Die kip ziet er prima uit en kun je prima eten. Wel onhandig dat je hem al uit de verpakking hebt gehaald.
Om te bereiden zou ik de kip niet in water leggen zoals hier is voorgesteld, dan krijg je een 'waterkip'.
Weer opnieuw opwarmen zou ik sowieso niet doen, daar gaat de kip niet op voor uit.
Wat je kunt doen is in eerste instantie in de oven met de borst naar beneden (zodat het vet van de rest van de kip naar beneden druipt en de kippenborst niet te droog wordt), daarna vervolgens de laatste 20 minuten omdraaien en met de borst omhoog zodat deze ook mooi bruin wordt.
Nu had je zelf al ideeën voor de vulling, maar wat ik nog wel deed was met een vork gaatjes in een citroen prikken en dan de citroen in de kip schuiven. Dan kip en citroen de oven in zodat de citroen door de hele kip heen trekt. Erg lekker.
En trouwens ook even met een touwtje of elastiekje de pootjes en vleugels tegen het lijf aan binden zodat deze niet teveel apart gaan staan en te vlug gaar worden (dan heb je verbrande vleugeltjes, overgare pootjes en de rest van de kip is nog niet gaar).
Dapper van je dat je deze poging wilt wagen met Kerst. Achteraf gezien had je misschien beter voor eendeborst kunnen gaan, dat is een stuk sneller en simpeler en kan minder mee mis gaan (en gezien de kosten: nu ben je al 3 kippen verder, dus dat was uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper geweest).
Een ander, nog gemakkelijker alternatief, is confit de canard. Eend in vet uit blik. Dan hoef je echt alleen het blik open te maken, vet van de eend af te schrapen, in ovenschaal en de oven in. Klaar

Erg lekker, de gasten allemaal erg onder de indruk en je hebt er geen werk aan.