Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urona447 schreef:Hier doet de volvo met winterbanden het super. Wij wisselen altijd zomer en winterbanden. Met een auto die zomerbanden heeft zou ik nu de weg niet opgaan.
Vind het ook echt bizar dat het in Nederland niet verboden is.
en ik was blij met de rijlessen destijds op de ijsbaan. Maar de winterbanden (vredestein wintrac) hielden de camper braaf op de weg

verootjoo schreef:Urona447 schreef:Hier doet de volvo met winterbanden het super. Wij wisselen altijd zomer en winterbanden. Met een auto die zomerbanden heeft zou ik nu de weg niet opgaan.
Vind het ook echt bizar dat het in Nederland niet verboden is.
Ik begrijp dat ook niet. Deze ochtend zoveel auto’s op zomerbanden gezien… blijf gewoon van de weg als je geen winterbanden hebt. Onverantwoord.
Hier dus winterbanden en geen probleem gehad vanochtend.
Qimm schreef:verootjoo schreef:Ik begrijp dat ook niet. Deze ochtend zoveel auto’s op zomerbanden gezien… blijf gewoon van de weg als je geen winterbanden hebt. Onverantwoord.
Heb je de tijd genomen om de icoontjes op de banden te bekijken?
Ibbel schreef:Het verschil tussen zomer- en winterbanden is niet te zien van een afstand. En zélfs het profiel zegt niet alles. Om op basis van slecht rijden te concluderen dat er dan wel zomerbanden onder liggen is voorbarig.
Er zijn zat mensen die ook met winterbanden hun auto niet op de weg kunnen houden.
Er zijn tegenwoordig ook een hoop EVs, die per definitie een automaat hebben. Wel eens bij slippen de koppeling in willen trappen in een automaat? Je staat stóm te kijken als je gaat glijden en 3 seconden - mínstens - nodig hebt om te bedenken dat je het kreng in N moet schuiven. Been there, done that.
verootjoo schreef:verootjoo schreef:Ik begrijp dat ook niet. Deze ochtend zoveel auto’s op zomerbanden gezien… blijf gewoon van de weg als je geen winterbanden hebt. Onverantwoord.
Daar hoef je de icoontjes niet voor te bekijken. Je ziet zo wie er op winter- of zomerbanden rijden.![]()
Op de snelweg is het het makkelijkst te zien, maar ik reed op een N-weg en daar zag ik ook een hoop glibberaars en onveilig rijdende auto’s.
Afgelopen zaterdag reed ik weg uit Oostenrijk midden in een sneeuwdump en dan merk je hier in NL gelijk het verschil.