Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Miiej schreef:Na het dan onderzoek en de aantoning hoef je niet de achternaam van de biologische vader aan te nemen, dat is een keuze en je hoeft ook geen contact aan te gaan. Sterker nog als de tegenpartij dat niet wilt zie je die persoon helemaal niet tijdens het traject. Dus je kan het ook laten bij de bevestiging en verder niks volgens mij heeft de dochter hier zelf een keuze in en kan de vader op deze leeftijd niks meer afdwingen.
Lalidan schreef:Iamready schreef:Dat jullie een eenzijdig verhaal lezen, lijkt me logisch en is meestal het geval met een schaduwaccount.
Ik heb A. nooit zwart gemaakt tegenover mijn dochter, enkel mijn waarheid wat ik kan ondersteunen met berichten die destijds zijn geschreven.
Deze berichten heeft ze ook onlangs pas gelezen omdat ik haar juist NIET wilde belasten met zaken uit het verleden tussen mij en haar verwekker.
Ik heb tijdens het enige live contact ook mijn respect uitgesproken naar A. over dat hij zijn leven goed op de rit heeft gekregen en dat ik hoopte dat hij nu een mooie aanvulling kon zijn op het leven van dochter, zonder verdere verwachtingen behalve dat hij er zou zijn voor dochter (vanuit de therapieën is gebleken dat dit heel belangrijk voor dochter)
Doordat hij nu een gezin heeft, én zelf contact heeft gezocht met dochter, had ik inderdaad de hoop dat hij was veranderd. (Maar hoezo zoek je contact als je overtuigd ben dat ze niet jouw kind is?)
Hij heeft contact gezocht op het moment dat mijn dochter zwak was, hij heeft direct aangedrongen op bij hem inwonen, en vervolgens heeft hij hele nare en schadelijke bericht gestuurd naar dochter én haar overal geblokkeerd omdat dochter haar reserves had en het contact rustig op wilde bouwen.
Ik had er al jaren rust in gevonden dat hij geen rol zou spelen, en heb dochter vrij gelaten om haar keuze te maken het contact door hem geïnitieerd te accepteren of niet.
En wat mijn eigen rol is geweest in de problematiek van dochter, een kind is nog steeds een eigen individu en dan kun je als moeder zoveel willen/doen/niet doen, als er ergens kortsluiting komt sta je buiten spel helaas.
Als we alles van te voren wisten werden er geen fouten gemaakt, maar helaas kun je niet alles voorspellen.
Maar waarom dan nu een stap zetten die hem verder jouw en je dochters leven in brengt? Ik snap er echt niks van, alles wat je schrijft, maar dan ook werkelijk álles dat je schrijft, zou moeten maken dat jij (jij, niet je dochter, jij) hem uit jullie levens weert. Niet verder erin trekt. Wat is het belang hierbij?
Hou ook in de gaten dat als er nu alimentatie komt, DUO straks ook lastig gaat doen. Dat moet vader lief meebetalen aan inkomen (stfi) van dochter. En als hij dat niet doet, heeft zij niet genoeg geld om van rond te komen en moet zij het gevecht met hem aan gaan. Is ze daar bij gebaat?
Ik snap dat de advocaat zegt "als je een vaderschapstest wilt die je niet zelf betaald is dit de weg", technisch gezien klopt dat. Maar ga eerst even een flinke stap terug: wáárom die vaderschapstest en wát zijn daarvan de consequenties? ALLE cnsequenties. Want dat lijk je nu niet te overzien.
Iamready schreef:Ik had afstand genomen en ben er absoluut voor om dat weer te doen, maar de situatie is gecompliceerd.
Daarnaast komen er steeds nieuwe berichten binnen van verschillende nummers en/of nieuwe accounts op sm.
Vriendje is erbij betrokken geraakt, diens moeder idem dito (die heb ik aangesproken en dat viel niet in goede aarde,vriendje mag momenteel niet naar ons komen o.a), nichtje is erbij betrokken geraakt.
Moet ik van mijn dochter eisen dat ze het uitmaakt met vriendje?
Verhuizen naar een heel andere stad?
Ander nummer, andere sociale media en wellicht zelfs een andere identiteit aannemen?
Want er speelt nog een hele hoop, waar ik niet om gevraagd heb.
Hij, en zijn familie, is achter mijn rug om in het leven van dochter gekomen, ik kon dit niet meer tegenhouden helaas.
Wij hebben de laatste jaren zeker geen contact gezocht en hadden compleet vrede met het feit dat er geen vader was.
Er is geen ander vaderfiguur in het leven van mijn dochter.
Er is in het eerste levensjaar contact geweest met vader omdat ik vond dat hij rechten had, en dochter het recht om hem te leren kennen maar helaas was hij al gevlogen voordat zij hem zich kon herinneren.
Niet om onze relatie nieuw leven in te blazen.
Ik heb alles geblokkeerd, en dat doe ik telkens opnieuw wanneer er weer berichten via andere nummers en accounts binnen komen.
Maar dochter word er mee belast via nichtje en vriendje(en diens moeder), hoe moet ik dat oplossen?
Op welke grond heeft hij recht om dochter op te eisen?
15 jaar afwezigheid zal niet lichtzinnig opgenomen worden denk ik...
Naast alle beschuldigingen, zwartmakingen en dreigementen van nu...
Dochter heeft ook een leeftijd dat ze zelf deels zeggenschap heeft meen ik.
DUO etc is inderdaad iets om rekening mee te houden, zoals het er nu uitziet gaat dochter nooit meer fulltime naar school maar dat zou kunnen veranderen uiteraard.
De wens van dochter is erkenning, zodat er nooit meer in haar gezicht gesmeten kan worden dat ze niet zijn kind is.
Ze wilde deur nog even op een kier houden voor contact als hij normaal zou doen, maar ze ziet al in dat dat niet gaat gebeuren.
Iamready schreef:Ik had afstand genomen en ben er absoluut voor om dat weer te doen, maar de situatie is gecompliceerd.
Daarnaast komen er steeds nieuwe berichten binnen van verschillende nummers en/of nieuwe accounts op sm.
Vriendje is erbij betrokken geraakt, diens moeder idem dito (die heb ik aangesproken en dat viel niet in goede aarde,vriendje mag momenteel niet naar ons komen o.a), nichtje is erbij betrokken geraakt.
Moet ik van mijn dochter eisen dat ze het uitmaakt met vriendje?
Verhuizen naar een heel andere stad?
Ander nummer, andere sociale media en wellicht zelfs een andere identiteit aannemen?
Want er speelt nog een hele hoop, waar ik niet om gevraagd heb.
Hij, en zijn familie, is achter mijn rug om in het leven van dochter gekomen, ik kon dit niet meer tegenhouden helaas.
Wij hebben de laatste jaren zeker geen contact gezocht en hadden compleet vrede met het feit dat er geen vader was.
Er is geen ander vaderfiguur in het leven van mijn dochter.
Er is in het eerste levensjaar contact geweest met vader omdat ik vond dat hij rechten had, en dochter het recht om hem te leren kennen maar helaas was hij al gevlogen voordat zij hem zich kon herinneren.
Niet om onze relatie nieuw leven in te blazen.
Ik heb alles geblokkeerd, en dat doe ik telkens opnieuw wanneer er weer berichten via andere nummers en accounts binnen komen.
Maar dochter word er mee belast via nichtje en vriendje(en diens moeder), hoe moet ik dat oplossen?
Op welke grond heeft hij recht om dochter op te eisen?
15 jaar afwezigheid zal niet lichtzinnig opgenomen worden denk ik...
Naast alle beschuldigingen, zwartmakingen en dreigementen van nu...
Dochter heeft ook een leeftijd dat ze zelf deels zeggenschap heeft meen ik.
DUO etc is inderdaad iets om rekening mee te houden, zoals het er nu uitziet gaat dochter nooit meer fulltime naar school maar dat zou kunnen veranderen uiteraard.
De wens van dochter is erkenning, zodat er nooit meer in haar gezicht gesmeten kan worden dat ze niet zijn kind is.
Ze wilde deur nog even op een kier houden voor contact als hij normaal zou doen, maar ze ziet al in dat dat niet gaat gebeuren.
Earth schreef:Jij kunt hierin wel regie nemen, want dat is wat je imo als ouder moeder doen. Ga met vriendje en zijn moeder om tafel. Desnoods met een neutraal persoon (mediator) erbij ofzo. Maar zorg dat je met hen en met je dochter op 1 lijn komt. Want misschien lijkt het zo hoor, maar het voelt nu een beetje alsof het je overkomt. Maar regie nemen kun jij ook. En vooral dus, duidelijke afspraken maken met je dochter zodat jullie hierin op 1 lijn zitten.
Want inderdaad de consequenties van dit doen zijn dat hij juist invloed kan krijgen. En dat wil je gewoon pertinent niet.
Mungbean schreef:Als die niet erkende familie nu al zo invasief is, dan wordt die beerput nog groter daarna want dan hebben ze meebeslissingsrecht.
Een beetje handige advocaat speelt het al snel zo dat hij niet 15 jaar niet aanwezig was maar dat jij hem 15 jaar geblocked hebt.
Laat je echt goed informeren over alle schaduwkanten.