Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 13:12

Ik heb de mijne (Skecher wandelschoenen) van de ANWB. Ik heb ze wel online besteld, dus weet niet wat ze normaal gesproken on de winkel hebben.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 13:20

Ooh dankje, anwb zit zowel in Enschede als in Hengelo dus daar ga ik zeker ook heen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:05

Ik loop persoonlijk het fijnste op een sport schoen type en voornamelijk nikes.

Nadeel is idd waterdicht zijn ze niet, maar vind de type schoen veel fijner dan een wandelschoen - te stug en te zwaar.

Ik loop ongeveer hetzelfde als jou 5-10 km per dag en nu het hier winter is loop ik ze in crocs hahaha. Dan zijn natte voeten snel weer droog.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:11

Ik liep op Human Nature aldoor blaren onder de bal van m'n voet, dus het paar wat ik had waren niet voor mijn voeten geschikt. Daarna nooit meer HN geprobeerd overigens. Dus wil niet zeggen dat deze allemaal dit euvel hebben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:23

Ik heb vorige week HN wandelschoenen gekocht bij de ANWB en ze lopen heerlijk. Ik heb er alleen nog geen lange afstanden op gelopen maar zodra ik ze aantrek lopen ze als wolkjes :D
Ik zag dat ze daar inderdaad ook Sketcher wandelschoenen hebben :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 14:24

Veel “traditionele” wandelschoenen zaten mij te nauw en daardoor ben ik bij Barefoot uitgekomen, specifiek Xero (https://www.barefootandmore.nl/xcursion ... y-pad.html). Ik was eerst sceptisch, maar vorig jaar in Schotland heb ik ze bij wijze van, amper uit gehad. Zelfs nu heb ik ze nog steeds wekelijks aan bij de grotere wandelingen.

Niet dat ik je nu per se barefoot wil aanraden, maar mocht je een winkel in de buurt hebben (bijvoorbeeld Barefoot and more) dan zou je wellicht een blik kunnen werpen.

Ze kunnen wel tegen een regenbui maar toen ik destijds een plek drek verkeerd inschatte, bleken ze niet enorm waterdicht. :+ Capiche, ik zat tot de kuit in de drek maar toch.

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 15:05

germie schreef:
Iris82 schreef:
Mijn podotherapeut is absoluut anti Sketchers.

Ik heb eea aan mankenten, ik loop het beste op Lowe Renegade GTX.

Maar die zolen zijn enorm glad op mos. Echt absurd glad. Zodra het geregend heeft vind ik steen en soms dus mos echt heel glad worden bij de Renegades. En ik ben niet de enige als ik de reviews lees.

Ben zelf momenteel ook op zoek naar DE hiking boot. Was ook al bezig daar een topic voor te openen.

Aja, dat zou zeker kunnen. Ik heb er Schotland mee overleefd in ieder geval. Ben wel benieuwd hoe dat verhoudt tot een andere schoen maar ze zijn te duur om zomaar even te proberen. :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 15:34

Ik ben zo dom he, ga ik naar winkels neem ik mijn zooltjes en wandelsokken niet mee! Dus nu eerst weer naar huis alles ophalen. :+

Ik verwacht dat ik hij de Scapino ga slagen, schoenen leken goed te zitten maar goed ik durf ze niet te kopen zonder eerst met zolen en sokken te testen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:41

Iris82 schreef:
Mijn podotherapeut is absoluut anti Sketchers.

Ik heb eea aan mankenten, ik loop het beste op Lowe Renegade GTX.

Maf is dat hè, ik ben er juist bij gekomen op aanraden van de mijne.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:53

Human nature en regatta loop ik binnen 3 maanden volledig stuk met 1 record op 1 hele maand. Ik loop 10.000 tm 15.000 stappen gemiddeld per dag deels onverhard en in allerlei weersomstandigheden. Decathlon schoenen van rond de 100 euro gaan tenminste nog een half jaar mee. Ik heb wel steunzolen overigens. Heb ook 1 stel sketchers maar dat is voor bijzondere en nette uitjes met weinig lopen. Daar geen steunzolen in en lopen super voor dat soort bezigheden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 17:40

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 18:08

Ik heb begin zomer van sketchers step ins gekocht en een paar wandelschoenen omdat die wep waterdicht zijn en die andere niet.
Maar toch pak ik liever de step ins want die dempen beter en met de wandelschoenen merk ik dat ik na 5 km toch gevoelige voeten heb. Die schoenen zijn ook stijver.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

Petrichor schreef:
Nou inmiddels ik weet niet hoeveel schoenen gepast en deze waren veruit het comfortabelste icm mijn fijnste wandelsokken en zooltjes. :) Hopelijk zijn ze dat ook als ik straks echt ga wandelen.

https://www.scapino.nl/p/mountain-peak- ... Y1EALw_wcB

Bij mijn vriend vielen met de Mountain Peak schoenen tot 2 keer toe de zolen er af binnen 15km wandelen. Hopelijk heb jij dat niet. Maar ik zou ze dus echt niet durven kopen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:15

germie schreef:
Petrichor schreef:
Nou inmiddels ik weet niet hoeveel schoenen gepast en deze waren veruit het comfortabelste icm mijn fijnste wandelsokken en zooltjes. :) Hopelijk zijn ze dat ook als ik straks echt ga wandelen.

https://www.scapino.nl/p/mountain-peak- ... Y1EALw_wcB

Bij mijn vriend vielen met de Mountain Peak schoenen tot 2 keer toe de zolen er af binnen 15km wandelen. Hopelijk heb jij dat niet. Maar ik zou ze dus echt niet durven kopen.

Potverdikkie meen je niet, door deze reactie ben ik gaan googelen en idd komt het erg vaak voor bij deze schoenen.... Ik heb dit 2 keer eerder gehad met outdoor laarzen van Ariat en daar word je echt niet vrolijk van. Ik twijfel nu dus of ik ze morgen terug ga brengen, ze zijn nog niet gebruikt ik heb de doos en de bon nog. Of dat ik de gok gewoon ga nemen, want als ik voor dit geld er een half jaartje mee kan lopen is het ook prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Ik heb dat nog nooit gehad met schoenen van Scapino. Wel met dure Hanwags.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:38

Ik heb skechers Wandelschoenen en deze bevallen me heel goed. Ze vielen voor mij wel wat groot, heb een maat kleiner moeten nemen dan van mijn gewone sketchers. Ik heb de Skechers Selmen, zowel in laag als in half hoog. Ze zitten heerlijk en het belangrijkste ze geven veel steun.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:44

Skechers indd altijd een maat kleiner nemen :j Dat moet ik ook met gewoon de sneakers.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Ik loop al jaren op mountain peak van scapino. Kunnen veel hebben qua lopen op wisselt terrein (veel stallen mesten echter niet echt) loop rustig 5 tot 10 km per dag. 5 dagen per week. Meestal moet ik ze na een half jaar tot een jaar vervangen omdat het binnenwerk zo beschadig is dat het niet meer lekker zit. Maar ik trek ze dan ook 100x per dag uit en aan. Doe hierbij niet de veters los... Zolen die eraf vallen ofzo nog nooit gehad

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:04

Ik heb dus de schoenen na recherche terug gebracht naar de Scapino ik durfde het toch niet aan. En daarna heb ik deze schoenen opgehaald bij Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... rijs_Groen ik had er veel goeds over gelezen dus ik dacht ik ga ze passen en proberen. In de winkel liepen ze heel fijn, daarna thuis gewandeld maar helaas de verkeerde wandelsokken aangetrokken dus terug naar huis voor dunnere wandelsokken maar toen waren mijn voeten al iets geïrriteerd. :+ Maar ik denk dat het wel goed zit, ik merkte wel duidelijk verschil toen ik dunnere wandelsokken aan deed.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:14

Jaren deze van decathlon gebruikt en altijd heel tevreden van geweest, waren de enige die me goed af gingen (heb moeilijke voeten).

Helaas nu al met 3 paar gemerkt dat ze gewoon niet waterdicht blijven. De eerste paar keren of 3 maand wel, daarna komt er overal water door.

Heb 3x nieuwe gekocht omdat ik dacht dat het misschien toeval was. Maar ook het 3de paar van hetzelfde.
Voor mij dus deze dus niet meer.
Bovendien laat het binnenwerk van de hiel ontzettend snel los/gaat rafelen en dat levert vervelende blaren op

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:09

Als ik echt waterdicht wil wandelen dan trek ik mijn jachtlaarzen aan zeker in het najaar en de winter. Ik heb ondanks goed onderhoud nog nooit schoenen gehad die blijvend waterafstotend zijn. Al moet ik zeggen dat de Ecco's die ik nu dus heb het heel lang volhouden.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Even een informatieve noot; Er zijn heel veel verschillende sketchers schoentypen. Sketchers kloont bekende merken. Bijvoorbeeld de Uno is een kloon van de Nike air. Alleen dan even iets soepeler dan de ‘echte’, waardoor je in eerste instantie direct lekker weg loopt op die sketchers. (Dat is waar ze het van moeten hebben.) Maar bij langer of intensiever gebruik zakken ze in als puddinkjes.

Maar waarom ik eigenlijk ook in dit topic reageer is dat ik op zoek ben naar tips mbt een stenen winkel waar ze veel verschillende ‘echte’ merken wandelschoenen hebben en men ook verstand heeft van zaken. Dus geen decatlon, scapino of intersport. Ook geen Bever, zoals in Leiden, waar ze 3 merken hebben en dan ook nog maar 2 typen. Bij voorkeur in de buurt van Leiden of langs de A2 richting midden Limburg. Maar als het een goede zaak is met expertise bij het personeel, dan rij ik er graag wel even verder voor.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:14

Taucha schreef:
Even een informatieve noot; Er zijn heel veel verschillende sketchers schoentypen. Sketchers kloont bekende merken. Bijvoorbeeld de Uno is een kloon van de Nike air. Alleen dan even iets soepeler dan de ‘echte’, waardoor je in eerste instantie direct lekker weg loopt op die sketchers. (Dat is waar ze het van moeten hebben.) Maar bij langer of intensiever gebruik zakken ze in als puddinkjes.

Maar waarom ik eigenlijk ook in dit topic reageer is dat ik op zoek ben naar een stenen winkel waar ze veel verschillende ‘echte’ merken wandelschoenen hebben en men ook verstand heeft van zaken. Dus geen decatlon, scapino of intersport. Ook geen Bever, zoals in Leiden, waar ze 3 merken hebben en dan ook nog maar 2 typen. Bij voorkeur in de buurt van Leiden of langs de A2 richting midden Limburg. Maar als het een goede zaak is met expertise bij het personeel, dan rij ik er graag wel even verder voor.

Naar zo'n winkel was ik ook opzoek maar volgens mij bestaan die dus niet. Hier in de omgeving heb je alleen Bever en de anwb voor echte wandelschoenen maar de Bever verkoopt alleen de echte dure wandelschoenen die ik dus recent al heb gekocht en geen succes was. En anwb heeft vrij weinig keus. Dan heb je nog de Decathlon waar ze wel veel keuze hebben maar je echt jezelf moet redden. Maar een winkel waar ze echt van alles wat verkopen ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ben zelfs niet 1 winkel tegen gekomen waar ze de hogere Skecher wandelschoenen verkopen helaas.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op Gisteren, 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

Antilope outdoor in Alblasserdam?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Hendriks in Ermelo, en van Camp in Lunteren. Beiden goed al heb ik alleen met van Camp recente ervaring.