Pluizig haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:31

Morrie schreef:
tja, als je tevreden bent met je krullen, doe je het niet, heel eenvoudig. Je kan eens wat filmpjes kijken van zo'n krullenkapper, dan zie je hoe ze het doen en hoe je krullen ervan op kunnen knappen. Bij mijn kapper hebben alle kapsters speciale cursussen gedaan en ze knippen ook met andere schaartjes dan een gewone kapper..
Ik be al bij diverse krullenkappers geweest, sommige goed en sommige minder goed, maar degene die ik nu heb, is echt supergoed! (mijn persoonlijke mening dus hè) Mijn haar is inmiddels grijs en dat schijnt over het algemeen wat moeilijker te zijn, maar ik heb nog nooit zoveel krullen gehad als nu.

Bij die link die hier boven staat, vind ik hele goede filmpjes!

Lol, dat zeg ik nergens hoor, dat ik tevreden ben. Vind krullend haar juist erg vervelend! Ik heb even wat filmpjes bekeken en ik ben de 'voor' variant :') Waar ik echter bang voor ben is dat ze een enorme bos gaan creeren, mijn krullen mogen best mooier, maar qua volume liever niet?
Ik deze mevrouw nu uniek, of krijg je bij de gemiddelde krullenkapper dat resultaat?

Ik word ook grijs, maar kleur mijn haar bij.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:46

Herkenbaar verhaal. Ben mijn haar nu bijna een jaar als krullend gaan behandelen en onder het pluis zat inderdaad bos krullen verstopt. Ik gebruik geen speciale krullen shampoo of conditioneer gewoon gull. Maar na het wassen etc wikkel ik microvezel handoek om me hoofd laat even zitten doe ik er krullen creme van kruitvat in. Dan door borstelen met krullen borstel. Dan krullen mouse van kruitvat in mijn haar kneden en met de mircovezel na kneden dan laat ik het opdrogen en als droog is doe ik 2 pompjes olie op me handen en haal het voorzichtig door me haar. Heb wel een difuser maar ben er vaak te lui voor en laat het lucht drogen.

Volgende dag even refreshen met spray van kruidvat en water. Soms borstel ik het wel uit want maakt het erna toch weer vochtig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:19

Wintu schreef:
Lol, dat zeg ik nergens hoor, dat ik tevreden ben. Vind krullend haar juist erg vervelend! Ik heb even wat filmpjes bekeken en ik ben de 'voor' variant :') Waar ik echter bang voor ben is dat ze een enorme bos gaan creeren, mijn krullen mogen best mooier, maar qua volume liever niet?
Ik deze mevrouw nu uniek, of krijg je bij de gemiddelde krullenkapper dat resultaat?

Ik word ook grijs, maar kleur mijn haar bij.

dat kan je allemaal bespreken met zo'n kapper. Ik deed nooit iets in mijn haar na het wassen en had dus maar matig krullen. Nu is het weer langer en doe ik wel leave in conditioner en krullencreme van EVE in mijn haar en olie op de punten.
Borstelen doe ik nooit, ik kam het 1 keer onder de douche als ik het gewassen heb en verder heb ik zo'n hele groffe soort hark waar ik wel eens mee hark tussendoor.
Met die warme doe ik 's nachts een staartje in en maak ik het 's morgens even nat met een spuit of onder de douche en voila, daar zijn de krullen weer terug.
Half september is iedereen terug van vakantie en ga ik weer een afspraak maken bij de kapper, ik ben in januari voor het laatst geweest. Mijn man gaat iedere maand naar de kapper, kost hem 20 euro, in verhouding ben ik goedkoper uit, ik ga 2 x per jaar en bij mijn kapper kost het geen 140 euro, maar al naar gelang of het kort of lang haar is tussen de 80 en de 100 euro.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:54

Ik ben 1 keer naar een echte krullenkapper geweest. Resultaat was mooi hoor, maar mijn eigen 'gewone' kapper doet het ook prima.
Wel helpen ze je op weg met wat voor een producten je het beste kan gebruiken.

CG is ook vaak heel veel, en ik kwam erachter dat het bij mij met veel minder producten kon.
Ook was ik mijn haar vaker dan wat wordt aangeraden.

Ik gebruik een shampoo, een masker en een serum. En dat is het.
Ik heb wel heel veel merken en dingen geprobeerd, het heeft wat geld gekost voordat het naar mijn zin was :')
Maar zo ben ik er tevreden mee

En het hangt ook een beetje af van wat voor een type je zelf bent. Ik ben sochtens 5 minuten met mijn haar bezig, mooi zat :P

poes

Re: Pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:01

Het zit hem echt in de producten. Ik heb niet alles volgens de CG methode maar vaak wel de shampoo en conditioner. Verder gaat er na het wassen altijd krullenlotion en gel in. Soms stijl ik het echt om krullen te hebben, soms wat steiler kan er inmiddels alles mee en bijna nooit meer pluis. Het is echt een zoektocht geweest en veel filmpjes gekeken en bij de krullenkapper laten stylen. Nu knipt hij het op droog haar en de rest doe ik allemaal zelf.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:18

Mijn kapster is ook een krullen kapper, maar nog nooit een speciale krullen cut laten doen. ze knipt mijn haar wel gewoon droog. In tegenstelling tot alle andere kappers die nat knippen en de schaar erin zetten want het is “dood”. Zoveel slechte ervaringen dat ik niet eens meer naar de kapper durfde. Nu altijd tevreden ga ongeveer 2x per jaar.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:32

Ik zie meerdere tips voorbij komen voor een krullenkapper, maar laat je wel goed informeren naar wat ze kunnen doen voordat ze de schaar erin zetten. Er is een bepaalde techniek voor het knippen van krullen waarbij rekening wordt gehouden met de natuurlijke stand van je krullen. Als je jouw haar op deze manier laat knippen en je draagt het vervolgens niet krullend, dan lijkt het alsof je een slechte knipbeurt hebt gehad. :') Een goede kapper informeert je hier natuurlijke over, maar ik wilde het toch gezegd hebben.

Zelf heb ik mijn krullen opgegeven en föhn ik mijn haar mooi voor een glad resultaat.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:44

Zonnehoed schreef:
Ik zie meerdere tips voorbij komen voor een krullenkapper, maar laat je wel goed informeren naar wat ze kunnen doen voordat ze de schaar erin zetten. Er is een bepaalde techniek voor het knippen van krullen waarbij rekening wordt gehouden met de natuurlijke stand van je krullen. Als je jouw haar op deze manier laat knippen en je draagt het vervolgens niet krullend, dan lijkt het alsof je een slechte knipbeurt hebt gehad. :') Een goede kapper informeert je hier natuurlijke over, maar ik wilde het toch gezegd hebben.

Zelf heb ik mijn krullen opgegeven en föhn ik mijn haar mooi voor een glad resultaat.

Goed dat je dat zegt, want dat wist ik dus idd niet. Ik ben niet zo van voor de spiegel staan en met mn haar bezig, dus veelal gaat er een staart in en dan is het enigzins steil, maar dat zou er dan dus niet zo goed uit zien.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:49

Wintu schreef:
Zonnehoed schreef:

Goed dat je dat zegt, want dat wist ik dus idd niet. Ik ben niet zo van voor de spiegel staan en met mn haar bezig, dus veelal gaat er een staart in en dan is het enigzins steil, maar dat zou er dan dus niet zo goed uit zien.

Het kan behoorlijk rampzalig uitpakken. :') Ik ga wel nog steeds naar de krullenkapper (omdat ik haar een goede kapper vind), maar zij heeft deze kniptechniek nooit bij mij toegepast omdat ze vooraf vroeg of hoe vaak ik het krullend draag. Nu zorgt ze ervoor dat het gewoon goed geknipt is, zonder echt rekening te houden met de stand van mijn krullen.

Overigens zijn er ook veel kappers die zichzelf krullenkapper noemen maar geen speciale technieken voor krullen toepassen, enkel "normaal" knippen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 18:40

ik zou niet weten hoe ik mijn krullende haar steil zou moeten dragen, ik heb gewoon altijd krullen. Dat moet zeker met 1 of ander soort strijkijzer (ik ben van een andere generatie, ik heb dat nooit zo bijgehouden omdat ik dat soort dingen niet gebruik)

Als je twijfelt of je een echte krullenkapper te pakken hebt, vraag dan waar ze opgeleid zijn en of ze certificaten hebben, ze knippen ook met een soort kromme schaartjes.
Ik ben ook wel eens genept door iemand die zei dat ze krullen kon knippen, maar dat helemaal niet kon.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 09:47

Inderdaad een goede krullenkapper zoeken :j
Zij kunnen ook advies geven wat voor producten je het beste kunt gebruiken en hoe je je haar zelf in model krijgt.
Mijn krul is echt verbeterd na 1 krullenkapper beurt en nu ik weet wat ik ermee moet ben ik echt heel trots op hoe mijn haar valt :D

Wat ik nu doe is wassen, dan op nat haar de leave-in conditioner, het haar scrunchen met de handdoek zodat het iets droger wordt. Krullen crème erin, scrunchen, krullen gel erin scrunchen en dan met de diffuser al scrunchend föhnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 23:14

Mijn routine na het wassen duurt 5-25 min afhankelijk van mijn zin, tijd en hoe ik het wil. En dat werkt mijn snit allemaal prima. Het is dus niet die curl cut of hoe heet het.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:57

@cupcakes als je nu iets vindt dat voor jou werkt, wil je dat laten weten? Als ik naar jouw foto kijk, is mijn haar erg vergelijkbaar dus tips die werken bij jou wil ik ook wel proberen :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:22

Sinds ik T föhn na t douche en daarna met een föhn borstel, is mijn haar niet meer pluizig. Maar niet altijd zin in of de tijd er voor :+ slapen met een bonnet werkt ook heel goed.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:25

Olaplex is echt fantastisch spul, of je nu wel of niet met een krullenkapper aan de slag wil.

De shampoo heb je ook voor jouw bos echt maar een drupje voor nodig. Dan eerst even dikste water uit je haar voordat je de conditioner toevoegt.
Dat zijn overigens nummer 4&5
Daarnaast heb ik nog nummer 6&7 en wat daar echt ideaal van is, ik was mijn haar eens per week is dat je tussendoor een drupje van 6&7 met elkaar mengt en in masseert, dat kan door te scrunchen maar je kunt het ook steil maken. Net wat jij prettig vindt.

Zelf werk ik niet meer als kapster, maar collega die ik had heeft ook echt een aparte cursus gevolgd voor het krullenknippen en er zijn ook wel wat regels waar je voorafgaand aan het bezoek rekening mee moet houden. Zoals niet vast doen en niet wassen etc. Dus informeer daar goed naar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:27

Roosje01 schreef:
Herkenbaar verhaal. Ben mijn haar nu bijna een jaar als krullend gaan behandelen en onder het pluis zat inderdaad bos krullen verstopt. Ik gebruik geen speciale krullen shampoo of conditioneer gewoon gull. Maar na het wassen etc wikkel ik microvezel handoek om me hoofd laat even zitten doe ik er krullen creme van kruitvat in. Dan door borstelen met krullen borstel. Dan krullen mouse van kruitvat in mijn haar kneden en met de mircovezel na kneden dan laat ik het opdrogen en als droog is doe ik 2 pompjes olie op me handen en haal het voorzichtig door me haar. Heb wel een difuser maar ben er vaak te lui voor en laat het lucht drogen.

Volgende dag even refreshen met spray van kruidvat en water. Soms borstel ik het wel uit want maakt het erna toch weer vochtig.

Ik weet zeker dat ik ook krullen heb (naja 2B/C), maar ik heb echt totaal geen motivatie om er iets mee te doen. Ik was/condish en dan rol ik het in een handdoek. Borstel en vlecht en klaar.

Ik heb alle spullen in huis om het net zo te doen als dat jij doet, maar iets houdt me tegen. Het klinkt allemaal zo alsof mn haar dan vettig of anders aan zou voelen. En ik heb mn haar gewoon graag zacht en glad (en pluizig helaas :') )

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:48

Hettieheks schreef:
Olaplex is echt fantastisch spul, of je nu wel of niet met een krullenkapper aan de slag wil.

De shampoo heb je ook voor jouw bos echt maar een drupje voor nodig. Dan eerst even dikste water uit je haar voordat je de conditioner toevoegt.
Dat zijn overigens nummer 4&5
Daarnaast heb ik nog nummer 6&7 en wat daar echt ideaal van is, ik was mijn haar eens per week is dat je tussendoor een drupje van 6&7 met elkaar mengt en in masseert, dat kan door te scrunchen maar je kunt het ook steil maken. Net wat jij prettig vindt.

Zelf werk ik niet meer als kapster, maar collega die ik had heeft ook echt een aparte cursus gevolgd voor het krullenknippen en er zijn ook wel wat regels waar je voorafgaand aan het bezoek rekening mee moet houden. Zoals niet vast doen en niet wassen etc. Dus informeer daar goed naar.

En 3 is ook echt magisch! Die 2 keer per week een uur lang in je haar voor het wassen maakt echt een bizar verschil. En inderdaad die olie altijd in vochtig haar na het wassen. Ik vlieg erdoorheen maar het is het helemaal waard.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:50

Ja klopt, maar…… je kan ook een proteïne buildup krijgen van Olaplex (of Redken etc waar veel proteïne in zit). Dus het is topspul maar niet teveel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:20

Er loopt een topic over krullen neem een kijkje daar.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:45

Iris82 schreef:
Ik weet zeker dat ik ook krullen heb (naja 2B/C), maar ik heb echt totaal geen motivatie om er iets mee te doen. Ik was/condish en dan rol ik het in een handdoek. Borstel en vlecht en klaar.

Ik heb alle spullen in huis om het net zo te doen als dat jij doet, maar iets houdt me tegen. Het klinkt allemaal zo alsof mn haar dan vettig of anders aan zou voelen. En ik heb mn haar gewoon graag zacht en glad (en pluizig helaas :') )

Dat hielt mij ook beetje tegen mijn haar is bovenop snel vettig, maar heb hier geen last van doe de creme enkel in de lengtes en de olie ook. Na de olie zijn mijn krullen ook heerlijk zacht.