Cafeïne ontwenning: Nooit verwacht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 23:42

Isabel schreef:
Ik merk totaal geen verschil. Dronk ongeveer 6 koppen per dag, gestopt toen ik zwanger was maar beide keren niks gemerkt.
Ik kan ook gerust voor het naar bed gaan twee koppen koffie drinken en ik slaap alsnog als een roosje :Z

Oh ja ik ook! Mijn ouders dronken standaard een kop koffie voordat ze naar bed gingen, en ik kan rustig een blikje red bull of een espresso wegwerken voordat ik ga slapen. Slaap als een roosje en hoef er ook niet uit om te plassen. :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 23:52

KimD schreef:
Isabel schreef:
Ik merk totaal geen verschil. Dronk ongeveer 6 koppen per dag, gestopt toen ik zwanger was maar beide keren niks gemerkt.
Ik kan ook gerust voor het naar bed gaan twee koppen koffie drinken en ik slaap alsnog als een roosje :Z

Dit is zo'n beangstigend soort mensen... :wow:
Als ik dat zou doen slaap ik waarschijnlijk pas tegen de ochtend. _O-

Val even in in het topic hoor, maar het kán soms een teken zijn van neurodivergentie als je weinig merkt van uppers zoals cafeïne. :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 03:48

Zelf merk ik “niks” van koffie. Ik drink koffie om iets om handen te hebben. Ik vind het lekker (zwarte koffie), en drink ook gerust een kop koffie 30 minuten voor ik ga slapen. Als ik gefrustreerd ben omdat ik niet kan slapen kan een kop koffie me zelfs helpen in slaap te vallen :')

Ik heb periodes dat ik wel 10 koppen koffie per dag drink dagelijks gezien het me kalmeert, maar als het even niet uit komt (vakantie/ te veel moeite, whatever) drink ik ook zo een week weer geen koffie.

Ik vind het wel bijzonder dat zo veel mensen er zo gevoelig aan zijn.

Wat Celebi zegt over neurodivergentie zegt vind ik wel interessant :o

Petrichor

Re: Cafeïne ontwenning: Nooit verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 08:50

Nou ik ben er gelukkig echt wel helemaal vanaf nu. Vandaag precies een week geleden mijn laatste kopje weggewerkt.

Nu drink ik decaf (zit nog een heel klein beetje cafeïne in) en als ik voor cola ga dan ook de cafeïne vrije variant.

Ik voel me echt weer helemaal prima en ik hoef goddank ook echt niet meer zo vaak naar de wc. Dus de redenen waarom is geslaagd, daar ben ik echt onwijs blij mee! :D

miereneter

Re: Cafeïne ontwenning: Nooit verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 18:30

Blij om dat te horen, Petrichor!
Sterkt me in mijn goede voornemen.