Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:17

Wat een vreselijke verhalen komen hier langs.
Het 'ergste" wat ik heb meegemaakt is dat wij jaaaaaaaren geleden naar Curaçao zouden vliegen. Helaas was er een uitbarsting van een vulkaan in ijsland die voor een aswolk zorgde. Hierdoor werd onze vlucht met dagen vertraagd, waardoor wij uiteindelijk helemaal niet konden gaan omdat mijn werk niet meewerkte.

TamaraFloor

Re: Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:31

Waar zal ik eens beginnen...

20 kilometer uit de kust midden op zee voor anker liggen achter een rif en dan midden in de nacht horen fire fire fire!
En ja het was dus echt. Brand aan boord! Het is gelukkig goed afgelopen. Die jongens van de boot hadden besloten om aan dek te slapen. Godzijdank anders hadden ze het niet kunnen na vertellen.
Erg veel schade en de brand werdt geblust met zeewater. Laten we het maar niet hebben aan de brandveiligheid aan boord van die boot.

In het prachtige Luxor alle foto's met mijn telefoon gemaakt gezien die de mooiste foto's maakte.
Het was vlak voor de tijd dat alles automatisch opgeslagen word op je cloud.
Telefoons houden blijkbaar niet van 40+ graden. Terug in het hotel ging mijn telefoon op hol en toen zwart.
Alle foto's kwijt!

Als nog onervaren duiker een nachtduik doen. Wij waren de enige duikers aan boord dus er was geen reden om mijn jacket extra te controleren. Was er dus een knul van de boot die mijn jacket had gebruikt zonder dat ik het wist en had extra lood in de zakken gedaan.
Ik ging dus als een baksteen naar beneden. Trommelvliezen aan gort.

Van een schattig ezeltje een wondje willen verzorgen en bedankt worden met een trap vol op mijn knie. Dat werd hinkelen de rest van de vakantie.

Achterop de motor bij een vakantie vriendje in je korte broek en hempje en dan onderuit gaan is ook niet fijn.

Tijdens dolfijnen spotten sloeg het weer opeens om. Het werd zo erg dat de overkapping stuk waaide en de stellage op mijn hoofd viel.
Met een giga bult terug komen bij het strand en er daar een Nederlandse man uit ons hotel gereanimeerd zien worden. Hij was verdronken en heeft het niet gehaald. Er waren die dag 4 mensen op hetzelfde strand verdronken door springtij.

Op een zee-egel gaan staan en thuis nog mooie souvenirs uit je voet kunnen pulken.

Een onzichtbaar randje missen in het toilet op dag 2 van je rondreis in Sri Lanka. Altijd fijn voor je enkelbanden.

Zo ziek worden dat je niet mag vliegen en er zomaar een week vakantie extra bij hebt!

Door een golf van het trappetje geblazen worden en je elleboog een week niet kunnen bewegen.

Een paar dagen voor je vakantie een klapper van je paard maken en je neus breken en je rug zwaar kneuzen.
Daaag alle duiken die ik wou gaan maken.

Je koffer die niet aankomt en dan heel slim de volgende keer spullen verdelen in een andere koffer.
Dan komen gewoon allebei de koffers niet aan!

En er zwemt in Egypte waarschijnlijk een schildpad met een hele mooi applewatch rond.

Het is in ieder geval nooit saai met mij!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:35

Een schilpad met een applewatch... dat klinkt wel als een mooi verhaal :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:41

Autopech krijgen middenin een kudde olifanten in het Krugerpark in Zuid-Afrika. Al het koelwater was verdwenen. Een ranger met veel water heeft ons geholpen.

Autopech krijgen tijdens een rondreis op de bonnefooi in Zuid-Afrika, middenin the middle of nowhere. Een eigenaar van een plantage vond het toen zijn missie om ons te helpen en heeft heel veel gedaan.

Ziek worden in Mozambique en daardoor niet naar huis kunnen vliegen. Dat kon pas een aantal dagen later.

Een nacht en een dag vastgezeten op Zurich airport, omdat we onze vlucht misten door slecht weer. We kregen geen hotel aangeboden, want Taylor Swift trad op waardoor alle hotels vol waren. In de krochten van het vliegveld kregen we een soort kamertje met stretcher, wasbak en een papieren dekentje. Gedeelde toiletten. En zoek het maar uit zonder je koffers, tot morgen aan de balie.

Een vlucht naar Zuid-Afrika niet in mogen vanuit Dubai, omdat de papieren voor de zoon van mijn zusje niet in orde waren volgens het vliegveld. Daardoor een nacht vastgezeten op Dubai airport. Gelukkig heeft iemand van emirates heel veel voor ons gedaan en konden we 's morgens vliegen na contact met de ambassade van ZA.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 31-08-25 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:48

Supervixen schreef:
Autopech krijgen middenin een kudde olifanten in het Krugerpark in Zuid-Afrika. Al het koelwater was verdwenen.

Autopech krijgen tijdens een rondreis op de bonnefooi in Zuid-Afrika, middenin e

Oh, nou je dit zegt...
Ik heb eens zonder benzine gestaan in Australië, 90km van het eerstvolgende 'dorp' vandaan. De reden was dat de benzinemeter het niet meer deed en dus niets aangaf. We hebben toen gelift, 2 jereycans benzine gekocht, met een raod truck mee terug gelift en toen konenden we weer. Achteraf wel een avontuur, toen niet leuk.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:49

Mijn vader is omgekomen bij een ongeluk toen we op vakantie waren.
Wij gingen die dag (na dagen van slecht weer) naar een attractiepark, en hij wilde er graag voor het eerst met de fiets eropuit. Toen we rond etenstijd terugkwamen op de camping stond zijn fiets er niet. Hij zal vast nog een rondje wezen maken of de naastgelegen berg opgewandeld dachten we. Toch voelde er iets niet helemaal goed en zijn we rond gaan vragen, bleek dat hij nooit teruggekomen was met de fiets. Samen met de receptie hebben we ziekenhuizen in de buurt rondgebeld waar we tig verschillende antwoorden kregen, maar uiteindelijk rond middernacht kregen we bevestiging van een ongeidentificeerde man op de IC. Hele lieve Nederlanders die ook op de camping stonden hebben ons naar het ziekenhuis gebracht omdat mijn moeder niet meer in staat was om te rijden. Eenmaal in het ziekenhuis bleek het inderdaad om mijn vader te gaan en was de prognose niet goed. Hij had zware hersenschade en van binnen waren er meerdere dingen kapot. Ze hebben het nog een paar dagen aangekeken, maar in het gunstigste geval zou hij een kasplantje worden, dus hebben we met z'n allen besloten de stekker eruit te trekken.
Dan sta je daar met je hele campingfanfare en een moeder die daar niet mee durft te rijden, dus heeft de ANWB een chauffeur gestuurd die ons naar huis reed. Onderweg is er nog bijna een traumaheli op ons dak geland die ging assisteren bij een ongeluk op de snelweg.

Het "leuke" van die vakantie was dat onze hele familie naar de camping kwam om te helpen etc. Dus voor ons kinderen was het leuk om met alle neven en nichten overdag op stap te gaan terwijl de ouders ziekenhuiszaken aan het regelen waren.

Ik denk dat er nooit een ergere vakantie zal komen als deze.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:50

Wat afschuwelijk!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:53

Wat een verhalen komen er hier voorbij.

1. Hier eens midden in de nacht in een hotel in Amerika wakker geworden door het brandalarm. Zoals wij geleerd hebben gelijk naar buiten en wachten op wat gaat komen. We zagen de brandweer komen en na circa een uur de brandweer gaan maar niemand die ons informeerde wat de stand van zaken was. Uiteindelijk zijn we maar verhaal gaan halen en bleek het loos alarm te zijn. Wij waren zo slim om onze kamersleutel mee te nemen. Tijdens die zelfde vakantie nogmaals in een ander hotel brandalarm gehad. Gelukkig dit keer niet midden in de nacht maar wel weer naar buiten. Bleek ook loos alarm te zijn, dat kwamen ze gelukkig wel netjes melden.

2. In Peru heb ik eens een hele rare inlandse vlucht gehad. Wij zouden vliegen maar hoorde op de dag zelf dat de vlucht geannuleerd was zonder reden. Het zou dus spannend worden of we nog konden vliegen en onze aansluiting met de vlucht naar huis te halen. Na heel wat rondjes bellen kreeg onze reisleider te horen dat we 2 uur eerder konden vliegen. Iedereen moest dus snel alles inpakken en de bus in. Zo gezegd, zo gedaan. Op het lokale vliegveld hing een raar sfeertje. Onze reisleider wist ook niet wat er gaande was maar het voelde allemaal raar aan. Helemaal toen we door de douane moesten en we gewoon onze tassen boven ons hoofd en dus de metaaldetector zo mee mochten nemen.

Personeel was aan het huilen en ze omhelsden elkaar. Wat zorgde dat de situatie steeds vreemder werd en we echt geen idee hadden op dat moment wat er aan de hand was. In het vliegtuig werden er geen veiligheidsredenen doorgenomen, was het personeel vooral afwezig en als ze er waren, waren ze aan het huilen of bellen.

Aangekomen in Lima hadden we nog een uur of 3 voordat we onze reis naar huis zouden vervolgen. Na circa 2 uur wachten kwamen er berichten online dat de luchtvaartmaatschappij waarmee wij net gevlogen hadden per direct failliet was gegaan en het personeel per direct geen werk meer had. Wij hadden dus de laatste vlucht van die maatschappij en gezien de reactie van het personeel waren ze dus al op de hoogte gesteld dat ze hun werk per direct kwijt waren. Echt zo sneu en achteraf heel begrijpelijk dat iedereen zo emotioneel was maar op dat moment voelde het heel raar en niet heel veilig.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 31-08-25 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:54

Wat verschrikkelijk Topsylover.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 18:58

Topsylover, sprakeloos. Dat is met recht een vakantie from hell. :(:)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:00

Heftig Topsylover, dat is echt verschrikkelijk om mee te maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:01

Nou inderdaad zeg, vreselijk. |( :(:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:06

Mijn ouders op vakantie naar Spanje
Papa kreeg een hartaanval in een gebied waar particuliere ziekenhuizen goud geld verdienden

Ik was er met vliegtuig naartoe
Wist bij afscheid nemen dat ik hem nooit weerzou zien

Hij had echt 2 weken eerder gerepatrieerd kunnen worden naar Nederland en normale ziekenhuizen
Maar helaas ze werkten niet mee...
Vakantie ahum was geen vakantie dus echt uit hel

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:13

Emori schreef:
Dit jaar heeft m’n hond een vishaak opgevreten op de camping en was ik €2000 kwijt voor de operatie :=

Was jij diegene die in de krant stond? :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 19:29

Topsylover, wat verschrikkelijk! Dat is echt horror pffff -O-
Gelukkig kwam je familie wel meteen in actie om jullie bij te staan!

foxy80 schreef:
- ten huwelijk gevraagd worden door je ex. De eerste avond van je vakantie. Op duizenden kms van huis. Op een 'groot' eiland van 800 m lang. En nog boos worden omdat ik naar huis wou bellen om dat te vertellen.

Dit vind ik ergens wel heel lief bedacht, maar ergens ook niet handig wanneer jij aan het stuiteren bent om het thuis te vertellen := Waarom werd hij boos?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:36

Topsylover en Echwel, wat ontzettend heftig :(:)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:40

laura1987 schreef:
Het 'ergste" wat ik heb meegemaakt is dat wij jaaaaaaaren geleden naar Curaçao zouden vliegen. Helaas was er een uitbarsting van een vulkaan in ijsland die voor een aswolk zorgde. Hierdoor werd onze vlucht met dagen vertraagd, waardoor wij uiteindelijk helemaal niet konden gaan omdat mijn werk niet meewerkte.

Ook voorjaar 2010 zeker? :') de Eyjafjallajökull

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 19:41

Gelukkig niet zulke heftige verhalen meegemaakt als anderen hier.
Ik blijk vooral lichamelijk pech te hebben, elke vakantie wel iets.
De ergste was wel de wortelkanaalbehandeling bij een Kroatische tandarts, maar omdat ik zwanger was wou ze niet verdoven |(

Afgelopen zomer geen medische toestanden maar toen begaf de auto het 200 km voor aankomst. We hadden geluk dat vrienden op dezelfde camping zaten die ons en de caravan opgehaald hadden. Na een tijd was het gelukt om vervangend vervoer te krijgen. Auto was prima, maar op de terugweg kwamen we er achter dat het geen combinatie was met onze caravan en moesten we heel langzaam rijden omdat de caravan anders achter de auto slingerde. Dat was geen chille rit kan ik vertellen.
Onze auto staat nog in Frankrijk trouwens...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:04

Dallista schreef:
laura1987 schreef:

Ook voorjaar 2010 zeker? :') de Eyjafjallajökull

Haha ja!
En ben nu net 1 maandje terug van Curaçao met mijn moeder en dochter. Het heeft nog even geduurd voor ik daar dus echt heen ging hahha.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:11

Hier drama op onze huwelijksreis naar Mexico.
We hadden een reis van 23 dagen in een heerlijk hotel. Op dag 2 krijg ik ‘s nachts pijn aan mijn maag. Ik dacht weer een galsteenaanval. Deze trekt normaliter in de loop van de nacht en ochtend weg. Deze hield 2 dagen aan. Ik kon niet eens meer opstaan van de pijn zonder flauw te vallen.

Toch naar de hoteldokter. Doorgestuurd naar een privé ziekenhuis waar je direct bij binnenkomst je creditcard mag trekken. Conclusie, enorme galsteen en galblaas ontstoken plus urineweginfectie. Ze wilden direct opereren. Dit zag ik niet zitten. Uiteindelijk thuis geopereerd en de vraag was of ik überhaupt wel kon vliegen want mijn galblaas had kunnen scheuren door de druk in het vliegtuig. Trouwen, ‘in voor en tegenspoed’ toch?!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:20

Nooit echt ellende gehad gelukkig, maar wel iets opmerkelijks en dat nog wel in Nederland :D. Wij waren in een septembermaand in een mooi luxe huisje op het strand van Hoek van Holland. Ik vond het zo leuk dat het huisje op een soort verhoginkje stond van palen. waarom zouden we snel genoeg merken :)).

In september verwacht je geen echte storm. Die kwam wel! Hele huisje schudden, maar het was wel een spectaculair gezicht om al dat zand aan te zien komen waaien. En toen de storm was gaan liggen en we buiten gingen kijken, lag het zand tot aan de verhoging - dat zou anders tegen de voordeur aan gelegen hebben als die op strandniveau was geweest :=

Het pad achter de huisjes was gewoon weg, daar moest een shovel voor komen om dat weer vrij te maken. En de terrassen van de strandtenten :wow: . Daar lag het zand meer dan een meter hoog, alleen de bovenkant van de stoelleuningen stak er soms nog boven uit. Ook daar moest een shovel komen. Omdat de strandtenthouders kennelijk ook niet allemaal een septemberstorm verwachtten, hadden ze ze hun meubilair niet in veiligheid gebracht. Ik heb nog nooit zoveel zand bij elkaar op een hoop gezien :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:22

Hoop meegemaakt met vele reizen maar gewapende inbraak/overval in Zuid Afrika en rug gebroken plus operatie en langdurige ziekenhuisopname in Kenia toch wel als minste vakanties… :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:36

MarijeR schreef:
Hoop meegemaakt met vele reizen maar gewapende inbraak/overval in Zuid Afrika en rug gebroken plus operatie en langdurige ziekenhuisopname in Kenia toch wel als minste vakanties… :+

Oh dit brengt mij toch bij een herinnering.
We waren gelukkig geen slachtoffer, maar we reden met een safarigids in een pauper safaribusje naar ons park, toen we ineens een hoop bombarie tegenkwamen en overal bloederige lijken op de weg.
Bankrobbery := en daar rijdt je dan gewoon tussendoor. De safarimeneer was niet erg onder de indruk.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:41

Niet echt hel maar wel vervelend: afgelopen augustus, Schotland. Net voor de storm over gevaren naar Orkney islands. Onze boot was de laatste die mocht. Volgende dag werden we gebeld: huisje dat we voor enkele dagen later hadden geboekt bij Ullapool had geen stroom meer door omgevallen boom en dus werd ons verblijf geannuleerd.. ter plekke die avond iets anders proberen te boeken maar alles vol. Uiteindelijk aan heel andere kant voorbij Aviemore een hotel kunnen boeken (1 kamer voor 3 personen ivm onze dochter). Komen we enkele dagen later daar dus aan na dag reizen: hotel dicht! Niemand te bereiken en de overkoepelende organisatie van de keten zeg maar was ook niet behulpzaam. Gelukkig heeft booking.com ons kunnen helpen dat we het geld terug kregen en hielp een aardige dame van een ander plaatselijk hotel ons met het bellen en wifi zodat we verder konden zoeken want ja… alles zat vol! Uiteindelijk 2 kamers kunnen boeken in Aberdeen dus nog een uur reizen… en waren we dus in een heel ander deel v Schotland dan geplanned (want de week ervoor waren we al gestart in Peterhead… vlak boven Aberdeen)

Kan er nu luchtig over praten maar toen was het echt niet leuk

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:50

Toen ik een ongeluk had gehad (onder andere zenuwpijn, een compleet blauwe rug en een schouder die uit de kom was geschoten tijdens dat ongeluk) vonden mijn ouders het onverantwoord om mij alleen thuis te laten. Ik moest dus mee camperen in een tent in Engeland := wát een hel. Ik kon totaal niet slapen op dat dunne matje met mijn arm in een mitella en werd alleen maar stijver, alles wat ik deed deed pijn en mijn ouders vonden dat ik dankbaar moest zijn en hun vakantie vergalde :+

Uiteindelijk ben ik 6 jaar later geopereerd aan die arm om de schade te herstellen