Thuiswerkers verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:58

Ik werk als adviseur bij een overheidsinstantie en werk 36 uur in 4 dagen. Voor corona werkte ik 1 dag per week thuis, tijdens corona volledig en daarna 1 dag per week op kantoor. De meeste collega's gaan 2 dagen per week naar kantoor, maar dat is geen verplichting.

Thuiswerken is heerlijk, ik mis het sociale gebeuren totaal niet en ben zelfs nog landelijker gaan wonen om nog meer een eigen plek te hebben met o.a. de beestenboel. Heerlijk om in mn lunchpauze alvast een rondje uit te mesten. Nog fijner om de vrijheid te hebben om in de winter ook mijn dag wat anders in te delen en bij daglicht de paarden te doen en in de avond wat door te werken.

Een kantoordag vind ik vermoeiend, kan me op zo'n dag er wel toe zetten om ook wat small talk te doen, maar erger me ook kapot aan sommige collega's. Ben dan geneigd om alsnog een eenpersoonswerkhokje te zoeken omdat ik afgeleid raak door geklets en gedoe, maar dat lijkt dan weer heel aso vind ik.

Als ik voor werk (of daarbuiten) een sociale activiteit heb, zie ik er vooraf vaak tegenop en blijkt het uiteindelijk altijd wel mee te vallen of zelfs heel leuk te zijn. Toch zijn er eigenlijk geen momenten in periodes waar ik lang alleen ben, dat ik denk: oh ik heb echt behoefte aan wat geklets en prutsmuts. Ik vermaak me gewoon prima alleen. Heb wel een partner en hij is de enige die ik wel mis als hij een weekendje weg is ofzo. Maar ook niet zo erg dat ik liever niet zou hebben dat ie af en toe weg is, sterker nog: voorafgaand aan zo'n weekend kijk ik er heel erg naar uit om echt helemaal alleen te zijn! :P

hahahatsjoe

Re: Thuiswerkers verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:25

Voor corona altijd op kantoor zelfs al had ik anderhalf uur reistijd, nu maar 1 dag in de week vanwege 2 uur reistijd. Kan me thuis ook veel beter concentreren, maar ik zou niet altijd thuis willen werken, veel te Remi.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:36

Hier ook een thuiswerker, 40 volledig thuis en hoef alleen maar voor meetings naar kantoor, is misschien 1 keer in de twee á drie maanden. Heeeerlijk, wil nooit meer anders. Wat Cowcowgirl zegt, ik erger me ook aan andere mensen op kantoor, ben snel afgeleid en ben totaal niet sociaal aangelegd :') Laat mij maar in mijn pyjama werken achter mijn computertje.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:05

Ik werk ook vooral vanuit huis als technisch consultant bij een softwarebedrijf. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik 4 dagen van 9 uur werk, want geen reistijd dus lekker iedere vrijdag vrij :D Begin dit jaar wel een dochtertje gekregen, dus ik werk op dit moment dankzij ouderschapsverlof maar 3 dagen. Iedere woensdag ga ik tegenwoordig naar kantoor, want mijn ouders passen op woensdag op en wonen in de buurt van kantoor.
Voorheen ging ik iedere 2 weken een dag naar kantoor in principe, maar het was ook regelmatig 1x in de maand. Aan het begin van mijn zwangerschap ben ik 3 maanden niet geweest, want ik was misselijk. Toen heb ik heerlijk vanuit bed gewerkt want dan viel de misselijkheid mee :') Was m'n werkgever alleen maar blij mee, want als ik naar kantoor had gemoeten dan had ik me ziekgemeld.

Ik krijg vanuit huis ook zoveel meer gedaan, ik ben bij dit bedrijf gaan werken toen er nog maar 3 medewerkers waren en inmiddels zijn het er 15. Dit heeft als gevolg dat ik heel veel van de werkzaamheden weet die collega's doen, want ooit waren die werkzaamheden onderdeel van mijn functie. We hebben bijvoorbeeld een nieuwe projectmanager die niet ingewerkt is door de vorige projectmanager (hebben een maand geen projectmanager gehad tussenin). Tot 2 jaar geleden was projectmanagement onderdeel van mijn functie, dus de nieuwe projectmanager stelt mij heel veel vragen.
Als ik thuiswerk kan ik dat iets meer afbakenen ;)

Maar ik zou niet anders meer willen, heerlijk die flexibiliteit.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 18:59

Ik ga ook heel goed op thuiswerken. Kan mij in mijn 1tje veel beter concentreren en lekker doorwerken. Heerlijk om flexibel je tijd in te kunnen delen, heb zoveel meer rust voor mezelf gecreëerd. Ben alleen wel op zoek naar een nieuwe uitdaging want ik vind mijn werk niet meer zo leuk. Dus als iemand nog een leuke hardwerkende thuiswerk collega zoekt voor 2 of 3 dagen stuur me maar een pb :-)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:03

Zolala schreef:
Ik werk intussen al bijna 26 jaar thuis. Eerst zo'n 18 jaar als internet ontwerper/website bouwer, en tegenwoordig als beeldend kunstenaar (officiële benaming, wat voor de Belastingdienst ook gewoon 'zelfstandig ondernemer' is.) Ik maak dierfiguurtjes, die ik online en op internationale beurzen verkoop.

Ik vind het heerlijk - volop ruimte voor huishoudklusjes en boodschappen wanneer ik er zin in heb, niet wanneer het moet. Daarentegen bestaat er niet zoiets als 'weekend'.. elke dag is een werkdag.
En er gaan dikwijls dagen voorbij zonder dat ik iemand zie of spreek. Maar ik ben van nature een enorme Einzelgänger, en kan ook volledig opgaan in een project. Alles buiten die bubbel is dan alleen maar storend :+

Ik ben echt heel benieuwd naar een foto van wat je maakt :D mag ook per pb ziet het niet off topic gaat

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:10

frutsels schreef:
Ik ga ook heel goed op thuiswerken. Kan mij in mijn 1tje veel beter concentreren en lekker doorwerken. Heerlijk om flexibel je tijd in te kunnen delen, heb zoveel meer rust voor mezelf gecreëerd. Ben alleen wel op zoek naar een nieuwe uitdaging want ik vind mijn werk niet meer zo leuk. Dus als iemand nog een leuke hardwerkende thuiswerk collega zoekt voor 2 of 3 dagen stuur me maar een pb :-)

In welk vakgebied zoek je iets? Misschien wel handig om te weten :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:22

Nog een deels thuiswerker meldt zich. Ik werk als operationeel manager voor een webshop. Wij werken nu 3 dagen thuis, 2 dagen kantoor wat ik een fijne balans vindt. Thuis ben ik absoluut veel productiever en dat vind ik fijn. Ik las dat ze van 2 dagen kantoor 3 dagen weer willen maken, maar dat vind ik persoonlijk niet echt fijn, omdat ik altijd van alles in mijn hoofd heb dat ik gedaan wil hebben en dan gewoon veel meer afgeleid ben.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:23

Ik werk ook veel thuis gewoon omdat ik dan beter de documenten kan lezen, rapporten kan schrijven en rustig kan bellen.
Mijn thuiswerk dagen is ongeveer 45% van mijn werk. Dan heb ik nog afspraken buiten de deur en de verplichte vergaderingen. Ik vind de balans heel fijn!

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 13:37

Ghostattack schreef:
frutsels schreef:

In welk vakgebied zoek je iets? Misschien wel handig om te weten :D

Ik zit al bijna 30 jaar in de sales :-)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 14:55

Ik werk één dag per week thuis, toevallig vandaag!

Ik werk 32 uur, dus de overige drie dagen op kantoor.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 14:59

Ik werk 2 dagen thuis en 2 dagen op school.
Ik organiseer en coördineer examens op het MBO. Dus goed te splitsen.

De combinatie bevalt mij heel erg goed.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 16:03

Ik werk al jaren deels van thuis.

Heel vroegah (2017 ofzo) werkte ik 32 uur, op vraag van mijn baas naar 38 uur gegaan op voorwaarde dat hond mee mocht naar kantoor.

Helaas zijn we in 2019 verhuisd en was dat niet meer mogelijk, maar mocht ik in ruil een uur of 8 per week, verdeeld over 4 dagen, van thuis werken (in de praktijk zat de hond dan maar 5 uur per dag alleen, na een tijd ging die in de voormiddag naar mijn moeder.

Dan kwam corona en zaten we 4 maand 100 % thuis te werken (dan nog op finance).

En hierna heb ik 2 volle thuiswerkdagen behouden, de hond gaat de dagen dat ik op kantoor werk naar mijn moeder.

Ik vind het zalig. Als ik mocht kiezen dan liever 3 dagen thuis, maar 2 dagen vind ik ook prima. Ondertussen werk ik op operations, dus ben ik vooral bezig met het ERP pakket helpen ontwikkelen, workflows uitschrijven, controles op facturatie etc, naast een hoop algemeen admin werk.
Ik werk ook in flexibele uren, dus de kantoordagen doe ik iets langere dagen, de thuiswerkdagen start ik vroeger, dus meestal kan ik tussen 14-15 stoppen en heb ik nog een namiddag voor mijn werk bij de paarden.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 11:03

Match schreef:

Een collega :D
Ik werk ook in het MBO.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:04

deedee19 schreef:
Match schreef:

Een collega :D
Ik werk ook in het MBO.

Ah leuk! Ik op ROC van Amsterdam, jij?