Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:56

Ik ben 37, heb 1 zoon van 7 jaar een hond en een paard. Ben getrouwd.

Ik werk 4x9 dus 36 uur, maar bouw elke week 4 uur compensatie op waardoor ik grotendeels de schoolvakanties vrij ben. Dus over het hele jaar gezien werk ik gemiddeld 32 uur per week.

Ik kan mijn eigen tijden op werk behoorlijk vrij indelen. Reistijd is werktijd, dus dat scheelt enorm! Mag zo veel thuis werken als ik wil, maar werk ook deels in de buitendienst, dus ben wel veel op pad.
1x per week een avonddienst tot 21 a 22 uur. Zelden in het weekend.

Paardlief staat vol pension, alleen 3x per maand een mestdienst van 1,5 uur, waarvan ik er 1 a 2 per maand aan m'n verzorgster "geef".
Loop gemiddeld 2 uur met de hond op dagen dat ik werk, dagen dat ik niet werk meer. En ga 5 dagen per week zelf naar m'n paard, welke op 9 minuten fietsen of 5 minuten met de auto van huis staat.

Marije112Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:00

Deze week word ik 34 en ik werk zo'n 40/50 uur per week. Ik ben eigen baas en ga zo'n 3/4 dagen per week naar kantoor, de rest doe ik thuis. Geen kinderen, wel twee honden.

Ik ga 's ochtends naar stal, voor ik begin met werken. Dit is wel volpension en mijn eigen pony is nog geen drie. Ik heb wel 2 trainingspaarden bij dezelfde stal. Als ik naar huis rij vanaf stal (voor werk dus) stop ik snel bij de winkel voor boodschappen.

Ik heb 3 dagen per week een huishoudster, dus ik doe niks (behalve de boodschappen) in de huishouding (behalve zo nu en dan even de vaat in de vaatwasser proppen of een wasje) :') . Anders zou ik het niet trekken!

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:01

Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:12

Ik werk zo'n 40/50 uur per week. Maar ben eigen baas met kantoorwerk. Daarom kan ik compleet mijn eigen tijd indelen. Ik werk bijvoorbeeld graag 's avonds en op zondag, dan kan ik enorm veel doen (omdat je dan niet gestoord wordt). Daardoor kan ik lekker overdag naar mijn paard en het bos in. Een keer of 3,4 in de week. Verder vaak besprekingen etc. overdag. We hebben geen kinderen en mijn man en ik hebben ook ieder onze eigen plek, dat geeft ook veel ruimte en tijd. Eigenlijk heb ik een heerlijk leven zo.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:13

Afhankelijk van hoe mijn gezondheid is plan ik mijn werkweken in. Afgelopen week heb ik bijna 65 uur gedraaid en deze week worden het er 0. Ik heb een erg flexibele werkgever gelukkig waardoor ik mijn tijden zelf kan plannen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:13

24 uur verdeeld over vier dagen. Daarbij wordt ik wel ondersteund omdat lichamelijk en mentaal niet meer aan kan. Zelfs 4 dagen vallen soms te zwaar waardoor het huishouden er soms bij inschiet. Ik woon alleen en ben 34. Hoe ik het huishouden dan oplos? Elke dag 5 a 10 min iets doen in plaats van hele dag.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:16

Werk op contract 34 uur. Maar houdt in dat ik ene week 4 hele dagen werk met woensdag vrij en andere week 4 1/2 dag met swoensdags van 15 - 19 uur.
Heb cavia's, konijn, 4 poezen en 1 hondje.
Maar huishouden schiet er vaak bij in zeker op werkdagen door mijn medicijnen die voor vermoeidheid zorgen icm mijn reuma nog.
Weekenden werk ik nooit, dus pak dan stukje huis mee.

Ik ben sinds november minder gaan werken en dat koste me iets meer dan 200,-- en financieel hakt dat er flink in. Het liefst had ik iedere week de woensdag vrij gehad maar dat kon ik niet behappen kwa geld

Ik ben 37.
Laatst bijgewerkt door tinker_sally op 22-09-25 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:16

Ik ben 32 jaar en werk 32 uur per week, verdeeld over 4 dagen. 2x per week naar kantoor (ongeveer 45min zonder file) en overige dagen vanuit huis. Naast het administratieve werk fotografeer ik soms in opdracht, maar dat is eigenlijk maar minimaal.. heb tenslotte nogal wat lichamelijke klachten en een laag energie level. Dus voor erbij is een opdracht of een evenement (paardensportfotograaf) af en toe leuk, maar meer vind ik niet nodig en wil ik eigenlijk ook niet meer.

Geen kids, wel twee poezels en mijn partner is eigen baas en werkt 5 a 6 dagen per week. Rij-instructeur auto, motor en brommer. Daarnaast ook fotograaf maar doet veel meer dan ik daarin. Voornamelijk bruiloften en motorsport fotografie.

Dus prima qua uren zo. :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 16:17

Miss_Mii21 schreef:
Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.

Klopt maar ligt denk ook aan de situaties waar je in zit.
En sommige bokkers zie ik hebben geen paard.

Mijn vriend heeft een huis (ik niet) maar ik werk fysiek en kan niet veel meer uren aan. Maar ik werk dan ook al meer dan die 34 uur omdat ik overuren nodig heb voor straks.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:21

Ik ben 32 en werk tussen de 40 en 50 uur per week. Ik zou heel graag minder willen werken maar op dit moment zit dat er gewoon niet in.
Ik vind het heel lastig combineren met mn pony en huishouden. Soms ga ik om 4 uur in de ochtend de deur uit en ben ik pas om 5 uur in de avond thuis. Dan heb ik nog weinig energie om iets te ondernemen over.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:23

Ik ben 37 jaar en heb een aanstelling van 0,8 FTE. Op papier is dat 32, maar ik werk er minstens 36.

Ben bewust minder gaan werken, financieel was dat gelukkig haalbaar.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 22-09-25 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:24

Miss_Mii21 schreef:

Wij hebben onwijs geluk gehad met onze hypotheek en bijbehorende rente. Wonen ook niet heel groot maar genoeg voor z'n 4en. Daarnaast lage maandlasten voor de auto's. Manlief zit zelf in de auto's dus ook geen hoge kosten aan onderhoud. Klein huis dus ook geen enorme energiekosten.
En inderdaad op het moment geen paard. Zit wel weer in de planning maar daarvoor eerst een buffer/spaarpot aan het opbouwen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:25

Ik werk 32 uur/week, mijn werkdagen zijn van 08:00-16:30u. Reistijd is ongeveer 1 uur en 15 minuten.
Ik woon alleen, geen huisdieren en dus ook geen partner of kinderen, in een huurappartement.
Zie mezelf niet snel naar 36u/week gaan (dat is in mijn geval een fulltime week). Gezien mijn reistijd vind ik 4x9 uur werken echt teveel en 4 om 5 dagen/week werken wil ik niet, omdat ik 5 dagen/week werken niet zo goed trek. Financieel red ik me met mijn salaris prima, dus daarvoor hoef ik niet meer te gaan werken.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:27

Ik werk zelf 36 uur per week, 4 dagen van 8,5 uur en dan nog 1x in de 2 weken 4u. Ik woon nog bij mijn ouders, met een eigen bedrijf (camping en nog een kleine boerderij). En heb samen met mijn zussen nog 5 paarden. Waar ik kan help ik thuis, in het huishouden of op het bedrijf. Daarnaast nog een vriend die aandacht wil en ga veel op pad met vrienden... Kortom de dagen zijn standaard te kort

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:27

Miss_Mii21 schreef:

Geen paard en geen hypotheek.
En een goed betaalde baan :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:28

Ik ben 51, alleenstaand, heb een eigen bedrijf en woon vrijstaand met 4 paarden, twee honden, kippen en ongedierte :P aan huis.
Daarnaast staan er nog drie paarden in training en een aantal in de opfok.
Ik werk zo'n 40-50 uur in de week, grotendeels vanuit huis en een aantal dagen in de maand op de regiokantoren van mijn opdrachtgevers. Verder ben ik regelmatig onderweg voor afspraken bij mensen thuis.
Eens in de week heb ik hulp in de huishouding en drie keer in de week een jongen over de vloer met een licht verstandelijke beperking. Hij doet allerlei klusjes rondom het huis en onderhoudt de tuin, weiland en rijbak en eet dan ook lekker mee.
Hij blij, ik nog blijer!!

De lunchpauze blok ik standaard in mijn agenda en dan doe ik de stallen.
Ik vind dat ik op het mooiste plekje van de aarde woon, midden in het bos, dus aan echt reizen oid heb ik geen behoefte (meer) aan.
Ik houd wel heel erg van socializen, een feestje, uit eten, koken voor vrienden, heerlijke zomeravonden in de tuin en geniet ook intens van het feit dat mensen het fijn vinden om hier te zijn.
Laatst bijgewerkt door Kriel op 22-09-25 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:29

Een 5 daagse werkweek van 40 uur wat standaard is, maar ga er vaak wel over heen en zeker de periode in de aanloop naar de bouwvak en kerstvakantie is 60 uur per week normaal. Werk vanuit huis dus geen reistijd.
Heb genoeg tijd er om heen om andere dingen te doen.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:30

Miss_Mii21 schreef:

Goed betaalde baan bij mij :o

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:34

Miss_Mii21 schreef:

Het valt mij juist op dat de meeste mensen meer dan 32 uur werken. Ik vind 32 gewoon fulltime hoor. Je bent echt wel veel van huis als je meer dan 32 uur werkt. Als je verder weinig om handen hebt is veel werken niet erg (denk ik) maar als je thuis veel draaiende hebt te houden en ook nog gewoon rust wil dan vind ik het wel echt veel.
Het is natuurlijk per baan afhankelijk hoe veel je verdient. Ik kies bijv iedere keer bij een loonsverhoging voor minder uren werken dus mijn netto bedrag blijft hetzelfde daardoor. Mijn kosten zijn aardig hetzelfde iedere maand aangezien het meeste wel vast staat (hypotheek, water, elektra etc) en dan is het maar net hoe veel je zelf over wilt en/of moet houden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 16:35

Ben dan wel benieuwd wat voor jullie dan financieel nog dan oké is om minder te gaan / kunnen werken.

Afhankelijk natuurlijk van je hypotheek

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:38

Janinevv schreef:
Ben dan wel benieuwd wat voor jullie dan financieel nog dan oké is om minder te gaan / kunnen werken.

Persoonlijk; ik wil helemaal niet minder werken..... ik vind mijn werk echt oprecht fantastisch!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 16:39

Dat is fijn, mijn werk is oké en soms echt wel leuk, vind het alleen lichamelijk zwaarder worden dan toen ik 20-25 was de laatste 2 jaar kwakkel ik meer en dit maakt het voor mij minder leuk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:39

Kriel schreef:
Janinevv schreef:

Persoonlijk; ik wil helemaal niet minder werken..... ik vind mijn werk echt oprecht fantastisch!!

+ Ik wil juist meer werken, liefst 32 uur

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:43

ik ben 47. werk 28 uur in de thuiszorg. doe de opleiding verpleegkundige, ik verveelde me na 30 in de zorg te hebben gewerkt en dochterlief uit huis ging hahaha. mantelzorger voor mijn schoonmoeder en ik heb 4 poetsadresjes per week. alles bij elkaar komt op 50 a 60 uur per week werken. ik ben getrouwd en mijn man werkt 40 uur. heb 2 honden 2 kippen en een paard. paard staat in volpension en word super verzorgd. ik ga er meestal sávonds heen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:50

Ik zou wel naar 4x9 uur en 1x4 uur willen gaan en de vrijdagmiddag vrij pakken. Had afgelopen vrijdagmiddag vrij genomen en vind die extra middag zó lekker. Helemaal als het straks winter is, kan ik in ieder geval mijn paard in de middag doen en dan het huishouden erachteraan. Dan is weekend echt weekend. :')