xxxmh schreef:Äkäslompolo ga ik heen. Ga volgende week naar de decathlon om het nodige te halen zoals thermo kleding, ski jas en broek, wanten, onder handschoenen.
Snowboots, een buff heb ik al. Net als fleecevesten en sokken van alpaca wol en nog een soort wol. Dus als iemand nog tips heeft.
Toevallig via Beyond Borders of niet?
Ik ben vorig jaar namelijk via hen op reis geweest naar Äkäslompolo!

'Casual' had ik een thermolegging, spijkerbroek, skikousen, thermo shirt, wollen trui en een hele dikke wind- en waterdichte jas aan. Merinowollen handschoenen met er bovenop dikken wanten. Daarnaast had ik ook een buff aan met een warme muts.
Richting de activiteiten had ik een skibroek aan met thermo legging in plaats van een spijkerbroek.
En bij de meeste activiteiten kregen wij nog een extra dikke broek en jas en nóg dikkere gevoerde wanten. Ook aangepaste schoeisel kregen we erbij. Dit voornamelijk bij rustige activiteiten. (sneeuwscooter, tocht met de huskyslede, ...)
Sneeuwschoenwandelen en een tocht met de e-fatbike (actiever) was het gewoon met dezelfde kledij als we al aan hadden richting de activiteiten.
Heel erg veel plezier in Äkäslompolo! Heel leuke en gezellige locatie!