Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 16:21

Ah jakkie Karina dat ziet er niet lekker uit! Dapper dat je het hebt opgegeten en gelukkig was het wel te doen.

Mocht de erwtenproteine last blijven geven (ik kan er niet tegen) zou je gefermenteerde erwtwneiwitpoeder kunnen proberen.
Deze bijv, ook naturel voor TS!

https://faunusnutrition.com/products/fa ... eiwitshake

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 16:39

Gefermenterde dingen gaan hoe dan ook mis. En kwa uiterlijk. Ik ben gek op bambix en zo, ziet er niet uit maar vult goed en smaakt best. :D Maar dat is zeker niet ieders favoriet weet ik. Gv gruwelt als ik het eet :') kwa voedsel maakt het me niks uit hoe het eruit ziet als het maar eetbaar is, :Y) smaak en structuur zijn belangrijker

Erwt en sprecieboon zijn de enige peulvruchten die ik kan eten met mate. Vandaar dat ik de dosering klein houd en beperk tot twee tot drie keer per week is het idee,

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 16:45

Polar ik gebruik tailwind recovery poeder. Hier zitten veel eiwitten in. Je kunt het per portie kopen of een grote zak.

Het is lactose vrij en vegan. Je mengt het met water en het lost prima op.

Het wordt veel gebruikt door ultrarunners (waaronder ik zelf ook val) voor herstel na lange lopen.

Als je zoekt op tailwindnutrition kun je de site vinden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 16:54

Wat werkt, dat werkt! Ik ben zelf voornamelijk moeilijk met smaak en geur, textuur maakt me iets minder uit, al vind ik klontjes niet tof, haha.

Bedankt voor de tip! Ik ga erop zoeken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:38

Ik zit aan een "paardenmiddel" te denken.
Als paarden moeten bijkomen in spieren dan kan je Myoplast bijgeven. Dat bestaat uit ongeveer 40% zoetwateralg en 60% suiker.
Ik heb er ooit een onderzoekje naar gedaan en de samenstelling van de zoetwateralg en weipoeder komen nagenoeg overeen.

Die zoetwateralg is chlorella (al dan niet samen met spirulina).
Omdat dit nogal gehypt is als "superfood" is het relatief duur.
Ik heb geen idee of het een smaak heeft en waar het naar smaakt. Eventueel ook te koop als tabletten.

Even snel:
AI schreef:
Zowel Chlorella als Spirulina zijn rijke bronnen van aminozuren en worden beschouwd als complete eiwitbronnen, vooral voor vegetariërs en veganisten. Ze bevatten een breed scala aan essentiële en niet-essentiële aminozuren, evenals vitaminen, mineralen, vetzuren en chlorofyl. Spirulina staat bekend om zijn eiwitgehalte en een volledig spectrum aan essentiële aminozuren, terwijl Chlorella ook veel essentiële aminozuren bevat en bekend staat om zijn ontgiftende eigenschappen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 10:41

Ja klopt! Ik voer dat ook aan mijn paarden.
Het heeft alleen een hele sterke geur, dus ik denk dat het niet heel drinkbaar zal zijn als ik het meng.
Maar het werkt wel heel fijn. :j

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:51

Ik gebruik zelf altijd de My Vegan proteïne poeder van My Protein. Je zoekt een shake, maar deze poeder is echt volledig klontloos als je die oplost in water. En ik ben echt ontzettend moeilijk met mijn shakes, dit is de enige shake (alle smaakvarianten) die ik al jaren weg kan krijgen en echt graag drink, zonder kokhalzen. :')

Ik weet alleen niet of de overige ingredienten overeen komen met je wensenlijstje.

Link naar één van de shakes

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:15

Ik heb tot nu toe nog nergens last van *\o/*

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:38

Of het precies aan je wensen voldoet weet ik niet, maar ik gebruik de vegan proteïne producten van Bulk. Eén van de weinige waarbij ik niet het idee had dat ik stoepkrijt aan het eten was. Ook de clear whey variant vond ik lekker!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:40

Hierboven even gecheckt sucralose als zoetmaker. Voor mij geen probleem maar andere kleurstoffen die niet kunnen. :n En sucralose was geloof ik voor polar juist wel een probleem -O-

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 15:02

Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden zijn met tips. _O_
Heb ondertussen al een hele lijst met opties waar ik uit kan kiezen.
Heel erg bedankt allemaal!

Sucralose is vooral qua smaak een probleem. :\