Wie helpt mij aan meer fantasy boektitels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:05

Alles van Ilona Andrews, dan kan je meteen even vooruit. Hun kate Daniëls serie is lekker lang. Ben ook fan van legacy en innkeeper reeksen. Toevallig die laatste net weer voor de zoveelste keer aan het lezen.
Ik zag Anne Bishop ook passeren, ik zou juist haar serie over the others aanraden. Bovenstaande hebben allemaal sterke vrouwelijke hoofdrollen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie helpt mij aan meer fantasy boektitels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:07

Ik zie ook boeken die uit 7 delen bestaan ofzo en dat vind ik echt te veel. Een trilogie is prima maar niet meer dan dat, ik wil daarna wat anders lezen, een ander verhaal met andere personages.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Met shadow en bone hebben ze flink wat verandert in de serie :')
Maar wat eerder ook al werd gezegd, de Six of Crows duology in hetzelfde universe is echt een stuk beter. Ik vind zelf dat je niet echt de volle kennis vanuit de shadow and bone boeken nodig hebt, want ik ben ook eerst begonnen in SoC zonder de andere boeken te lezen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:22

Ik ga die eens opzoeken. :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

leuk topic! heb zelf ook al wel wat boeken neergeschreven :D

Phedre's Trilogy is mijn favoriete boek serie (Kushiels Dart is de eerste) (Jacqualine Carey), de opbouw van het verhaal is echt heel goed gedaan! Zijn wel wat oudere boeken van de begin 2000's.

speelt voornamelijk in een fantasy middeleeuwen

Heeft wel wat spice maar dat is echt deel van het verhaal (uitleg in spoiler)

Spoiler:
Ze is gekocht als een slaaf voor de slaapkamer vanwege haar bloedlijn gedijt ze het beste onder pijn in de slaapkamer. Dit is echt maar een klein deel, het boek is vnl verhaal met spionnen, politiek en zoveel meer. Het verhaal loopt gewoon zo vloeiend, je leest het zoweg.

https://www.goodreads.com/book/show/153 ... iel_s_Dart

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:28

Ik heb je link even aangeklikt, het klinkt wel interessant. :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

Pharootz schreef:
Wat ouder, maar heb je de Eragon-serie gelezen?
Die vond ik ook erg leuk!

Ja Eragon was ook echt tof <3

Leuk topic, ik zwem ook in dit genre rond tegenwoordig! Sarah J. Maas series zijn echt tof. Vooral the Throne of Glass serie.

Een hoop bekende titels hier en ik ga mijn good reads lijstje 'wil ik ooit nog lezen' weer vergoten met dit topic :))

Ik ben nu met de serie Fallen Gods (Godkiller en Sunbringer) van Hannah Kaner bezig en die vind ik ook erg leuk!

En net de 1e 2 boeken van de serie The Oak and Holly Cycle van K.A. Linde uitgelezen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:17

ik zie je wat zeggen over dst 7 boeken teveel zijn. Geloof me, dat is bij Throne of Glas echt niet het verhaal. je moet alleen 5/6 door elkaar lezen, anders is deel 6 niet te hachelen.

Ik vond zowel six of crows als Shadow and bone met. Net als de powerless serie, deel 3 is net uit maar het einde is echt net zoals met de divergent series destijds, een beetje jammer.