Thuiswerken is heerlijk, ik mis het sociale gebeuren totaal niet en ben zelfs nog landelijker gaan wonen om nog meer een eigen plek te hebben met o.a. de beestenboel. Heerlijk om in mn lunchpauze alvast een rondje uit te mesten. Nog fijner om de vrijheid te hebben om in de winter ook mijn dag wat anders in te delen en bij daglicht de paarden te doen en in de avond wat door te werken.
Een kantoordag vind ik vermoeiend, kan me op zo'n dag er wel toe zetten om ook wat small talk te doen, maar erger me ook kapot aan sommige collega's. Ben dan geneigd om alsnog een eenpersoonswerkhokje te zoeken omdat ik afgeleid raak door geklets en gedoe, maar dat lijkt dan weer heel aso vind ik.
Als ik voor werk (of daarbuiten) een sociale activiteit heb, zie ik er vooraf vaak tegenop en blijkt het uiteindelijk altijd wel mee te vallen of zelfs heel leuk te zijn. Toch zijn er eigenlijk geen momenten in periodes waar ik lang alleen ben, dat ik denk: oh ik heb echt behoefte aan wat geklets en prutsmuts. Ik vermaak me gewoon prima alleen. Heb wel een partner en hij is de enige die ik wel mis als hij een weekendje weg is ofzo. Maar ook niet zo erg dat ik liever niet zou hebben dat ie af en toe weg is, sterker nog: voorafgaand aan zo'n weekend kijk ik er heel erg naar uit om echt helemaal alleen te zijn!