Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bommeltje_ schreef:Bowo schreef:Wat is precies je overlast? Dozen voor de deur op de dag van een verhuizing vind ik nou niet heel raar. Zo'n dag is toch vaak 1 grote chaos.
Geluidsoverlast is ook een breed begrip. Hoe laat speelt dit? Wat voor geluid? Wat hebben jullie geprobeerd om dit op te lossen?
Geluidsoverlast is na 22:00 in de avond muziek en veel vrienden/mensen over de vloer. Ook het niet netjes houden van de gedeelde gang en hal. Het probleem ligt misschien ook bij mij hoor maar het contrast van een net gezin met jonge kinderen naar studenten is gewoon erg groot en als we dit had geweten (waar er gedeeld was dat het huis verkocht zou worden aan starters) hadden wij dit huis of niet gekocht of eerder verhuist. Wij hebben juist gekozen voor de rust en natuur in de buurt waar iedereen hier juist zo van geniet.
Bommeltje_ schreef:Nou dat is dus het gekke het is er super rustig en voelt als op een vakantiepark. Er gaan eekhoorntjes en heel veel vogels en zelfs dassen en vossen over het veld voor het complex langs het is ook maar 3 hoog. Er woonde eigenlijk altijd alleen mensen die de plek juist waarderen door de rust. We onderhouden ook gezamenlijk een kleine moestuin en we hebben samen picknicktafels en een zandbak. Er wordt vaak een praatje gemaakt en zelfs soms wat gegeten en gedronken met alle bewoners en kinderen erbij. Maar die saamhorigheid ontstaat dus juist vanuit hetzelfde doel en intentie waarvoor we er wonen.
Little_Gift schreef:En heeft iemand van die hele groep bewoners al eens bedacht om die nieuwe studenten daarin te betrekken?
Wie weet hoe anders ze dan zijn en omgaan als ze erbij horen.
Want saamhorigheid al goed en wel maar studenten mogen daar blijkbaar niet bijhoren.
Eretria schreef:Bommeltje_ schreef:Nou dat is dus het gekke het is er super rustig en voelt als op een vakantiepark. Er gaan eekhoorntjes en heel veel vogels en zelfs dassen en vossen over het veld voor het complex langs het is ook maar 3 hoog. Er woonde eigenlijk altijd alleen mensen die de plek juist waarderen door de rust. We onderhouden ook gezamenlijk een kleine moestuin en we hebben samen picknicktafels en een zandbak. Er wordt vaak een praatje gemaakt en zelfs soms wat gegeten en gedronken met alle bewoners en kinderen erbij. Maar die saamhorigheid ontstaat dus juist vanuit hetzelfde doel en intentie waarvoor we er wonen.
Wederom geen antwoord op hoe vaak je er last van hebt. Jammer! Succes!
Cayenne schreef:Bommeltje_ schreef:Ze zitten gewoon in de groepsapp en worden overal voor uitgenodigd, maar gaan nergens op in.
Ga het gesprek eens face to face aan met ze ipv via apps etc.
De ouderwetse manier van communiceren is het meeste effectief
Bowo schreef:Mag je er niet als student wonen, of mag je er niet wonen op basis van kamerhuur? Dat eerst lijkt me sterk, als jij morgen begint aan een opleiding, ben je ook student en zou je er ook uitgegooid worden. Dat klinkt als discriminatie.
Cookies schreef:Misschien ze eens uitnodigen om te komen luisteren. Dat heb ik met mijn nieuwe buren gedaan, die schrokken zich kapot van hoe gehorig het was.
Jolliegirl schreef:Ga het gesprek aan. Dat is stap 1.
Want dat heb je niet gedaan en je maakt nu al een groot probleem
Citaat:Mijn man is net met interesse naar ze toe gegaan en een praatje gemaakt, maar ze hadden niet echt behoefte aan verbinding lieten ze merken helaas. Hij heeft ze uitgenodigd om dit weekend wat te komen drinken, maar hier hadden ze helaas geen tijd voor. Ik hoop dat het er binnenkort van komt.
Cer schreef:Als ze niet reageren op de whatsapp groep (mensen, het zijn studenten...jongeren van tegenwoordig leven IN hun telefoon lezen we tenslotte overal) wordt het lastig. Helemaal als ze niet ingaan op een uitnodiging op het gesprek aan te gaan.
Blijkbaar hebben ze zich ook niet voorgesteld, wat soms wel een normale gang van zaken is (lees ik op bokt, als mensen verhuist zijn)
Even over de aanname dat appartementen / wooncomplexen nooit rustig zijn, dat is niet zo. Hier is het appartementen complex heel rustig, s avonds is er nooit herrie. De enige overlast die er was was tijdens corona, van een appartement waar 3 studentes (jaja) woonden en hier hun vrienden uitnodigden om te feesten (want dat kon toen nergens meer). Wij hebben hier gesprekken over gehad, maar dat was niet eenvoudig, want groepdruk, lastige vriendjes etc. De politie heeft ze toen een paar waarschuwingen gegeven. Nu iedereen weer studeert en er 1 weg is, is het weer heerlijk rustig![]()
Dus ja, als mensen normaal doen en rekening houden met elkaar, kan het prima rustig zijn in een appartementencomplex..
Cer schreef:Jolliegirl schreef:Ga het gesprek aan. Dat is stap 1.
Want dat heb je niet gedaan en je maakt nu al een groot probleemCitaat:Mijn man is net met interesse naar ze toe gegaan en een praatje gemaakt, maar ze hadden niet echt behoefte aan verbinding lieten ze merken helaas. Hij heeft ze uitgenodigd om dit weekend wat te komen drinken, maar hier hadden ze helaas geen tijd voor. Ik hoop dat het er binnenkort van komt.
maar even, zijn studenten dan zo wereldvreemd dat ze niet weten wat geluidsoverlast is? Ik kan me dat toch heel slecht voorstellen hoor..