Verplichte secret Santa- jeej or neej-poll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Een verplichte secret Santa op het werk vind ik:

Leuk, dus prima!
39 (15%)
Niet leuk, maar ik zeg er niks van.
55 (21%)
Niet leuk en ik zeg er wel wat van.
155 (60%)
Anders, namelijk….
8 (3%)

Totaal aantal stemmen: 257

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:48

Marjo schreef:
Ik zou juist niet blij worden van een uitzondering. Dat is toch niet eerlijk tov andere collega's die zich wellicht niet durven uit te spreken maar hier ook niet op zitten te wachten?

Die hebben nu wel een mooie ingang om het er wel over te hebben.

Ik weet het, vele houden dan nog hun mond.
Ik heb iets te vaak mijn bek open getrokken over waar we als personeel allemaal tegenaan liepen.
En dan kaartte ik het aan en hield de rest hun smoel.... en ik was de kwaaie...

Zo fijn zulke collega's..not.

Dus het niet eerlijk, dat is wel het laatste waar ik mij dus zorgen om zou maken.
Het pad ligt voor ze open, ze hoeven er alleen maar overheen te lopen...

BrankaZ

Re: Verplichte secret Santa- jeej or neej-poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:51

Heel herkenbaar DP. Ook wel tegenaan gelopen.
Wat dat betreft heeft de ts het goed gedaan: namens en voor zichzelf het uitgesproken.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 16:38

Marjo schreef:
Ik zou juist niet blij worden van een uitzondering. Dat is toch niet eerlijk tov andere collega's die zich wellicht niet durven uit te spreken maar hier ook niet op zitten te wachten?

Ik heb, vind ik, wel een legitieme reden om als uitzondering in aanmerking te komen, aangezien ik autisme heb.
Zeker in het onderwijs verwacht ik wel dat mensen daar begrip voor kunnen opbrengen eigenlijk.
Het ging mij er meer om dat ik het verplichten hiervan sowieso bizar vind. Voor iedereen.
Als ik zelf de keuze mag maken of ik het trek om mee te doen, dan geeft mij dat rust en ruimte. En dan kan ik alsnog meedoen als ik dat wil. Het dwingen leidt dan eerder tot een flinke error.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:56

Ik ben het eigenlijk wel met Marjo eens. Waarom dit eigenlijk verplichten? Dus dan zou eigenlijk alleen iemand met een geldige reden 'nee' mogen zeggen? Wat is dan een geldige reden?
Zolang een ander niet over mijn tijd, geld en portemonee gaat (lees, ik krijg het niet betaald van de baas en ik mag het dus ook niet in de tijd van de baas doen), heeft niemand er een sodemieter mee te maken waarom ik wel of niet mee wil/kan/ga doen. Ik snap dat voor jou hiermee de angel eruit is en dat jij er tevreden mee bent, ik snap ook dat degenen die zeggen 'maar ik ben het altijd die zijn mond open doet' dat ze het hier bij zouden laten. Maar ik snap je werkgever nog steeds niet en heb er echt 0 begrip voor :n.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:37

Lalidan schreef:
Ik ben het eigenlijk wel met Marjo eens. Waarom dit eigenlijk verplichten? Dus dan zou eigenlijk alleen iemand met een geldige reden 'nee' mogen zeggen? Wat is dan een geldige reden?
Zolang een ander niet over mijn tijd, geld en portemonee gaat (lees, ik krijg het niet betaald van de baas en ik mag het dus ook niet in de tijd van de baas doen), heeft niemand er een sodemieter mee te maken waarom ik wel of niet mee wil/kan/ga doen. Ik snap dat voor jou hiermee de angel eruit is en dat jij er tevreden mee bent, ik snap ook dat degenen die zeggen 'maar ik ben het altijd die zijn mond open doet' dat ze het hier bij zouden laten. Maar ik snap je werkgever nog steeds niet en heb er echt 0 begrip voor :n.

Dit scheelt mij typen.

Volledig eens.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:12

Ik vind het raar om dit soort dingen te verplichten. Ik zou het wel gewoon organiseren, maar een lijst ophangen waarbij medewerkers tot datum X kunnen aangeven of ze meedoen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:13

ikkedus schreef:
Marjo schreef:

Ik heb, vind ik, wel een legitieme reden om als uitzondering in aanmerking te komen, aangezien ik autisme heb.
Zeker in het onderwijs verwacht ik wel dat mensen daar begrip voor kunnen opbrengen eigenlijk.
Het ging mij er meer om dat ik het verplichten hiervan sowieso bizar vind. Voor iedereen.
Als ik zelf de keuze mag maken of ik het trek om mee te doen, dan geeft mij dat rust en ruimte. En dan kan ik alsnog meedoen als ik dat wil. Het dwingen leidt dan eerder tot een flinke error.

Wat heeft je autisme ermee te maken, dat het niet eerlijk is om dit te verplichten?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:37

Kairos schreef:
Ik vind het raar om dit soort dingen te verplichten. Ik zou het wel gewoon organiseren, maar een lijst ophangen waarbij medewerkers tot datum X kunnen aangeven of ze meedoen.

zo is het bij ons wel gegaan, lijst of link gestuurd waar je je kon opgeven om mee te doen.
Doe je niet mee, ook goed.

Zo hoort het gewoon

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 19:50

Marjo schreef:
ikkedus schreef:

Wat heeft je autisme ermee te maken, dat het niet eerlijk is om dit te verplichten?

Niks. Het is voor niemand eerlijk om zoiets te verplichten.
Ik vind ASS alleen dus zeker wel een argument waar mensen rekening mee kunnen houden en dan vooral op dit soort momenten in het jaar als de overprikkeling nog heftiger is.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 20:04

Ik vind December zws een poedersuiker maand, financieel en ook mentaal met al dat kerst gedoe en verplichte hier en daar, dus nee hier zou je mij ook ckr niet blij mee maken.

En vind ook niet dat je dat mensen kunt verplichten, het idee is leuk maar je moet al zoveel deze maand, ik ben altijd erg blij als het weer januari is en we weer gwn normaal kunnen doen met z'n allen :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 22:05

ikkedus schreef:
Marjo schreef:

Nou je hoeft er geen autisme voor te hebben om hier een flinke error van te krijgen hoor.. ligt echt niet aan jou of aan autisme kan ik je vertellen :D

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 22:31

_O-

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:00

Maar even, is dit dan onder werktijd of wil hij dat je verplicht tijd maakt na het werk om te komen. En dat dan onbetaald omdat hij een leuke avond wil forceren :+

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:38

Nee, het is onder werktijd. Maar het kopen vh cadeau zal ke buiten werktijd moeten regelen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:09

Nope. Niks voor mij en ze zouden me ook niet kunnen verplichten. Zou dat zeker ook zeggen dan.

Leuk dat ze iets organiseren, maar dat het verplicht is? Gaat niet gebeuren. Die lootjes mochten ze dus ook opnieuw doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:12

Secret santa met m'n collega's zou ik erg leuk vinden, maar een dikke nee voor de verplichting. Het moet echt een eigen keuze zijn, en ik zou er ook wat van zeggen ja.