Vanlifers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thami

Re: Vanlifers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 12:48

Oh ja de ferry prijzen zijn daar ook aan gelinkt hè. Ik kan me goed voorstellen dat we ook richting Engeland/Schotland willen eens, en naar Noorwegen natuurlijk ook met de ferry.

Dank jullie voor het sparren! Ik had al het vermoeden dat ik me er nog best in moet verdiepen. Jullie tips en ervaringen helpen me hierbij :)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 15:41

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:07

Thami schreef:
Ik blaas even nieuw leven in dit topic :)
Mijn man en ik overwegen een klein camperbusje te kopen als tweede auto. Nu hij remote werkt en ik straks ook altijd een lang weekend heb en de lease auto eruit gaat het juiste moment!
Nu zijn we geheel onervaren, dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben mbt welke bus als basis, inrichting, isolatie etc.
We zijn helemaal verliefd op de inbouw van het Ventje, maar wat een prijzen.. weten jullie bedrijven die in dezelfde moderne stijl werken maar iets betaalbaarder zijn? Ik wil niet een bus waar je de voorstoelen draait en je echt het gevoel hebt dat je in een auto woont zeg maar. We willen ook geen opknapper of een oldtimer, zeg tot Max 130.000km gereden.
Beetje brede vraag misschien maar wel benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik was ook erg fan van Ventje, maar vond deze echt te duur. Daarna heb ik een lange zoektocht gehad naar een soort gelijk busje, waarbij ik perse een bank in de lengterichting wilde hebben, net als in de Ventje. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Flex versie van Antilopevan. https://www.antilopevan.nl/campervans/ ,helaas nog steeds niet goedkoop te noemen, maar wel echt minder duur, en deze wordt compleet geleverd, incl wat bij andere bedrijven vaak opties zijn. Zoals bijvoorbeeld: achterkleptent, zij-luifel, tafel en 2 stoelen voor buiten, fietsendrager, trekhaak, horren, geisoleerd hefdak, zonnepaneel, etc. De antilopevan is een Renault Trafic, de inbouw wordt gemaakt door een frans bedrijf. Er is 1 Nederlandse dealer ( in Geesteren).

Akecheta

Re: Vanlifers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:39

Zie nu dat je in Duitsland woont. Ook daar zijn dealers en dan is de prijs nog veel voordeliger.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:41

Dank jullie!
In de link van Haffie staat ook een lijst van Nederlandse bouwers, die ga ik eens rustig doorspitten. Dat weekend kunnen we helaas niet, maar ik zag ook nog de camperbeurs in Den Bosch langskomen, misschien is dat ook slim om heen te gaan.
We zijn wel al in Düsseldorf geweest, en daar vonden we welgeteld 1 busje heel leuk; het Ventje :D

Die Antilope ziet er ook goed doordacht uit, heb je toevallig foto’s van de jouwe in gebruik Akecheta?