Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
foxy80 schreef:Belastingen ook op de hoogte of blijf je in NL werken?
Overzetten energie contract op jullie naam is ook geregeld? Neem zeker een foto van de meterstanden op de dag van de overdracht van de sleutel als bewijs (evt. met krant erbij)

ik wil altijd alles zo snel mogelijk geregeld hebben en wachten tot bepaalde data vind ik lastig
_Nancy schreef:foxy80 schreef:Belastingen ook op de hoogte of blijf je in NL werken?
Overzetten energie contract op jullie naam is ook geregeld? Neem zeker een foto van de meterstanden op de dag van de overdracht van de sleutel als bewijs (evt. met krant erbij)
We blijven werken in Nederland, we worden grensarbeider
Qua belastingdienst; dat is mijn vakgebied, dat komt wel goed verwacht ik.
Overzetten energie is nog niet geregeld, net als overzetten zonnepanelen en accu, dat kan nu ook nog niet.
Foto meterstanden op dag van overdracht is inderdaad een goede.
Ginam; We gaan naar Pelt.
We hebben op administratief vlak al veel geregeld zover dat kon, sommige zaken kunnen niet ivm nog niet ingeschreven of uitgeschreven zeg maar.
Het is wat dat betreft echt op onze handen zitten en vooral ik vind dat moeilijkik wil altijd alles zo snel mogelijk geregeld hebben en wachten tot bepaalde data vind ik lastig
.
Ginam schreef:_Nancy schreef:
We blijven werken in Nederland, we worden grensarbeider
Qua belastingdienst; dat is mijn vakgebied, dat komt wel goed verwacht ik.
Overzetten energie is nog niet geregeld, net als overzetten zonnepanelen en accu, dat kan nu ook nog niet.
Foto meterstanden op dag van overdracht is inderdaad een goede.
Ginam; We gaan naar Pelt.
We hebben op administratief vlak al veel geregeld zover dat kon, sommige zaken kunnen niet ivm nog niet ingeschreven of uitgeschreven zeg maar.
Het is wat dat betreft echt op onze handen zitten en vooral ik vind dat moeilijkik wil altijd alles zo snel mogelijk geregeld hebben en wachten tot bepaalde data vind ik lastig
Ik woon in Balen en werk in Mol dus dat is vlakbij.
Ik was voor mijn verhuizing grensarbeider, want ik werkte al langere tijd in Mol toen ik nog in NL woonde.
Met belasting vond ik dat nog best ingewikkeld, maar ook met zorgverzekeringen. Je moet dan beide hebben. In Nederland was dat toen met een verdragspolis via CZ. In België heb ik toen wel ook een hospitalisatieverzekering afgesloten voor als je hier opeens in ziekenhuis zou belanden. Voordeel is wel dat dat hier veel goedkoper is dan in NL.
Afvalophaal vond ik nog het lastigste qua regelen, want je hebt na een verhuizing best veel afval en ik kon toen niets wegbrengen en was in NL al uitgeschreven![]()
Binnen een paar weken na het inschrijven bij de gemeente was dit wel geregeld.
Dus dat is dan net zo makkelijk.