Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoozen of niet?

Ja
314 (57%)
Nee
202 (36%)
Anders, namelijk...
32 (5%)

Totaal aantal stemmen: 548

Leandra

Re: Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:34

Hier team snooze. Mijn wekker gaat om 6.35 en dan snooze ik nog 2 keer. Soms slaap ik dan nog even maar soms lig ik ook gewoon nog even in bed.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:41

Ik snooze echt veel te veel. En de eerste paar keren 'sla' ik ook in mijn slaap de wekker aan. Dus die paar keren calculeer ik ook in. In totaal snooze ik geloof ik 5 x 9 minuten.

Ben ook echt geen ochtendpersoon. Dat is echt vreselijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:54

Anders namelijk; mijn oude hond wordt standaard om 6 uur wakker, dan moet ze ook hoognodig naar buiten, en die heeft geen snooze knop ^)

Soms kruip ik daarna nog even in bed, maar meestal ben ik dan te ver wakker :))

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:58

Meestal snooze ik niet want dan ben ik al voor mijn wekker wakker en blijf ik wel of niet even liggen tot ie gaat.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:00

Ik vind snoozen zo zinloos. :') Zet dan gewoon de wekker 10/20/30 minuten later.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:01

Snoozen wat is dat? Ik heb wel een alarm aan 2 zelfs maar ik ben bijna altijd ver ervoor wakker. En behalve als jullie weten wat ik tussen 5 en 6 in de ochtend buiten mijn bed moet blijf ik altijd liggen en kijk ik op mijn tv wat youtube tot ik er wel uit moet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:02

In de zomer sta ik vroeg (ligt aan de maand, maar 6 of 7 uur) op en ga meteen na de wekker uit bed om de paarden eruit te laten en dan de honden uitlaten en uitmesten voordat het warm wordt.
In de koude maanden sta ik om 7 uur of half 8 op (ligt ook aan de maand) en laat de paarden vaak in pyjama naar buiten om daarna nog even naar bed te gaan. Ik sta dan op als het een beetje opgewarmd is.
De honden gaan altijd met me mee naar stal en kunnen dus onderweg altijd al plassen en meer, dus er is geen haast met uitlaten.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:23

Over het algemeen sta ik gewoon op wanneer mijn eerste wekker gaat. Als ik moet werken of die wekker staat vòòr 07:30 dan zet ik er altijd 2. Soms ben ik nog diep in slaap dat ik nog even geniet van die 5 minuten extra.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:25

Zomers ga ik er gelijk uit als de wekker gaat, soms zelfs vlak voordat de wekker gaat. 's Winters tik ik hem 2x uit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:27

Palmera schreef:
Ik vind snoozen zo zinloos. :') Zet dan gewoon de wekker 10/20/30 minuten later.

Dat zei ik laatst tegen mijn man, die 35 minuten voor tijd zijn wekker zet en die elke 5 minuten af laat gaan. Dan val ik net weg en gaat dat rotding weer. Sinds kort zet hij hem later en dat is voor beide partijen fijn, want van als dat 'snoozen' word je alleen maar vermoeider.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:33

Ik heb echt een hekel aan snoozen. Toen mijn man en ik samen gingen wonen snoozte hij 7 keer. Omdat ik er niet op dat tijdstip uit hoefde was het dat ik wakker was en meneer gewoon verder kon slapen als hij dat wou. Dat was ik na een paar dagen al zat. Dus heb ik hem ik hem gewoon wakker geport als de wekker ging net zolang tot hij er uit ging (ja ik weet het misschien niet zo lief haha). Nu blijft hij vaak nog wel even liggen maar snoozt hij niet meer. Dat is prima, heel soms gaat dat een keer mis maar meestal als hij weer in slaap valt ben ik zijn snooz. Zodat hij er uit kan en ik weer lekker verder kan slapen

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:54

Ik ga me altijd mentaal en fysiek echt slecht voelen als ik snooze, dus dat doe ik al meer dan 10 jaar niet meer

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:00

Ik vind snoozen zo nutteloos.
Ik slaap liever wat langer en spring er daarna gewoon uit. Ik ga niet een galf uur wakker liggen terwijl ik ook had kunnen slapen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:07

De enige keren dat ik direct wakker word van de wekker of wakker word voordat ie gaat is bij enorme stress. Verder snooze ik me een ongeluk, ik kan echt niet wakker worden 's ochtends -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:10

Ik kan niet snoozen. Als ik weet dat ik er een bepaalde tijd uit moet, dan ben ik vaak voor de wekker al wakker. En als wel voor de wekker wakker wordt sta ik meteen naast mijn bed. Ik word onrustig van snoozen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:44

Direct uit bed, naar de keuken, koffieapparaat aan, tablet pakken, terug naar bed met koffie en de tablet :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:57

Ik hoor bij groep snoozen maar ik wil zo graag bij groep direct opstaan horen _O- heb zelfs een oude wekker gekocht en die ver van bed gezet zodat ik op moet staan, maar nee hoor, na een paar dagen plofte ik na het uitzetten net zo vrolijk terug mijn bed in _O-

Het helpt ook niet mee dat ik bijna altijd een telefoon naast me moet hebben liggen ivm bereikbaarheidsdienst. Anders zou ik liever geen telefoon in mijn slaapkamer hebben zodat ik niet kan snoozen. Liefst had ik ook een wekker gehad zonder snoozefunctie maar die hadden ze niet.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:00

Ik word chagrijnig van snoozen. Zeker als het 10 minuten of langer is. Dan ben ik weer net in slaap gevallen en dan gaat de wekker ineens weer. -O-

Dus nee, wekker gaat, wakker en nog even 5-10 minuutjes op m’n telefoon om rustig wakker te worden en dan uit bed.

Mijn man is wel een echte snoozer en doet dit ook gerust een half uur.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:32

Ik wou dat ik kon snoozen. Al van kinds af aan slaap ik heel weinig. Uitslapen heb ik nooit gedaan. Als ik na 4 in de ochtend wakker word, dan heb ik veel geslapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:39

Ik snooze meestal wel omdat ik anders gewoon niet lekker op gang kom. Als ik de wekker moet zetten wat gelukkig niet veel voorkomt. Alleen als ik in frankrijk ben is het eruit als de wekker gaat ivm de bakker die voorbij komt. Als het even kan duik ik er daarna weer in zonder de wekker te zetten. :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:44

Ik ben gelijk uit bed, ook met regelmaat voor de wekker al wakker.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:51

Ik denk dat alle mensen die zeggen; snoozen, dat is toch gek als je die tijd ook kunt slapen', niet helemaal beseffen hoe het is om uitgeput wakker te worden. En dat klinkt gek, maar zo is het wel.

Ik heb een tijd onregelmatig gewerkt en toen had ik dat heel erg. Wakker worden op de wekker was een soort combi tussen extreem slaperig, heel erg beroerd voelen en nauwelijks beseffen wat er op de wereld gebeurd. Dan heb je die snooze nodig om een soort 'op de wereld te komen'. Tijdstip van opstaan pf naar bed gaan maakte niet uit.

Sinds ik regelmatig werk nergens meer last van, maar dan lig je ook meestal 5 dagen dezelfde tijd op bed en doet het weekend aardig mee.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:56

‘s Zomers ben ik voor de wekker wakker, in de winter verander ik in een snoozende holenbeer.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:57

Ik was altijd met 2x de wekker ging wakker. Maar sinds ik wat zwaardere medicijnen slik voor mijn rugpijn zet ik elke 5 minuten een wekker :') die medicatie geeft wel sufheid door. Vaak ben ik er dan na 35 minuten wel uit _O-
Laatst bijgewerkt door RanjaRietje op 09-12-25 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:58

Ik functioneer überhaupt niet in de vroegere ochtend, maar als ik direct opsta na de eerste wekker is het gegarandeerd duizelig, misselijk, overal pijn en over mijn giechel gaan.
Dus tenzij mijn blaas op knappen staat blijf ik liggen, rustig wakker(der) worden en sta dan na mijn eerste afspraak (beeldbellen met de thuiszorg) op om de honden uit te laten, koffie en thee te zetten, de andere huisdieren te verzorgen en dan weer terug mijn bed in om heel rustig aan goed-goed wakker te worden ipv als een halve zombie rond te blijven lopen.

Tegen een uur of 11-12 functioneer ik goed genoeg om het huishouden op te starten etc.