Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 15:21

Ah jakkie Karina dat ziet er niet lekker uit! Dapper dat je het hebt opgegeten en gelukkig was het wel te doen.

Mocht de erwtenproteine last blijven geven (ik kan er niet tegen) zou je gefermenteerde erwtwneiwitpoeder kunnen proberen.
Deze bijv, ook naturel voor TS!

https://faunusnutrition.com/products/fa ... eiwitshake

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 15:39

Gefermenterde dingen gaan hoe dan ook mis. En kwa uiterlijk. Ik ben gek op bambix en zo, ziet er niet uit maar vult goed en smaakt best. :D Maar dat is zeker niet ieders favoriet weet ik. Gv gruwelt als ik het eet :') kwa voedsel maakt het me niks uit hoe het eruit ziet als het maar eetbaar is, :Y) smaak en structuur zijn belangrijker

Erwt en sprecieboon zijn de enige peulvruchten die ik kan eten met mate. Vandaar dat ik de dosering klein houd en beperk tot twee tot drie keer per week is het idee,

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 15:45

Polar ik gebruik tailwind recovery poeder. Hier zitten veel eiwitten in. Je kunt het per portie kopen of een grote zak.

Het is lactose vrij en vegan. Je mengt het met water en het lost prima op.

Het wordt veel gebruikt door ultrarunners (waaronder ik zelf ook val) voor herstel na lange lopen.

Als je zoekt op tailwindnutrition kun je de site vinden.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 15:54

Wat werkt, dat werkt! Ik ben zelf voornamelijk moeilijk met smaak en geur, textuur maakt me iets minder uit, al vind ik klontjes niet tof, haha.

Bedankt voor de tip! Ik ga erop zoeken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:38

Ik zit aan een "paardenmiddel" te denken.
Als paarden moeten bijkomen in spieren dan kan je Myoplast bijgeven. Dat bestaat uit ongeveer 40% zoetwateralg en 60% suiker.
Ik heb er ooit een onderzoekje naar gedaan en de samenstelling van de zoetwateralg en weipoeder komen nagenoeg overeen.

Die zoetwateralg is chlorella (al dan niet samen met spirulina).
Omdat dit nogal gehypt is als "superfood" is het relatief duur.
Ik heb geen idee of het een smaak heeft en waar het naar smaakt. Eventueel ook te koop als tabletten.

Even snel:
AI schreef:
Zowel Chlorella als Spirulina zijn rijke bronnen van aminozuren en worden beschouwd als complete eiwitbronnen, vooral voor vegetariërs en veganisten. Ze bevatten een breed scala aan essentiële en niet-essentiële aminozuren, evenals vitaminen, mineralen, vetzuren en chlorofyl. Spirulina staat bekend om zijn eiwitgehalte en een volledig spectrum aan essentiële aminozuren, terwijl Chlorella ook veel essentiële aminozuren bevat en bekend staat om zijn ontgiftende eigenschappen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 09:41

Ja klopt! Ik voer dat ook aan mijn paarden.
Het heeft alleen een hele sterke geur, dus ik denk dat het niet heel drinkbaar zal zijn als ik het meng.
Maar het werkt wel heel fijn. :j

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:51

Ik gebruik zelf altijd de My Vegan proteïne poeder van My Protein. Je zoekt een shake, maar deze poeder is echt volledig klontloos als je die oplost in water. En ik ben echt ontzettend moeilijk met mijn shakes, dit is de enige shake (alle smaakvarianten) die ik al jaren weg kan krijgen en echt graag drink, zonder kokhalzen. :')

Ik weet alleen niet of de overige ingredienten overeen komen met je wensenlijstje.

Link naar één van de shakes

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:15

Ik heb tot nu toe nog nergens last van *\o/*

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:38

Of het precies aan je wensen voldoet weet ik niet, maar ik gebruik de vegan proteïne producten van Bulk. Eén van de weinige waarbij ik niet het idee had dat ik stoepkrijt aan het eten was. Ook de clear whey variant vond ik lekker!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:40

Hierboven even gecheckt sucralose als zoetmaker. Voor mij geen probleem maar andere kleurstoffen die niet kunnen. :n En sucralose was geloof ik voor polar juist wel een probleem -O-

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 14:02

Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden zijn met tips. _O_
Heb ondertussen al een hele lijst met opties waar ik uit kan kiezen.
Heel erg bedankt allemaal!

Sucralose is vooral qua smaak een probleem. :\

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 13:59

Ik kom dit topic tegen, omdat ik even aan het onderzoeken was, wat ik aan eiwitten binnen moet krijgen voor krachttraining. Het verschil tussen "blijf op gewicht" en "eet meer eiwit voor spieropbouw" daar zat maar 15 gram eiwit-verschil tussen. "Dat kan niet moeilijk zijn", dacht ik nog even, maar voor de zekerheid ben ik bij gaan houden wat ik eet en wat daar aan eiwit in zit.
Ik viel zowat van mijn stoel af. Ik geloof inmiddels dat als je niet elke dag minstens kwark en een ei eet en liefs nog 400 gram (tuin)bonen, je nooit aan genoeg eiwit komt op één dag. 15 gram eiwit meer, bovenop de standaard, is absurd veel! Dus ik ga ook meer whey aan mijn shake toevoegen; de tips hier zijn super, dank.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:38

Valt reuze mee hoor. Zelfs als erg fanatiek sporter (2 gram eiwit per kg) lukte dit makkelijk door gewoon normaal te eten. In bijna alles zit wel wat eiwit en ik haalde makkelijk de 140 gram per dag zonder proteïne shaken oid. Ik zat wel op een overschot qua calorieën, maar dat is altijd aan te raden als je spieropbouw wilt doen. Ik at overigens geen eieren of bonen. Wel regelmatig kip bij het avondeten, maar dan niet eens erg veel. Kwark bij het ontbijt vaak wel, maar dat vind ik gewoon lekker.

Ik zag hier overigens ook nog een item over voorbij komen bij Eva. Dat heel vaak die eiwitproducten niet nodig zijn. TS daargelaten, maar dat is een andere situatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:50

Ik lees hier stiekem mee, ik moet 63 gram eiwit eten per dag maar ik geloof niet dat ik daar aan kom. Kwark heb ik niets mee. Ik heb eieren gehaald zodat ik een ei per dag kan eten. Er zitten eiwitten in melk, kaas en noten. Dit eet/drink ik elke dag. Ook eet ik vlees/kip maar vaker vis. Daar zit het ook allemaal in maar ik denk niet dat ik er dan aan kom. Shakes wil ik niet. Ik sport 3x per week een uur voor spieropbouw. En ik ben een moeilijke eter. :+

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:55

Travel_me schreef:
Valt reuze mee hoor. Zelfs als erg fanatiek sporter (2 gram eiwit per kg) lukte dit makkelijk door gewoon normaal te eten. In bijna alles zit wel wat eiwit en ik haalde makkelijk de 140 gram per dag zonder proteïne shaken oid. Ik zat wel op een overschot qua calorieën, maar dat is altijd aan te raden als je spieropbouw wilt doen.

Ik vind het niet meevallen en eet heel normaal, maar ik ga ook niet over de hoeveelheid calorieën heen inderdaad.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 15:27

Niet vega, verder wel smakelijk en voldoet aan al jouw eisen: Beef-XP van Applied Nutrition. Veel verschillende smaken, eiwitten uit vlees gewonnen. Bovendien ook gunstige voedingswaarde.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 18:07

Je hebt een aantal influencers die echt goed zijn en hele fijne recepten hebben qua eiwitten.
Nu heb ik over het algemeen weinig met zoiets, maar deze doen het echt om mensen te helpen, zeg maar.

Ik heb ondertussen een aantal nieuwe geprobeerd en de minst vieze vond ik de erwtenproteïne van het merk Holistic.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 08:45

Amandelpoeder. _/-\o_

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:42

Vertel! Gebruik je nu amandelpoeder? Hoe? Bevalt dat?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 15:46

Ja, en het is echt absoluut goed te drinken.
Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeerd.

250 ml amandelmelk
20 gram amandelpoeder
Schepje chocoladepoeder

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 16:14

Oh ben benieuwd of je de aankomende dagen nog blij bent. Ga ik ook eens proberen, ik worstel ook met genoeg inname en alleen de dure bonusan bevalt mn buik. Hoeveel eiwitten geeft dit?

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 16:20

Ik heb niet alles doorgelezen maar de upfront vegan whey is volgens mij van tuinbonen. Ik ga niet goed op veel dierlijke of melk proteïne dus ik heb die. Choco of banaan/kaneel kan ik aanraden voor door bv havermout :)

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 17:04

10 gram per 250 ml beker, dus niet zoveel als bij gewone eiwitpoeder, maar ik ga nog andere recepten proberen. :j
Ik ben helaas erg kieskeurig qua smaakjes en textuur, maar dit is wel echt iets dat je heel veelzijdig kunt gebruiken.

De Upfront bevat helaas gluten, maar dat is ook apart, tuinbonen!
Klinkt alsof dat ook best neutraal zou kunnen smaken.