parnassia schreef:Niet alles gelezen, maar zou zeker bv de keuze "Efteling of feestje" niet bij de kinderen zelf laten. Beide zijn fantastisch, en als kind het ene mogen en t andere laten is denk ik heel ingewikkeld. Daarvoor ben je juist de ouder.
Ken je de "let them" theorie? Ik niet goed, maar de basis snap ik wel. Dus, ik zou er voor kiezen om een simpel gezellig kinderfeestje te houden en Efteling/gezinsuitje daar sowieso los van te zien.
Je kan best vragen wat ze zelf willen. Als je merkt dat je kind een keuze maken lastig vindt kun je altijd nog beide doen.
Maar over het algemeen zijn kinderen wel heel duidelijk in wat ze leuk vinden en niet. En als ouder prik je er echt wel doorheen als ze kiezen moeilijk vinden.
, maar de basis snap ik wel. Dus, ik zou er voor kiezen om een simpel gezellig kinderfeestje te houden en Efteling/gezinsuitje daar sowieso los van te zien.

verder geen tips helaas, behalve dat we onze kinderen niet tegen alle pijn kunnen beschermen. Ik zou dus wel een feestje voor hen geven en dat los zien van al dan niet zelf uitgenodigd worden. Maar ik snap je pijn