[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 23:00

Arme postbode... :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 09:23

Dat :j
Hopelijk is er geen hoog verloop daar :Y)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 16:05

Nog geen sleutel maar we hebben al wel alvast een hele dure aankoop gedaan :x

We hebben een Quooker gekocht! 2de hands en als het goed is bevalt hij zo goed dat hij ook in de uiteindelijke keuken komt, maar wat een geld!
Het was geen impulsaankoop, ik (ik zei bijna we maar dat is niet waar natuurlijk) heb uitgezocht welke versie ik wilde en welke kleur, manlief heeft uitgezocht welke specs nodig waren en heeft vervolgens weken op MP gezeten _O-
De reden? Er hangt nu een boiler installatie in de keuken die meneer afschuwelijk lelijk vind en hij wil daar geen 5 jaar tegenaan kijken...
Let op, hij werkt 6 a 7 dagen per week dus hij wil die paar uurtjes er niet tegenaan kijken terwijl ik er weinig problemen mee had :+

Het schimmelprobleem in de slaapkamer hebben we aan meerdere vakmannen voorgelegd met alle foto's van binnen en buiten. Het probleem zit zeer waarschijnlijk in de overgang van dakgoot naar regenpijp die niet meer goed is. Dus dat vervangen we wanneer we aan het klussen zijn, mocht de schimmel terugkomen dan gaan ze de muur impregneren en dan zou het helemaal opgelost moeten zijn.
Aangezien we nog wat gipsplaatjes over hebben, trekken we de hoek aan de binnenkant ook nog even open om te checken of er geen berg rotzooi tussen de spouw zit (schimmel verwijderen is daarmee ook gereduceerd naar niet nodig :Y)). Dan hebben we álles afgedekt volgens ons en de vakmannen...

Nog 27 nachtjes! _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:14

Oeh ik ben benieuwd hoe je dit (betaalbaar) bewoonbaar gaat maken of je lat ligt gewoonweg heel laag :D :+

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:52

Wat heerlijk dit, ik volg mee! En volgens mij heb jij de perfecte instelling om van deze vrij serieuze bouwval een prachtige plek te maken en je in de tussentijd niet gek te laten maken :D

En even: er gaat echt niks boven een quooker. Dat is elke keer dat je kokend water nodig hebt genieten *\o/*

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 17:16

Zonnetje81 schreef:
Oeh ik ben benieuwd hoe je dit (betaalbaar) bewoonbaar gaat maken of je lat ligt gewoonweg heel laag :D :+

Mijn lat ligt schijnbaar wel laag, maar goed, ik kom van het platteland waar onderhoud van het dierenspul vele malen belangrijker is/was dan het huis. Lees; stoken deden we niet en in 30 jaar is er niets veranderd in huis :'). Ik ben alvast een bevroren kont gewend na een toiletbezoek :o

Het is enkel dat manlief persé een mooi-achtig huis wil, dat ik ga schilderen, gordijnen koop en een vloer regel. Voor mij was de schimmel eruit voldoende :+

xIrlijn schreef:
Wat heerlijk dit, ik volg mee! En volgens mij heb jij de perfecte instelling om van deze vrij serieuze bouwval een prachtige plek te maken en je in de tussentijd niet gek te laten maken :D

En even: er gaat echt niks boven een quooker. Dat is elke keer dat je kokend water nodig hebt genieten *\o/*

Zo ben ik ook overgehaald, want ik zou dat natuuuuuurlijk ook willen in de uiteindelijke keuken en dan konden we hem maar beter alvast hebben :Y)
Maar eerlijk, 1000 euro... De hele keuken incl apparatuur halen we op voor 500 _O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 19:01

Vandaag heeft manlief de "nieuwe" keuken gedemonteerd bij de vorige eigenaren. Hij heeft al wat ervaring met keukens maar kwam er pas vandaag achter dat composiet gewoon steen is en niet een lichtgewicht materiaal :+

Hij is er zowaar helemaal heel uitgekomen en staat nu in onze opslag te wachten tot we kunnen kijken of het gaat passen :'). Nog een kleine 2 weken tot de overdracht *\o/*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 19:20

Tweedehands met composieten blad is wel een gelukkige vondst denk ik zo?
Ben benieuwd naar het resultaat als hij staat.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 20:26

Ik kwam er nog redelijk veel tegen met composiet, of ander soort stenen, blad! Maar ja, met de maten moet je dan wel geluk hebben want je zaagt het niet zo even door of plakt er wat aan :')

Ik ga niet zeggen dat de maten van deze ideaal zijn, want dat zijn ze niet, maar hopelijk is het wel te doen voor 5 jaar :+

Deze mensen gaan verbouwen en de keuken is volgens mij 30 jaar oud en nog van de vorige bewoners. Ze wilden hem laten afvoeren door de aannemer maar die gaf ze gelukkig het advies om Marktplaats te proberen! Ik zat in een hele stormloop telkens en ook bij deze was iemand me voor maar gelukkig ging het bij diegene niet passen :o

Ik ben zo benieuwd!

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 21:06

Grappig.
Ik woon een paar deuren verderop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:07

Bielsje schreef:
Ik kwam er nog redelijk veel tegen met composiet, of ander soort stenen, blad! Maar ja, met de maten moet je dan wel geluk hebben want je zaagt het niet zo even door of plakt er wat aan :') !

Afzagen met een goede slijptol moet wel lukken hoor, ook 'aanplakken' kan als je goede ondersteuning hebt en mooie rechte randen (zonder profieltje oid). Met een epoxylijm en kit-op-kleur kom je qua afwerking ook een heel eind.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:50

Nou, als ik zag waarmee de meneer die ons composiet blad met best nog wat moeite heeft door geslepen, ben je met een slijptol wel even bezig :=

Wij hebben een tijdje geleden een gereviseerde Quooker gekocht voor alleen heet water, dat ding is echt fantastisch. We hadden nog een klein gootsteentje en die hebben we in een houten ontbijt bar gemaakt, afvoer hadden we al laten maken.

Ik gebruik hem echt super veel, voor thee, in een pan ipv water koken op inductie, voor mijn weck activiteiten, schoonmaken van de airfryer bakken, eigenlijk alles waar ik warm water voor nodig heb, evt voeg ik nog wat koud water toe.

Wij hadden ook bedacht 5 jaar in ons huis te wonen voor nieuwbouw tzt, die nieuwbouw komt er wel maar niet in NL :+

Ben nog steeds erg blij dat we toen wel wat gespendeerd hebben om fatsoenlijk in het huis te kunnen wonen.

Wij hadden gelukkig geen schimmel, alleen het is nog wel steeds een slecht geventileerd en niet het meest gezonde huis.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:05

Ik stuit nu op dit topic. Wat schrijf je heerlijk. Ik ga je volgen hoor. :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 20:07

charootje schreef:
Grappig.
Ik woon een paar deuren verderop.

Dat is zeker grappig! Aangenaam buuf :Y)

DubbelFun schreef:
Afzagen met een goede slijptol moet wel lukken hoor, ook 'aanplakken' kan als je goede ondersteuning hebt en mooie rechte randen (zonder profieltje oid). Met een epoxylijm en kit-op-kleur kom je qua afwerking ook een heel eind.

En dat zijn dus net klussen waar ik geen zin in heb, en al helemaal niet voor maar een jaar of 5 :+. Simpele klussen kan ik zelf en dan maakt het weinig uit hoeveel dat er zijn, voor zulke "ingewikkelde" klussen heb ik mijn man nodig, maar die moet gewoon lekker aan het werk zijn :j

Prairy schreef:
Nou, als ik zag waarmee de meneer die ons composiet blad met best nog wat moeite heeft door geslepen, ben je met een slijptol wel even bezig :=

Wij hebben een tijdje geleden een gereviseerde Quooker gekocht voor alleen heet water, dat ding is echt fantastisch. We hadden nog een klein gootsteentje en die hebben we in een houten ontbijt bar gemaakt, afvoer hadden we al laten maken.

Ik gebruik hem echt super veel, voor thee, in een pan ipv water koken op inductie, voor mijn weck activiteiten, schoonmaken van de airfryer bakken, eigenlijk alles waar ik warm water voor nodig heb, evt voeg ik nog wat koud water toe.

Wij hadden ook bedacht 5 jaar in ons huis te wonen voor nieuwbouw tzt, die nieuwbouw komt er wel maar niet in NL :+

Ben nog steeds erg blij dat we toen wel wat gespendeerd hebben om fatsoenlijk in het huis te kunnen wonen.

Wij hadden gelukkig geen schimmel, alleen het is nog wel steeds een slecht geventileerd en niet het meest gezonde huis.

Wat fijn dat jullie zo blij zijn met de Quooker! Voor ons is het voornamelijk de makkelijkste en meest nette oplossing voor warm water in de keuken, maar het lijkt me stiekem ook wel fijn niet te hoeven wachten tot een pan water kookt, al heb ik daar nu helemaal geen probleem mee maar ja, gemakzucht ;)

Ik ben verder niet nieuwsgierig maar naar welk land gaan jullie? :o

deedee19 schreef:
Ik stuit nu op dit topic. Wat schrijf je heerlijk. Ik ga je volgen hoor. :D

Welkom! Wat gezellig *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 20:10

Vogezen in Frankrijk :)

Staat nu al een project maar nieuw huis bouwen is waarschijnlijk goedkoper :') Ook al wordt dat ook groot.

Dat project wordt dan hobby bouw als het huis en de enorme kas klaar zijn. Duurt nog een tijdje dus :P

In het nieuwe huis komt ook echt zeker weten weer een kokend water kraan, het went heel erg snel en scheelt ook weer een apparaat op het werkblad.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 13:37

Prairy schreef:
Vogezen in Frankrijk :)

Staat nu al een project maar nieuw huis bouwen is waarschijnlijk goedkoper :') Ook al wordt dat ook groot.

Dat project wordt dan hobby bouw als het huis en de enorme kas klaar zijn. Duurt nog een tijdje dus :P

In het nieuwe huis komt ook echt zeker weten weer een kokend water kraan, het went heel erg snel en scheelt ook weer een apparaat op het werkblad.

Ik benieuwd naar je project! Ook maar een topic aanmaken als de tijd daar is dan ;)

Ons huidige huis heb ik zo goed als verkoop klaar. Afgelopen donderdag zijn de foto's (en video's?) gemaakt maar ze waren met 3 man sterk en ik was geestelijk niet meer in staat om aardig te doen dus ik ben in de auto gaan zitten :+. Woensdag komt het verkoopbord en donderdag gaat het online...

Ondertussen belt mijn man om het uur ongeveer. "Ik heb hier nu die en die zitten, hoeveel puin containers willen we?", "Dinges vraagt wanneer we een hek uit komen zoeken" :')

Dus vrijdag is de overdracht, in de middag komen er dan 2 containers en woensdagavond gaan we nog even een hekwerk uitzoeken :o

Het hekwerk is nog een beetje een twistpuntje. Ik wil het achter de voordeur en dan om de hele tuin zodat we niet per ongeluk de hond aan kunnen rijden én pakket bezorgers geen hekel aan me krijgen. Manlief wil het om het héle terrein met een elektrisch hek.
Eens zien wie er wint woensdag _O-

We hebben ondertussen besloten enkel nog in het oude huis te gaan slapen vanaf vrijdag en dat deed me denken dat we niets hebben om op te zitten in het nieuwe huis. Dus ik heb nog even een tuinset aangeschaft die eerst in huis kan en later in de tuin. Dat is geen weggegooid geld toch? :Y)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:57

Wat een leuk en "spannend" topic. Ik ben erg nieuwsgierig, ik volg :D
Zo benieuwd wat jullie hiervan kunnen maken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:00

Foto van je tuinset?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 14:42

Mirjam79 schreef:
Wat een leuk en "spannend" topic. Ik ben erg nieuwsgierig, ik volg :D
Zo benieuwd wat jullie hiervan kunnen maken!

Welkom, wat gezellig!

Bellatrix schreef:
Foto van je tuinset?

Ik zal maar niet het filmpje online gooien waarin ik test hoe stevig de tafel en stoelen zijn :+
Dus de productfoto dan maar!

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:45

Mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:11

Bielsje schreef:
Het hekwerk is nog een beetje een twistpuntje. Ik wil het achter de voordeur en dan om de hele tuin zodat we niet per ongeluk de hond aan kunnen rijden én pakket bezorgers geen hekel aan me krijgen. Manlief wil het om het héle terrein met een elektrisch hek.

Misschien een optie om beide te doen ??
Dus eigenlijk jouw optie met als extra het elektrische hek voor aan de weg. Iedereen blij :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 15:22

DubbelFun schreef:
Bielsje schreef:

Misschien een optie om beide te doen ??
Dus eigenlijk jouw optie met als extra het elektrische hek voor aan de weg. Iedereen blij :)

Het gaat mijn man erom dat de hond het hele erf heeft, en mij dat pakketbezorgers gewoon aan de deur kunnen komen dus een dubbel hek lijkt me een loose loose situatie dan? :o

Ik wil ook gewoon mn auto neer kunnen gooien, zonder aan een knopje te hoeven denken. Misschien kan ik namelijk al amper onthouden waar mijn tandenborstel is en die staat al 12 jaar op dezelfde plek :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:53

Ik ben pro jouw keuze.
Hier ook getwijfeld destijds om ofwel hek rond de ganse oprit en erf te doen ofwel hek te starten halfweg de oprit (dus voorbij de voordeur).

Uiteindelijk heb ik dus het hek pas halfweg de oprit gezet en kan je vanop straat vrij op de oprit tot aan de voordeur.

Vanaf de voordeur is het hekwerk en rond de hele tuin.

Echt ideaal.

Thuiskomen of weggaan en telkens een hekwerk open moeten doen en weer dicht, is aan mij niet besteed. Teveel tijdverlies met telkens dezelfde handeling.

Nu rij ik gewoon op, zet mijn auto halfweg de oprit voor het hek en heb nergens omkijken naar.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 17:03

Onze poort moeten we ook handmatig elke keer open en dicht doen. Dat is zeker als het regent wel irritant (de motor ligt al zeker 3 jaar klaar...). Je went er wel aan maar ik zou ook bereikbaarheid van voordeur en sluis werking voor hond kiezen. En dat de bezorgers niet met een hond te maken is zeker een bonus.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 08:16

Bielsje schreef:
Het gaat mijn man erom dat de hond het hele erf heeft, en mij dat pakketbezorgers gewoon aan de deur kunnen komen dus een dubbel hek lijkt me een loose loose situatie dan? :o

Ik wil ook gewoon mn auto neer kunnen gooien, zonder aan een knopje te hoeven denken. Misschien kan ik namelijk al amper onthouden waar mijn tandenborstel is en die staat al 12 jaar op dezelfde plek :+

Ik zou voor een pakketbrievenbus aan de poort gaan :-)