Huis verbouwen. Hoe kies je de keuken, badkamer enzovoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Cayenne schreef:
Mijn man had maar één wens: een vaatwasser _O-
En de rest mocht ik besluiten.... zei hij }>
Tot ik een prachtige zalmroze keuken liet zien. Dat was nou ook weer niet de bedoeling blijkbaar :))

Zo flauw -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

CobCowgirl schreef:
Prairy schreef:
Top dat je een alles-in-1 gevonden hebt!

Ja bij mannen werkt dat vaak goed, als het hun idee maar is :') Waar dat idee vandaan komt hebben we het maar niet over :+

Dit is inderdaad universeel, hahaha! Ik Pinterest me suf op ons gezamenlijke bord en prijs hem de lucht in als hij daarvan dan iets voorstelt. Heeft niet door dat ik de lijn allang heb uitgezet :P

_O-

Ik heb gelukkig wel een makkelijkere vent, als ik maar goed kan onderbouwen waarom ik iets nodig heb, gaat hij meestal wel aan de slag. Over het algemeen betreft dat dingen om eten te maken of op te slaan en dan is het ook wel al vrij snel goed, zeker als ik nog zorg dat het niet veel geld kost _O-

Enige waar ik dan eigenlijk geen commentaar op mag hebben is als ik het niet helemaal eens ben hoe hij iets gemaakt heeft, dat moet ik wel in de gaten houden. Meestal houdt hij namelijk van snel snel dingen bouwen en ben ik daardoor 3x zo lang bezig met de afwerking omdat hij bijv niet gedacht heeft aan de zijkanten van een houten balk heel even glad te schuren voordat hij het vast schroeft... Daar ben ik nu aan een paar jaar mee bezig maar dat wil er echt nog niet in _-:(

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

Begin niet met Pinterest, maar begin met voor jezelf te bedenken wat je wil ervaren in je huis. Maak ook een lijst met positieve punten én negatieve punten.

Mijn lijst bestaat uit:

- Veel natuurlijk licht
- Uitzicht is het belangrijkste
- Huis moet van zichzelf mooi zijn, niet door meubels of accessoires.
- Hoogtes benutten voor meer ruimtelijkheid
- Rust, architectonisch en een soort luxe boshuis gevoel
- Witte muren, gekleurde vaste elementen (kasten, keuken, kozijnen)

- Geen trends kiezen! (dus geen zwarte kranen of kozijnen, visgraat tegeltjes, ect) deze vind ik echt heel belangrijk. Want op trends raak je uitgekeken of je wordt weer verleid om iets nieuws te kopen. Zo vind ik het gros bij een woonwinkel best wel heel leuk, maar volgend maand ook en een half jaar later ook weer. Zo blijf je bezig. Maar wat vind ik ECHT mooi. Ga daar naar opzoek. Of wat vind je bijzonder? Eigens? Kun je zelf iets bedenken ipv een plaatje na te maken? Kijk eens tweedehands of bij een authentieke zaak.

- Zelf heel goed nadenken over praktische zaken, merk dat dat vaak niet aan wordt gedacht. Zo wilde ik in de badkamer absoluut geen nisje voor flessen (vies en rommelig) en wilde ik alle handdoeken, wasmanden, ect in een grote kast die opgaat in de wand.

Wij hebben wel gekeken bij standaard keuken/badkamerwinkels, maar die kunnen vaak geen maatwerk maken, dus hebben we een interieurbouwer erbij gehad. Ook maken we veel zelf, bedenken we zelf en halen er waar nodig een prof bij om bijvoorbeeld tegels te zetten of iets te installeren.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

Ladyingreen schreef:
- Geen trends kiezen! (dus geen zwarte kranen of kozijnen, visgraat tegeltjes, ect) deze vind ik echt heel belangrijk. Want op trends raak je uitgekeken of je wordt weer verleid om iets nieuws te kopen. Zo vind ik het gros bij een woonwinkel best wel heel leuk, maar volgend maand ook en een half jaar later ook weer. Zo blijf je bezig. Maar wat vind ik ECHT mooi. Ga daar naar opzoek. Of wat vind je bijzonder? Eigens? Kun je zelf iets bedenken ipv een plaatje na te maken? Kijk eens tweedehands of bij een authentieke zaak.

- Zelf heel goed nadenken over praktische zaken, merk dat dat vaak niet aan wordt gedacht. Zo wilde ik in de badkamer absoluut geen nisje voor flessen (vies en rommelig) en wilde ik alle handdoeken, wasmanden, ect in een grote kast die opgaat in de wand.

Goede tip die eerste!! Trends zijn inderdaad leuk maar snel aan vervanging toe, zonde.

Nieuwsgierig, hoe staan jouw shampooflessen etc dan in de douche? Zo'n nis leek mij juist het makkelijkste?

Ladyingreen

Re: Huis verbouwen. Hoe kies je de keuken, badkamer enzovoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Bij ons zit shampoo, zeep en crèmespoeling in 3 hervulbare falcons in een houder. Plus daarboven een klein schapje voor scheermes/scheergel, gezichtwash en eventueel iets anders:
https://www.nakafinland.fi/products/pum ... ee-bottles
https://www.nakafinland.fi/products/deck-30-shelf
https://www.nakafinland.fi/products/pod-40-shelf

Een nis is voor mij om juist iets uit te lichten, of om structuur meer te maken. Dit zie je ook vaak terug in de architectuur. En een nis moet echt mooi getegeld zijn, ander irriteer ik me dood aan lelijke randjes. Plus het is prijsopdrijvend (en je geeft ruimte weg om een nis in te maken, wand de rest van de wand moet dan naar voren).

Dus laat je niet teveel beïnvloeden (en dat is moeilijk!) door zaken in de winkels. Maar ga opzoek naar tijdloze spullen die passen bij jou/jullie. Soms hebben ze ook handige tips hoor, zo hebben wij het bedieningspaneel van de douchekranen aan de overkant van de douche zelf geplaatst, aan een muurtje. Staat luxe en ze worden niet nat, dus blijft er ook geen kalk aan zitten :-).

Ir111

Re: Huis verbouwen. Hoe kies je de keuken, badkamer enzovoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Ah ja, dat past wel goed bij mijn 'zero wast' instelling. Maar verder niet mijn ding. Ik hou t op een nisje, past beterin mijn straatje. :D