Hoe ver rijden voor je 'droom' baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Hoe ver rijden voor je 'droom' baan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Ik reis een uur enkele reis (auto + trein + lopen) en dat vind k prima te doen.

Het zou er bij mij ook van afhangen of ik iedere dag in de file moest gaan staan, of gewoon lekker door kon kachelen, maar k vind tot een uur reistijd enkele reis prima. Muziekje aan of een podcast luisteren en gaan.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:59

Ik doe er nu ongeveer 5 kwartier over van deur tot deur, maar dat is met de trein. Daarvan zit ik 1 uur aaneengesloten in dezelfde trein, en dan nog een klein stukje tram. Ik doe dit 2 van de 4 dagen, soms 3. Ikzelf vind dit met de trein echt geen probleem, maar het zit wel aan het randje. Ik zou met de trein denk ik op maximaal 1,5 uur deur to deur willen zitten, en dan maakt het ook nog uit hoeveel overstappen je hebt en hoe vervelend die overstappen zijn. Maar nu vind ik het heerlijk, kom ik ook nog eens aan boeken lezen toe :D (En in principe mogen wij ook werken in de trein, alleen doe ik dat zelf nooit).

Als ik dit elke dag moest doen, zocht ik ander werk (ik werk de andere dagen thuis), moet ik wel zeggen. Er blijft dan toch weinig over van je dagen, zeker in de winter met een paard waar ik ook eigenlijk in het licht heen moet. En met de auto zou ik het ook niet zo snel doen. Een paar keer heb ik dat gedaan, maar dan zit ik helemaal moe in de auto op de terugweg, en als je dan nog een uur door de Randstadspits moet, vond ik niet fijn.

Kortom, het hangt voor mij erg af van kan ik met de trein, en zo ja, hoe is die verbinding, en hoe vaak moet ik op locatie zijn. Dat laatste is in jouw geval alleen geen vraag denk ik, want op een manege zal je er wel altijd moeten zijn. En reiskostenvergoeding is natuurlijk ook een belangrijk punt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Voor mijn droombaan reisde ik 45 minuten enkele reis. Helaas reorganisaties en daar ging ik met mijn tijdelijke contract :Y)

Nu reis ik 20 minuten naar mijn werk en op de fiets is dat 35 minuten. en eerlijk? Ik wil niks anders meer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:03

Ik heb jaren een reistijd van een uur enkele reis gehad. Vond ik prima. Je went eraan en bouwt je overige dingen er omheen.
Sterre98 schreef:
Nou zie ik voor mij (imo dan) de perfecte functie. Via een manege waar ik in dienst zou komen de Orun mogen behalen. Dit wil ik al echt jaren.

Enige probleem, het is dik een uur rijden. En dat is ver. Zeker aangezien ik gewoon 2 adresjes met leuke paarden heb die ik mag rijden. Moet nog wel iets van vrije tijd overhouden.

Maar toch blijft deze vacature in mijn hoofd spoken.

Je schrijft dat het je droombaan is waar je de kans krijgt om iets te doen dat je heel graag wil. Ik zou niet twijfelen maar gewoon doen. Of wacht; je moet nog solliciteren toch? In dat geval zou ik eerst maar eens solliciteren. Dan kijken of alles echt zo tof is als jij denkt. Stel dat ze je aannemen dan kun je ook veel beter de beslissing nemen of dit het je waard is. Niet te moeilijk denken/doen. :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:12

Het hangt er ook vanaf hoe de reistijd is, als het een uur in de trein is en je woont in de buurt van het station en je werk is dat ook, dan is het wel te doen. Als je nog twee keer moet overstappen in dat uur, dan is het al minder fijn.

Ik rij nu 45 minuten enkele reis over snelwegen, dat vind ik fijner dan mijn vorige klus 30 minuten over N-wegen. Ook kan ik vroeg starten (7 uur) en dat geeft dat ik altijd fileloos heen en weer kan, ondanks dat ik in Amsterdam zit.

Eigenlijk vind ik het wel fijn om een minimale reistijd te hebben van een half uur. In de ochtend is die voor mezelf (podcast) en in de middag doe ik meestal een rondje bellen. Het geeft me even tijd om af te schakelen en weer met energie thuis te komen.

Het is dus heel persoonlijk en uitzoeken wat goed bij je past.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

Ik had ook een uur reisafstand naar mijn droombaan. Ik mocht 4x 10 uur werken ter compensatie. Zo was het prima te doen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Het zou voor mij ook afhangen van hoe lang en vaak een werkdag dan is. Ik ben in het verleden van ca. zeven tot zeven van huis geweest incl 2-3 uur reistijd totaal, excl motor en mezelf klaarmaken, 5 dagen in de week. Dat was echt geen doen. Dan kom je thuis, moet je meteen gaan koken zodat je met je eten nog even op je gat kunt zitten bijkomen en dan moet je zo ongeveer alweer naar bed and repeat %)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

Goof schreef:
Suzanne F. schreef:
Max half uurtje. Liever niet langer.

Eens.
Ik vind het echt zonde van mijn leven om om meer dan een uur per dag reistijd te hebben.

Ik rijd nu, afhankelijk van drukte en files tussen de 20 en 30 minuten enkele reis. Net leuk om even wakker te worden of weer even te ontprikkelen, maar wel echt de max voor mij.

Sluit ik me bij aan.
Ik heb 45-75 minuten enkele reis gereden een paar jaar geleden, maar dat doe ik niet meer. Nu 18 minuten met de auto óf 50 minuten met de fiets :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Ik zou het nu ook niet meer willen. Maar dat is ook gewoon omdat ik ouder ben en de tomeloze energie van een 25 jarige mis. :') Daarnaast heb ik nu keuzes gemaakt in mijn leven waardoor die reistijd me in de weg zou zitten. Toen ik die reistijd wel had voegde dat naadloos in mijn leven, ik had er echt geen moeite mee.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

_Christina schreef:
Het zou voor mij ook afhangen van hoe lang en vaak een werkdag dan is. Ik ben in het verleden van ca. zeven tot zeven van huis geweest incl 2-3 uur reistijd totaal, excl motor en mezelf klaarmaken, 5 dagen in de week. Dat was echt geen doen. Dan kom je thuis, moet je meteen gaan koken zodat je met je eten nog even op je gat kunt zitten bijkomen en dan moet je zo ongeveer alweer naar bed and repeat %)

Dit dus. Plus hoeveel werk je nog in je eigen tijd moet doen.

Mijn huidige droombaan is twee dagen in de week 1 uur en 20 min van deur tot deur waarvan ik 55 minuten in de trein zit. Betekent 6:30 weg, 20:00 thuis. Voor twee dagen in de week het absoluut waard, maar meer niet. Mijn andere baan is 15 min met de auto/30 min fietsen. Heerlijk!

Ik ben er wel achter dat meerdere banen je droombaan kunnen zijn, en je droombaan ook je droombaan kan zijn ómdat je korte reistijd hebt, weinig stress en als je weggaat je de deur achter je dicht kan trekken.

Als het voorbeeld uit de openingspost een baan is van 7:30 tot 15:00 bijvoorbeeld zodat je op tijd thuis bent en nog wat aan je avond hebt, zou ik het zeker een kans geven. Maar als je elke avond pas 19u thuis bent en dat 5 dagen in de week, blijft er weinig tijd voor je privéleven over.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Niet aan beginnen. Dat is 2 uur per dag van jouw tijd in die auto.
Tenzij je veel thuis kunt werken en bijv. maar 1x per week naar kantoor hoeft. Maar ik lees al ORUN, manege dus dat is nooit thuiswerken.

Mocht je het toch gaan doen, kijk dan ook goed naar files die je gaat tegenkomen. En naar je reiskostenvergoeding.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

Ik ga mee in dat een droombaan pas een droombaan is als het dicht bij huis is. Vandaar ook de start van een eigen bedrijf vanuit huis. :+

De loondienst zit op 5 minuten fietsen dus dat was ook geweldig.

Stal daarentegen zit op iets meer dan 20 minuten van huis. Dat vind ik wel echt de grens. Dat is al bijna een uur in de auto per dag. Zeker als je er files bij optelt. Probeer zoveel mogelijk buiten de spits te rijden, maar soms doe je er gewoon veel langer over. Denk dat 20/30 minuten van deur tot deur voor mij toch wel de max zou zijn voor het mooie.

Mijn vriend werkt 2 dagen per week op locatie op 45 minuten rijden. Dit breekt hem enorm op want het is super filegevoelig en vaak doet hij er minstens 1,5 uur over om thuis te komen. Soms zelfs wel 2 uur. Dan kom je echt helemaal gaar thuis en heb je niks meer aan je avond.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:02

Ik geniet ook wel van mijn auto-tijd.

Mijn traject is niet eens heel ver - 16km :') Maar altijd heel druk, dus ik doe er in verhouding best lang over. Ik bel met mijn beste vriendin of mama, of luister een audioboek. 't Is een me-time momentje haha.

Voorheen was ik ongeveer 10 a 15 min. onderweg. Het heeft zeker zijn voordelen - maar ik ondervind toch ook nadelen. Ik was altijd als eerste thuis, dus moest ook "de opstart van de avond" altijd doen. Kachel doen draaien, kattenbakken, eten maken, ... Nu ben ik vaak de laatste die thuis komt en is een deel van die taken al gedaan :')

Sidenote - ik heb geen paarden meer, en dat scheelt enorm qua tijdsbesteding. Ik stond altijd bewust halfpension, dat is voor mij persoonlijk de leukste manier van paarden houden. Mag ieder voor zich beslissen uiteraard; maar het was wel tijdrovend. Altijd met heel veel liefde gedaan - maar het maakte wel dat ik alle dagen na mijn werk nog een uur a anderhalf uur naar stal moest.
Nu ik geen paarden meer heb, ben ik bewust van baan veranderd - er kruipt meer tijd en veel meer mentale energie in mijn nieuwe baan, maar ik doe ze zooooo graag, en ik heb er nu ook de tijd voor.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:26

Check vooral ook even hoe de reistijd in de spits is op een drukke dag. Want een uur kan dan zomaar veel langer worden. Ook goed kijken hoeveel dagen en uren per dag je maakt.

Ik zei altijd max 45 min per dag enkele reis qua grens. Het ligt er ook maar net aan hoeveel energie autorijden jou kost. Dat is voor iedereen zo verschillend.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

Tsja ik heb 2 uur enkele reis voor mijn droombaan, maar mag de rest van de week thuis werken. Dat kan bij jou niet, maar ik zou het gewoon eerst proberen. Wel alleen met reiskostenvergoeding, anders kost het je geld.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

Ik heb 30 minuten reistijd zonder file, vlakbij een grote stad waar de wegen ook regelmatig vastlopen. Dus die 30 minuten loopt ook wel eens op tot 45 minuten met ook af en toe een uitschieter daarboven. Gelukkig is dat niet te vaak. Dit is voor mij wel de max. Dit maakt het vinden van een geschikte baan wel lastiger, want daarvoor zou ik meer keuze hebben in die grote stad, maar dat ga ik nooit meer doen (wel jaren gedaan). Zoals anderen ook zeggen, voor mij heeft een droombaan geen lange reistijd.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Als je bereid bent om 5(?) keer per week, 2 uur per dag in de auto te gaan zitten, zijn er denk ik tijds- en kosten efficiëntere manieren om je ORUN te halen.
Kan je niet beter op zoek naar een leasepaard oid om je ORUN mee te halen? Dan heb je daarna volgens mij ruimschoots baankansen bij diverse maneges.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Een uur reistijd vind ik prima. Tot anderhalf uur zou ik bereid zijn

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Dit zou voor mij van het soort werk afhangen, de te verwachten uren en het loon.

Ik werk nu hybride, twee dagen thuis, drie dagen op kantoor. En ik heb een kwartier rechtstreekse rijtijd (goed halfuur als ik eerst de hond bij moeder breng).

Bij drie dagen op kantoor vind ik een halfuur wel max. Twee dagen kantoor 45 minuten, 1 dag kantoor is een uur wel prima.

Voor een fulltime job op locatie vind ik 15-20 minuten wel het max, of het zou een 40 uren week moeten zijn waar mijn reistijd in de uren inzit. (zo heb ik een tijd op 1.25 uur gewerkt, twee dagen per week, maar werd ik van thuis tot thuis betaald, dat vind ik dan wel prima. Op een dergelijke dag vertrokken we om 5.30 en waren terug thuis tussen 18-19. Dan heb je al snel 12-13 uur waardoor ik de dag erop maar een halve dag moest werken thuis.)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Ik reis gemiddeld een uur enkele reis naar mn werk. Maar dat is ook verspreid door nl. Kan dus ook langer dan 2 uur zijn.
Helaas krijgen we bij 1 opdrachtgever geen reiskosten dus dat is wel enorm balen. Maar dit werk is bijna niet te doen dicht bij huis en enorm leuk.
Ik heb het ook met de trein moeten doen en dat brak op een bepaald moment op. Teveel gedoe, teveel reistijd en vaak moeilijk te bereiken.

Ik denk dat het ook afhankelijk is van je werk uren, zit je in de spits of juist niet.
Moet je elke dag naar beide paarden of wissel je om enz.
Werk wat je echt helemaal geweldig vind is imo belangrijker dan het ongemak van langer rijden. Dichtbij je werk hebben maar je daar niet happy bij voelen breekt nog veel meer op.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Ik zou zeker geen uur enkele reis reistijd over hebben , ook al is het een droombaan.
Heb nu sinds twee jaar een droombaan op loopafstand, en dat maakt alles zoveel makkelijker en fijner. Daarvoor werkte ik op een half uur fietsen, met de auto was dat meer dan een half uur vanwege de drukte.

Het hangt wel erg af wat je werktijden zijn, als je buiten de files kunt rijden dan scheelt dat weer. In mijn job mag ik zelf weten hoe laat ik start en naar huis ga. Dus collega’s die een andere locatie managen en verder weg wonen van hun werkplek die kiezen ervoor om heel vroeg of later te beginnen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

Ik ben voor mijn droombaan minder uren per dag gaan werken zodat 50 minuten reistijd niet zou gaan opbreken. Omdat het toch niet zo'n droombaan was als gehoopt werk ik nu op 5 minuten met de auto en ondanks de langere werkdagen geeft dat zo veel ruimte! Onderschat niet hoeveel energie die lange reistijd kost.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:03

Ik zou zonder file voor mijn droombaan alsnog niet meer dan 45 minuten in de auto willen zitten. Liefst natuurlijk nog minder of op de fiets kunnen.
Momenteel fiets ik een kwartier naar mijn werk.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:15

Bowo schreef:
Als je bereid bent om 5(?) keer per week, 2 uur per dag in de auto te gaan zitten, zijn er denk ik tijds- en kosten efficiëntere manieren om je ORUN te halen.
Kan je niet beter op zoek naar een leasepaard oid om je ORUN mee te halen? Dan heb je daarna volgens mij ruimschoots baankansen bij diverse maneges.

Ik heb momenteel al meerdere adressen waar ik rijd, een extra adres met die eisen is denk ik geen doen :Y)

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

Ik zit voor mijn werk zo'n 2 uur per dag in de auto, en ik werk fulltime.
Is het pittig? Ja soms wel, maar ik ben ook blij dat ik kan ontladen op de weg naar huis. En voor dat ik het weet ben ik al halverwege.

Nadeel van mijn werk is dat ik geen volledige km kosten vergoeding krijg, en dit begint mij nu na 3,5 jaar wel tegen te staan. Heb het al besproken met management, maar heb niet het idee dat hier verandering in zit. Als dat het geval blijft dan ga ik inderdaad wel ander werk zoeken. Kijk dus goed naar je arbeidsvoorwaarden, ook omdat je moet denken aan de onderhoud van je auto en de afschrijving. Is niet te doen om te werken en te sparen zodat je over een x aantal jaar weer een andere auto moet kopen.

Laatste optie zou nog kunnen zijn dat je gaat verhuizen, maar dat zou ik persoonlijk niet snel doen.