Hoe vind je je stijl?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:10

prugelpiet schreef:
Ik lees even mee!
Mijn tactiek is nu: plaatje zoeken van wat ik leuk vind en proberen items te vinden die daar op lijken en dat dan dragen.

Ik denk alleen dat ik geen "stijl" heb. De ene dag wil ik een pantalon met een blouse aan, de andere dag een skinny jeans met een hoodie. Net hoe de bui hangt.
Wat ik wel weet is dat ik achterlijk veel kleren heb die ik nooit draag. En dat vind ik zonde.
Ik wil me ook nog wat meer verdiepen in een capsule wardrobe. Ik ben wel een beetje basic, dus dat lijkt me nog wel handig :+

Ik weet dat in het show je outfit topic eens een app besproken is waarin je je kleding kan uploaden, en deze geeft je dan opties om te combineren. Maar ik zou niet meer weten hoe het heet.

Smart closet heet de app. Ik heb hem ook gedownload moet alleen nog beginnen om al m'n kleding te fotograferen..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:02

Zo leuk die vele reacties! :D
Ik heb de adviezen, tips en websites in een documentje gezet en ga daar rustig doorheen werken.

Vandaag mijn Ninepine broeken gepast.
En eentje is echt wauw *\o/* <3
Hele mooie flatterende fit, perfecte lengte, maakt mijn benen langer en zit ook nog eens net zo lekker als een joggingbroek.
Deze is dat https://www.ninepine.nl/collections/bes ... -pant-navy
Hij is navy, dus goed te combineren.
Heb voordat ik het label eraf knipte eerst verschillende tops uit mijn kast erop geprobeerd zodat ik zeker weet dat ik het kan combineren :D
Ik merk dat ik echt voorkeur heb voor nauwer sluitende tops/shirts.

De straight is voor mij net wat te wijd, dat vind ik minder mooi staan. Die gaat dus terug.

Ik heb op Pinterest al een en ander bekeken en kwam toen op het account van een vrouw die nog een stukje kleiner is dan ik maar op de foto echt wel langer toont en ook mooie basic/minimalistische outfits post, ook geschikt voor werk.
Dit is de website en ze zit ook op insta zag ik https://pumpsandpushups.com/petite-slim ... kaya-kate/
Mocht je dus ook klein zijn dan is dat een tip :)

Ik ga de komende tijd op zoek naar kwalitatieve basic tops.
Qua schoenen ben ik ook aan het kijken.
Ik draag veel sneakers, heb een paar zwart, wit en beige/creme dus daarin ben ik wel voorzien.
Maar een wat nettere/neutrale platte schoen wil ik nog wel.
Hakken liever niet, ik werk met kinderen dus dat is niet praktisch.
Schoenen tips zijn dus ook welkom :)

Dorine92

Re: Hoe vind je je stijl?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:48

Heb niet alles gelezen maar ik koop dingen altijd in setjes. Dan weet ik zeker dat het staat.
Ik laat me vaak adviseren in de winkel, zij kennen hun kleding het beste. Meestal wijs ik 2 of 3 dingen aan die ik zelf zou kiezen, met de opmerking dat we dat dus niet gaan doen, en kom maar door..
Kan hele leuke dingen opleveren

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

_Lois_ schreef:
Ik heb net 2 basic broeken bij Ninepine besteld, de Asana straight en slim. Dat soort type broeken spreken me wel aan, maar nog nooit aangehad dus we gaan het eens uitproberen.
Ik heb al wel wat ideeën qua hoe ik het zou combineren met wat ik al heb, of dat in de praktijk ook echt bij elkaar past gaan we zien :+

Ik vind dit een heel fijn merk! Ik heb ook twee broeken uit hun tailored lijn, die zijn net wat zakelijker.

Edit: ik las net ook je laatste bericht en toevallig heb ik nu de Asana Slim in Navy aan :+ Ik houd van die broek!
Laatst bijgewerkt door Tiggs op Gisteren, 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:14

Wdj schreef:
Wat een leuk topic, ik lees graag mee. Ik vind dit ook oprecht lastig... ik weet inmiddels wel welke kleuren bij mij passen, maar ik vind met name het kiezen van de juiste snit en het goed afstylen van een outfit lastig. Ik vind bijvoorbeeld die wijde mode en die wollige stofjes van nu heerlijk, maar als ik naar mezelf kijk voel ik me al gauw alsof ik een hobbezak draag..maar dat komt ook deels door een ex die altijd maar zeurde dat ik geen taille had, hoe slank ik ook was.....

Kijk eens bij Plein Publique, die hebben erg mooie wollen kleding.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:19

Tiggs schreef:
_Lois_ schreef:
Ik heb net 2 basic broeken bij Ninepine besteld, de Asana straight en slim. Dat soort type broeken spreken me wel aan, maar nog nooit aangehad dus we gaan het eens uitproberen.
Ik heb al wel wat ideeën qua hoe ik het zou combineren met wat ik al heb, of dat in de praktijk ook echt bij elkaar past gaan we zien :+

Ik vind dit een heel fijn merk! Ik heb ook twee broeken uit hun tailored lijn, die zijn net wat zakelijker.

Edit: ik las net ook je laatste bericht en toevallig heb ik nu de Asana Slim in Navy aan :+ Ik houd van die broek!

Jaaaa zit heerlijk <3
Ik twijfel om mijn straight te ruilen voor de crepe slim van de tailored, heb jij die toevallig?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Tiggs schreef:
Wdj schreef:
Wat een leuk topic, ik lees graag mee. Ik vind dit ook oprecht lastig... ik weet inmiddels wel welke kleuren bij mij passen, maar ik vind met name het kiezen van de juiste snit en het goed afstylen van een outfit lastig. Ik vind bijvoorbeeld die wijde mode en die wollige stofjes van nu heerlijk, maar als ik naar mezelf kijk voel ik me al gauw alsof ik een hobbezak draag..maar dat komt ook deels door een ex die altijd maar zeurde dat ik geen taille had, hoe slank ik ook was.....

Kijk eens bij Plein Publique, die hebben erg mooie wollen kleding.

Een "vriend" die jou onzeker maakt door negatieve opmerkingen over je uiterlijk, moet je zo snel mogelijk dumpen en dan weer lekker gaan aantrekken waar je zelf zin in hebt .Gelukkig dat het nu je "ex" is.