prompter schreef:Ja, gelukkig zijn is voor mij niet in een constante staat van euforie verkeren, dat lijkt me ook dodelijk vermoeiend.
Haha mij ook
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
denisesilver schreef:Ik denk dat het een staat van algemene tevredenheid, gerustheid en blijheid is.
verootjoo schreef:Soms heb ik het idee dat mensen de lat heel hoog leggen bij ‘gelukkig zijn’.
Jessix schreef:denisesilver schreef:Ik denk dat het een staat van algemene tevredenheid, gerustheid en blijheid is.
Dit denk ik ook. Ik denk dat het een gevoel van tevredenheid is wanneer je terug kijkt op je leven en het dan best wel goed hebt gehad.
mysa schreef:Jessix schreef:
Dit denk ik ook. Ik denk dat het een gevoel van tevredenheid is wanneer je terug kijkt op je leven en het dan best wel goed hebt gehad.
Maar ook dat je accepteert dat je rotdingen of nare periodes hebt meegemaakt of ondergaan. En dan tevreden bent dat je de energie had om door te gaan zonder die dingen de rest van je leven te laten bepalen. Alleen heeft de een meer energie dan de ander. En daar kan niemand wat aan doen of van vinden. En uiteindelijk raakt je energie misschien ook gewoon een keer op?

)
Fitzroy schreef:Ik vind het een hele lastige. Ik ervaar geluk als ik op een strandbedje lig en het geluid van de golven hoor.
Maar ik kan ook geluk ervaren als ik op de bank lig met 2 katten op schoot. En dan bedenken dat je gezegend bent met een dak boven je hoofd en geen oorlog.
Constant gelukkig? Nee, dat zeker niet. Het zijn voor mij wel echt momenten.