 min geleden

Bellatrix schreef:
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van jouw jurk Hedi. :D

Ik stuur je wel een berichtje :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

Is goed. :D

Ik ben niet getrouwd maar mijn moeder heeft haar jurk laten vermaken naar een kinderjurkje voor mij.
Hij is later weggedaan geloof ik. Geen idee waarheen.
Wel erg jammer, haar jurk was ook totaal niet standaard.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Voor de mensen die hun jurk niet gelijk naar de stomerij gebracht hebben na hun bruiloft, sorry maar die snap ik echt niet. Wat zonde. De kans dat de vlekken er na zo'n lange tijd nog uit gaan, wordt steeds kleiner. Heb hem gelijk de eerstvolgende dag weggebracht en super schoon terug.

Dat terzijde.

Eerst dacht ik, ik ga hem na mijn bruiloft verkopen. Maar ik kan het (nog) niet. Misschien wel nooit en dan is het ook goed. En ik heb er plek voor, dus hij staat prachtig te stralen op een pop op de voorzolder (Let op, het beste is een plek zonder ramen!) waar ik iedere keer van geniet als ik langsloop. Ik wil er nog een spiegel achterzetten zodat de achterkant ook goed zichtbaar is, want de achterkant is echt prachtig <3. Ik heb al een mooie tweedehandse eiken spiegel, maar die moet ik nog even opknappen/beitsen.

Voor mensen die denken, misschien wil mijn dochter hem ooit aan als ze groot is.. Laten we heel eerlijk zijn, je wilt toch je droomjurk aan op je bruiloft. Hoe groot is de kans dat jouw droomjurk ook de droomjurk van je dochter is... Klinkt misschien hard dat ik dit zeg, en het kan natuurlijk, maar als je realistisch bent...