Wat betalen jullie voor de kapper?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:51

Mijn haar groeit zo snel dat ik ongeveer iedere 6 weken moet kortwieken. Domweg niet te betalen met de huidige kappersprijzen, ik zie in de regio alleen 30 euro en meer voor dames voor simpelweg tondeuze erover. De enige die betaalbaar is is een mannenkapper waar ik niet terecht kan helaas,

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:52

20 euro alleen knippen en laagjes
Ik heb erg lang haar dus ze zijn ook wel even bezig. Ik ga 1 a 2x in het jaar want ik wil het graag lang laten groeien en niet steeds kort laten knippen. Dus we doen alleen de puntjes

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:53

Ik betaal tegen de 80 euro voor uitgroei bijwerken met daar overheen high- of lowlights, wassen, knippen en föhnen. Daar zitten alle extra producten in dus ook de conditioner of masker of weet ik het wat wat ze er soms instopt na het wassen. En de producten die ze erin doet met stylen. Maar ik krijg geen massage :D

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:53

Ik ga al 7 jaar niet meer naar de kapper en durf ook echt niet meer. Geen enkele kapper die ooit luistert naar wat je als klant wilt dus ik weet niet of ik het ooit nog aan ga durven (ook al zit mn haar me nu af en toe best in de weg nu het 1m+ lang is :+ )

Ook de kosten houden me tegen maar voornamelijk de onwil van kappers om naar klanten te luisteren.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:01

Ik ben dit jaar gestopt met naar de kapper te gaan. Was volgens mij iedere keer rond de 28 euro kwijt voor het in model knippen van mijn krullen. Maar ik was telkens minder tevreden. Had al aangegeven dat ik mijn haar wilde laten groeien, maar mijn haar werd telkens korter bij haar. Het kon er niet tegenop groeien.

Een tijdje geleden zag ik een filmpje op TikTok over hoe je zelf je haar kan knippen. Aangezien ik de kapper zo zat was, dacht ik: ik doe het gewoon!
Het scheelt met krullen dat het niet opvalt als het niet helemaal recht is. Maar het is mij zo bevallen dat ik sindsdien niet meer terug naar de kapper ben geweest :D
Ik knip nu zelfs mijn dochtertje's haar met die methode. Ideaal!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:02

Wooooow wat een prijzen!!
Bij een thuiskapper betaal ik € 20,- voor alleen knippen. Dan ben ik met 15 min. Klaar.

Ga ik naar een kapsalon in de stad, betaal ik zo maar € 35,00 en zit ik 30 minuten? (Wel vaak met een bakje koffie, word wel gewaardeerd)

Zelfde behandeling maar wel groot verschil.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:05

Gisteren geweest en alleen knippen is nu € 28,55.

Voor juni een afspraak gemaakt voor knippen, highlights en drogen en dat kost nu rond de € 100,--

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:10

2x per jaar laat ik een permanent zetten, 95 euro. Incl diverse keren wassen en extra conditioners ed.
Kost zo’n 3 uur, incl thee en lekkers en gratis alle roddels uit het dorp :+
Voor 7,50 laat ik ook mijn wimpers nog verven.
Tussendoor laat ik ook nog 1 of 2 x per jaar alleen knippen, dat kost hier 27 euro.

Laat het al bijna 6 jaar niet meer verven en krijg vaak opmerkingen dat er zo’n mooie natuurlijke kleur in mijn haar zit.
Dat is mijn eigen grijs gemixt met meer eigen grijs en nog een vleugje oud blond :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:10

€0,- :D ik knip er zelf een paar puntjes vanaf als het er dood uitziet aan de onderkant. Maar ik heb ook wel ultra saai en langzaamgroeiend haar

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:12

1x per jaar wassen knippen en föhnen.
Meestal rond €35

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:33

Ongeveer 90 euro voor wassen, knippen, kleuren en föhnen. Als ze tijd hebben zetten ze ook weleens krullen of steken ze het op.

Ik heb voor een wat duurdere verf gekozen, anders was het nog 10 euro goedkoper. Ik heb er ook nog twee blondere mini-strookjes in, daar rekenen ze niks voor. Ik vind het wel erg schraal als een kapper bijna 10 euro voor conditioner rekent.

Toch twijfel ik te stoppen met kleuren, het is zoveel geld iedere 5 a 6 weken. Aan de andere kant ziet het er dan wel echt mooi en verzorgd uit.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 11-12-25 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Re: Wat betalen jullie voor de kapper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:39

47,50

Gekleurd, geknipt en gestyled
Als ik wil een kopje koffie of thee toe.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:39

Hier betaal ik 25,- voor knippen en stylen bij een kapper met praktijk naast huis, hetzelfde bedrag is ook voor mannen en kinderen. Stylen doe ik daarna zelf thuis omdat ik het op mijn eigen manier gestyled wil hebben.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:45

karuna schreef:
Mijn haar groeit zo snel dat ik ongeveer iedere 6 weken moet kortwieken. Domweg niet te betalen met de huidige kappersprijzen, ik zie in de regio alleen 30 euro en meer voor dames voor simpelweg tondeuze erover. De enige die betaalbaar is is een mannenkapper waar ik niet terecht kan helaas,

Om de 6 weken is niet zo gek als je een kort kapsel hebt dat onderhouden moet worden, toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:51

Ik betaal ook zoiets, rond de 160 euro voor highlights en lowlights, knippen, wassen, drogen. Ik ga ongeveer 1-2 keer per jaar.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:53

Ik heb de vorige keer rond de 160 euro betaald voor highlights (60 folies) met AirTouch en een fles leave in conditioner. Dat was zonder knippen.

Ik ga na een slechte ervaring bij die kapper naar een kapper die er speciaal voor neurodivergente en queer mensen is omdat ik echt angst had ontwikkeld en het vertrouwen in kappers kwijt was. Daar kostte de intake 90 euro, maar zij doet altijd maar één klant tegelijk en heeft anderhalf uur de tijd voor me genomen om me te leren kennen en te praten over wat ik met mijn haar wil. De volgende keer zou ik daar voor alleen knippen rond de 50 euro betalen. Zij hanteert ook dezelfde tarieven voor mannelijke en vrouwelijke kapsels.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 11-12-25 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:55

Ik ben gisteren nog geweest. Hoofd vol highlights, toner, knippen, föhnen, stylen. Heb er 2,5uur gezeten en 128,- kwijt. Ik vind het een prima prijs om eerlijk te zijn

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:55

Hier ook meer dan 200 euro per keer. Maar dan wel met folies/lowlights, lange lagen knippen en verzorging. Ik ga eens in de 3 maanden, de ene keer folies alleen bijwerken (de bovenkant), de andere keer folies overal.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:08

Wat ik me af vraag, zou het voor kappers geen idee zijn om een puntjes uur in te voeren....

En dan dus echt voor de mensen die hun haar enkel in een rechte lijn geknipt willen hebben (dus enkel geschikt voor half lang / lang haar, enkel de puntjes in een rechte lijn knippen)

Je zou zeggen dat haar nat spuiten en in een rechte lijn knippen + afrekenen binnen 5-10 minuten moet kunnen (dus ook niet droog föhnen of zo) en dan voor bijvoorbeeld 10/12,50. Dan kun je er 5- 7 in een uur doen en heb je als kapper nog een prima uurtarief.

Zouden jullie dat als klant wel een redelijk prijs vinden?
Want ik lees hier dat mensen 35 euro voor knippen en wassen, drogen veel vinden, maar voor minder kan dat natuurlijk nooit uit....

Ik knip vaak zelf mijn haar, zelfs laagjes en met de butterfly cut lukt dat ook echt heel aardig.... (Meestal zit het toch in een knot of staart)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:16

ik ga naar een krullenkapper, die knipt 2 x per jaar de krullen er weer in à ong. 80 euro incl wassen en allemaal troep erin en föhnen en tussendoor gewoon knippen (en wassen) voor rond de 30 euro. Mijn man gaat naar dezelfde kapper en doet alleen tondeuse standje 2 en betaalt 20 euro, hij gaat iedere maand.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:17

Ik betaal voor verven (folies) wassen knippen rond de 75 euro.

Mijn vorige kapper was duurder maar was ook wel te vreden.
Tot ze ineens mij ging aanrekenen aan tarief extensions . Terwijl ik helemaal geen extreem lang of dik haar heb.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:24

Ik heb het jarenlang zelf geverfd, ook zelf ontkleuren etc is geen probleem voor mij. Mn moeder maakt daar dan weer dankbaar gebruik van en zet ik bij haar highlights en knip ik ook regelmatig bij.

Voorheen (circa 2018 voor 't laatst geweest) betaalde ik iets van 40 euro voor wassenknippen. Sindsdien knip ik het zelf. Ik knip ongeweer elke twee maanden mijn puntjes bij en het is nog nooit zo lang en gezond geweest. Ik knip ook wat laagjes enz. Het scheelt dat mijn haar wat krult en daarom kleine foutjes nooit opvallen.

Mn ex deed ik ook, met de tondeuse de zijkanten opscheren & bovenop beetje uitdunnen en bijknippen.

Ik heb 0 training en het is echt niet altijd even netjes, maar scheelt wel echt een hooooop geld als ik het zo zie bij iedereen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:27

Mijn haar is een paar keer grandioos verpest en bij de laatste kapper betaalde ik 150-180 euro. Had ik er graag voor over :j

Nu heb ik een tondeuse :+

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:35

19,50 voor knippen en föhnen en 65 Euro voor knippen, Highlights, wassen en föhnen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:38

Ik ga nog steeds naar mijn oude kapper in een dorpje in de Betuwe.
Daar betaal ik 62,50 voor wassen, knippen, uitgroei verven, haarverzorging, fohnen en stylen. Ik vind het echt goedkoop en reuze gezellig. Ik ga iedere 8 weken nog met veel liefde even naar mijn oude omgeving.