Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 20:19

Wordt tijd dat we ook al eens wat weekvragen in de groep gooien, dus let's gooooo! *\o/*

WEEK 32 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Is jouw hond meer een luilak of een energiebom?
Zondag; Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft?

WEEK 33 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet?
Zondag; Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan?

WEEK 34 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Team piep, team pluche of team touw?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:29

Even op een rij! ^^

Jeppe:
1.Binnen luilak, buiten energie bom.
2. Met zijn tong naar buiten slapen en hij kijkt graag tv.
3.snacks kabeljauw muntjes van durks. Maar verder is die wel kieskeurige eter.
4.Voor nibbit chips doet hij álles. Vooral de ringetjes :').
5. Team crinkle/kraak speeltjes

Dieke
1. Teamleider Team luilak
2. Dieke kan "klokkijken" en haalt ons op als ze om 17.00 vers vlees moet krijgen.
3. Herten oor en vissnacks
4. Kaas!
5. Team flostouw

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:30

KimD schreef:

Wordt tijd dat we ook al eens wat weekvragen in de groep gooien, dus let's gooooo! *\o/*

Meer een luilak, hij houd veel van slapen maar gezien DJ zijn leeftijd heeft hij nog zat energie en houd dan ook nog met gemak 6 km vol met wandelen en spelen.
Gekste trekje is denk wel dat hij altijd een speeltje pakt zodra iemand binnenkomt
Woensdag; Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet?

Dj lust alles al vind hij bij voorkeur de snacks van Edgar en cooper wel het lekkerste

Team pluche

Ik heb ook nog een vraag ik zat in de op te lezen over een pb bericht over definitieve aanmelding hoe zit dit?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 20:31

nardxash schreef:
Ik heb ook nog een vraag ik zat in de op te lezen over een pb bericht over definitieve aanmelding hoe zit dit?

Die komen in de week voor het lootjes trekken! :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:33

KimD schreef:
nardxash schreef:

Die komen in de week voor het lootjes trekken! :D

Super dankjewel voor het snelle antwoord

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:39

Wat leuk! Nog nooit mee gedaan dus voor alles is een eerste keer :D

Boktnaam: Keell94

Naam hond: Sky

Ras: Bernese Mountain dog (oftewel Berner sennen)

Leeftijd hond: 2 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Voor zover ik weet mag/eet meneer alles

Top lijst voor mijn hond:
- Snackies! alles wat eetbaar is!
- Knuffels (Sky is een slopert, knuffels houd hij wel heel)
- Speeltjes van hard rubber zijn top!

Flop lijst voor mijn hond:
- Speeltouwen (deze rukt meneer uit elkaar en eet deze op)
- Speeltjes die makkelijk te slopen zijn, of te klein zijn.
- Puzzels, hij snapt ze niet en gaat er dom naast zitten.
- Sky draagt geen halsbanden, ivm trekken aan de lijn.

Leef je uit:
Sky is een 2 jarige berner sennen reu, speels, druk en graag in je aura maar een onwijze knuffelkont!
Ligt graag bij ons op schoot en is gek op buikkriebels.
Onwijs sociaal en wilt met alles en iedereen even kennis maken, ook andere hondjes.
Het vrouwtje is helemaal into de blauwe speeltjes, dus ik heb een mand vol blauwe speeltjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:45

KimD schreef:

- Sky kan heel lui zijn, de hele dag languit liggen (het liefst in een hoekje of in de tuin) maar hij heeft ook dagelijk zoomies en dan staat het energie knopje aan.

- Sky ligt graag in de gang door de voordeur naar buiten te kijken en zit altijd naar de buurpoes te piepen

- Meneer is gek op van die lange kauwbotjes met spek bacon eromheen, ook hamblokjes doet hij een moord voor. Lam is ook een favoriet van hem.

- Van het baasje mag het eigenlijk niet maar sky krijgt wel eens hamblokjes, perenijsjes, joghurt (grote fan van) en chips (naturel)

- Team piep en pluche, zeker geen team touw want dat eindigt uit elkaar getrokken en in zijn maag.

Nala

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:58

Ik begin een beetje te twijfelen aan mijn aanmelding. Ik ben op dit moment bezig met no/low buy, en ook heel erg aan het ontspullen. Het voelt dus ook dubbel om aan iets mee te doen waarvan ik niet zeker weet of ik de producten kan/ga gebruiken en of ik ze dan misschien dubbel heb of zoiets dergelijks.

Aan de andere kant houd ik ontzettend van kerst, de kerstgedachte, en het shoppen voor iemand anders <3 Ook de spanning wat we zelf zullen mogen ontvangen is altijd super leuk *\%/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 21:16

Nala schreef:
Ik begin een beetje te twijfelen aan mijn aanmelding. Ik ben op dit moment bezig met no/low buy, en ook heel erg aan het ontspullen. Het voelt dus ook dubbel om aan iets mee te doen waarvan ik niet zeker weet of ik de producten kan/ga gebruiken en of ik ze dan misschien dubbel heb of zoiets dergelijks.

Aan de andere kant houd ik ontzettend van kerst, de kerstgedachte, en het shoppen voor iemand anders <3 Ook de spanning wat we zelf zullen mogen ontvangen is altijd super leuk *\%/*

Je kunt ook aangeven bruikbare dingen te willen, dan pas je je lijstje aan naar vooral snacks, of een speel of iets dergelijks. Snacks en dergelijke heb je doorgaans toch nog nodig ondanks ontspullen. :P

Wij hebben zelf ook niet overmatig veel onnodig spul, maar de honden zeker wel. :') Uiteraard staat de keuze vrij!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 21:38

Ik moet Bailey's maten ook nog opmeten, schiet er steeds bij in. Ga het maar in m'n agenda zetten denk ik. :+

Vragen wel beantwoord :D
Citaat:

Wisselend, Bailey kan heel lang luilakken maar ook megadruk zijn. En d'r batterij is dan met 5 minuten ook weer opgeladen. :))

Gekste trekje: Die is lastig kiezen, maar ik denk d'r vloerkledenfetisj :+ of d'r blije loopje, als ze enthousiast is gaat ze een soort dansje doen met d'r voorpootjes heel hoog opgetild.

Bailey is gek op kipsnacks. En op de Inaba Churu bites kip kaas, dat zijn de beste ooit. Qua mensensnack: frikadel! En mcnuggets. :D

Team pluche!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 22:43

Nala schreef:

Je kan natuurlijk in je aanmelding zetten dat je het heel tof zou vinden als mensen daar rekening mee houden. Door bijvoorbeeld te vragen om snacks of eetbare dingen omdat dat altijd wel op gaat. Ook daarin kan men creatief zijn.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 22:56

KimD schreef:

#snuffelsanta

Week 32: Hoax wordt beschreven als een Blender zonder deksel. Hij is absoluut niet lui, loopt 15 km per dag mee naast de rolstoel en wil prima nog een ronde

Gekste trekje: Hoax is een randdebiel en een enorme Clown. Zowel mechelse als hollandse herders zijn daarin bekend. Maar het meest mooie vind ik zijn probleemoplossend vermogen en de wilskracht niet op te geven tot het gelukt is.

Week 33: Hoax is niet echt voer gericht en daarmee lastig om te kopen. Sterker nog, buiten de deur neemt hij zelden een beloning aan, maar tuft het voor je neus uit op de grond. Er is 1 uitzondering, en die beantwoord meteen de 2e vraag: als Hoax mijn lepel het yoghurt kommetje of bakje hoort leegschrapen komt ie met een noodgang op bed gesprongen en kwijlt mn beed onder want hij mag het bakje altijd uitlikken. ‘T is jammer dat yoghurt zelf geen goede optie is voor trainen en ik vermoed dat hij t ook koppelt aan wandelen erna .

Week 34:
Piep. Hoax gaat stuk op alles wat geluid maakt maar krijgt geen touwen of pluche . Pluche is binnen 2 sec stuk en met touw ben ik een dag bezig de touwtjes tussen tanden en kiezen vandaan te krijgen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 22:56

Ik zelf vind het bijvoorbeeld ook leuk om iets tweedehands (mits schoon en heel natuurlijk) te krijgen, misschien juist handig als je aan het ontspullen bent :D

En snoepjes of kauw dingen zijn altijd leuk toch *\o/*

VillaNeusjes

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:24

Upcyclen is hip.
En vorig jaar zei ik t al eens. Je maakt hoax heel gelukkig met dingen om te slopen. Ik haal eens in de zoveel tijd spijkerbroeken bij de kringloop die niemand wil, die naai en knoop ik dicht met verstopte snoepjes en koekjes en dan heeft hij de tijd van zn leven met het eruit krijgen van die zooi . Ik heb wel de mazzel dat het puur om slopen gaat en niet zozeer op eet wat hij sloopt.

Maar ik maak ook badjassen (Heer gimli kreeg er eentje in de SS van 2023) van handdoeken bijvoorbeeld. Niet iedereen is even creatief of heeft daar de mogelijkheid daartoe natuurlijk maar out of the box denken is ook een leuke uitdaging

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:50

KimD schreef:

Moira: luilak, kan hele dagen slapen, vindt lange wandelingen prima, maar kan ook gerust een dag zich vermaken met korte stukjes uit en dan op allerlei creatieve manieren slapen :j vooral haar niet bellen voor spelen, of trucjes. Warme zachtje hondenbedjes worden erg gewaardeerd en soms snuffel speelgoed ook.

Aloy : energiebom waar elke dag wel flink gewandeld mee moet worden en die het ook fijn vindt om dagelijks even te puzzelen of te speuren :j Elke dag zoekt ze weer een ander speeltje uit en dan komt ze die triomfantelijk brengen van: ja en nu gaan we ff spelen. Kent ook meerdere trucjes, zoals : dood (gaat ze gestrekt dramatisch op de zij liggen helemaal stijf), high five, roll over, enzovoorts.

Moira : Eigenlijk dat ze vooral het liefst met haar hoofd langs de bank naar beneden ligt te slapen. Hoe omschrijf ik dat, de rest van haar lijf ligt dan languit over de bank maar haar hoofd op de kop naar beneden richting de grond :+
Aloy : Ze gaat altijd heel parmantig lopen als ik snacks pack, bijna spaanse pas voor honden zegmaar :o

Aloy : doet voor elke snack alles, zelfs voor een stuk oud kaal stokbrood. Eet ook alles

Moira : is dol op zachtere snacks, gekookte kip, etc. Is niet van de harde kluifdingen.

Aloy : wortel, sperzieboontjes, komkommer, gekookt ei, gekookte kip
Moira : gekookte kip, gekookt ei

Aloy : team alles. De ene dag is de trekworst de bom, de andere dag quackie die kwakt en de andere dag de zachte pluchen bal :j
Moira : team geen speeltjes :+

Wat hebben jullie allemaal stuk voor stuk superleuke honden en ze zijn volgens mij allemaal helemaaaaal niet verwend ;) heerlijk!

Upcyclen is inderdaad een supertof concept, ik haal regelmatig wat van de kringloop of van een weggeefhoek, ook qua hondenspullen, maak het schoon en dan wordt het hier evengoed gebruikt als nieuw spul :j Aloy maakt nog wel eens wat kapot maar er komt bijna nooit echt iets nieuws meer, enkel goed tweedehands.

@Villaneusjes: supertof zeg, dat klinkt erg creatief :j op zulke momenten baal ik dat me nooit is geleerd hoe om te gaan met de naaimachine.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:11

Zondag; {:} Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft?

Fudge: Luilak is een groot woord, maar Fudge is een rustige hond met energieke uitspattingen.
Ginger: Energiebom *\%/* :):)

{:}
Fudge: Knuffelen met de kop naar beneden en de kont omhoog :')
Ginger: Liggen met de kop in de vensterbank, poten op de grond en lijf op de bank :')
Overigens doet Gin het gekke trekje van Fudge tegenwoordig ook na. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.

Zondag; {:} Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan?

Fudge: is erg kieskeurig en wat ze vandaag geweldig vindt, kan ze morgen laten staan. Maar konijnenoren met vacht krijgen ze bijna elke dag wel eentje.
Ginger: Worstjes, runder/buffeloor, beefjerky, konijnenoren.

Zelf geef ik bij voorkeur iets waar ze langer over doen, maar soms zijn mijn meiden daar te 'lui' voor. Willen weinig moeite doen. :')

{:}
Fudge is soms wat gevoelig op de darmen, dus dan let ik wel op.
Maar ze krijgen bij ons heel veel 'mensen' eten en snacks.
Bijna dagelijks krijgen ze wel iets van 'ons eten'.
Gekookte aardappelen, pasta, groenten.
Ei (gekookt, omelet, etc)
Yoghurt, kwark, karnemelk, cottage cheese.

En de ultieme snack is: Kipnuggets <3
Oh en slagroom, ze kennen zelfs het geluid van de spuitbus :')

Fudge: Team pluche. Team kraak/crinckle.
Ginger: Team alles. :') Vooral piep en pluche zijn wel echt favoriet.
Piep doet ze vooral buiten, die speeltjes mogen ook lekker buiten blijven :') .

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Saar is binnen luilak en buiten energiek. Die kan prima de hele dag liggen chillen op de bank. en Senna is altijd energiek en klaar om te gaan.

Saar ‘tukt’ met knuffels. Die gaat liggen met een knuffel in haar bek en pootjes eroverheen en maar sabbelen. Houdt ze uren vol.

Senna, die stikt van de gekke trekjes! Haha!

Saar eet graag konijnenoren met haar! Senna is allergisch maar eet graag gedroogde eend. Dat gaat qua allergie ook goed.

Beide honden eten graag blauwe bessen, frambozen, aardbeien. Ze plukken ze ook van de struiken thuis….

Senna en Saar is team piep/pluche. Beide krijgen nooit iets met touw uit veiligheidsoverwegingen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

KimD schreef:

Woensdag; Is jouw hond meer een luilak of een energiebom? Een luilak in huis, een energiebom buiten.
Zondag; Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft? Hij gilt alles bij elkaar als mijn man naar huis komt, en stalkt me iedere avond naar de kwartel en kippen rennen voor eitjes :+

Woensdag; Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet? Kwartel eitjes en de snacks die hij via bellobox krijgt. Des te meer het stinkt, des te beter :') Ik weet dat hij niet goed reageert op sommige snacks, maar weet nog niet zeker wat het dan is.
Zondag; Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan? Kwarteleitjes en kaas

Woensdag; Team piep, team pluche of team touw? Team zwarte kong :o Ál het andere gaat binnen enkele minuten kapot.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Ik heb getwijfeld om mee te doen, vanwege dezelfde reden die Nala opgeeft. Maar door jullie reacties en het feit dat ik de afgelopen edities met heel veel plezier heb meegedaan, hier dan toch mijn aanmelding! Zin om weer aan de slag te gaan met het maken van een mooi pakket!

Boktnaam:Kanjerroos

Naam hond(en):Marlo

Ras(sen):Border collie

Leeftijd hond(en):8 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: wij voeren graanvrij en met zo natuurlijk mogelijk

Top lijst voor mijn hond(en):
- Snacks! Hij krijgt heel regelmatig een grotere kauwsnack (runderoor, luchtpijp etc) en vrijwel dagelijks een konijnenoor met vacht. In een eerdere editie kreeg hij eens runderneuzen die ook een grote hit waren.
- kleinere snacks zoals gedroogde trainers of vleesstrips
- voertoppings
- een tasje voor trainers mee te nemen op wandeling
- Een stevig en goed drijvend waterspeeltje.
- Een voerspeeltje (geen snuffelmat of likmat, die hebben we genoeg).
- verzorgingsproducten
- bonuspunten als de kleine ondernemers gesteund worden! Wij kopen graag bij zaken als Durks, ODE en kwispel en relax.

Flop lijst voor mijn hond(en):

- speelgoed behalve wat onder de tops staat :)
- halsbanden, riemen, jasjes etc
- gedroogde vissnacks
- knuffels (die zijn binnen 20 minuten gesloopt).

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Marlo is een enthousiaste, onvermoeibare hond, die we regelmatig verplicht rust moeten geven. Sinds deze week officieel een senior maar daar moet hij niks van weten :o . Hij is enthousiast over alles wat we voor hem verzinnen. We doen aan canicross, steppen, frisbeeen af en toe, doen aan dogsurvivals en wandelen graag op nieuwe plekken. Als het aan Marlo ligt wordt er de hele dag door geapporteerd, speelgoed wordt dan ook tot in den treure voor je neergegooid met een blik van; gooi dan!. Maar, omdat we zuinig op hem zijn en hij echt zelf niet stopt doen we dit niet. Wel gaan we graag met hem zwemmen of dockdiven en dan is speeltjes apporteren natuurlijk heel erg leuk! (en minder belastend voor zijn lijf :)) en maken we regelmatig een snuffelspoor in de tuin om een speeltje te zoeken.
We voeren vers, stellen dit liefst zelf samen maar ook regelmatig KVV en ik vind het leuk om dat steeds op verschillende manieren aan te bieden. Ook gebruiken we graag functionele toppers over het voer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

Cheytjuh schreef:
@Villaneusjes: supertof zeg, dat klinkt erg creatief :j op zulke momenten baal ik dat me nooit is geleerd hoe om te gaan met de naaimachine.

Ik heb het mijzelf geleerd op de oude naaimachine van m'n oma. En tegenwoordig vind je voor alles wel een filmpjes op YouTube. Het meest nodige is rechtdoor stikken of zigzag en alles wat een machine daarnaast doet is luxe .

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Woensdag; Is jouw hond meer een luilak of een energiebom? absoluut een energiebom, slapen doen we later wel een keer.
Zondag; Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft? met een kauwsnack door de kamer gooien als we een afstandsbediening (voor tv, lampen of zonwering) pakken. Als iemand in huis auw roept een kauwsnack komen brengen (verzacht meteen de pijn :))

Woensdag; Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet? Marlo is niet mega voergericht maar kleine gedroogde trainers of stukjes van een vleesstrip komen aardig in de buurt. Het moet vooral hap slik weg zijn want tijd om langer te doen over een beloning neemt hij niet. Gedroogde visjes vindt hij echt een heel slecht plan
Zondag; Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan? ja, geitenyoghurt en groentemix over zijn voer. Af en toe een haring en als we een ijsje gaan eten dan krijgt hij vaak het puntje van het hoorntje

Woensdag; Team piep, team pluche of team touw? teampiep om ons te irriteren, team pluche om binnen korte tijd te slopen en team touw voor trekspelletjes en om te verstoppen in de tuin
[/quote]

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:38

Het lijkt mij ontzettend leuk om mee te doen, alleen ik twijfel een beetje aangezien ik zelf 3 december uitgerekend ben. Mag ik het pakket voor mijn lootje wellicht ook al wat eerder verzenden in November? :D

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

KimD schreef:

Diesel is grotendeels een luilak, met af en toe uitspattingen.

Gekste trekje is dat hij altijd iets voor mijn man in bed springt

Een groot Angus bot

Kaas, worst en een eigen frikandel als we patat halen :)

Allemaal :D

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

KimD schreef:

Zhena:
1. Team tussenin, ze is fanatiek maar niet overdreven
2. Tijdens het slapen op haar zij, vouwt ze haar ene voorpoot om haar andere voorpoot heen.
3. Zhena eet alles, maar fruit is niet haar favoriet.
4. Zhena is gek op kaas! het is zelfs een commando als ze snel moet komen :Y)
5. Team piep

Polly
1. Team energiebom, polly spoort gewoon echt niet als ze mag gaan.
2. Gekke trekjes?? De hele hond is gek. Polly denkt dat ze een kat is en slaapt in de vensterbank of nodigt zichzelf uit op ons bed.
3. Vleessnacks
4. Ze pakt alles wat niet voor haar bedoelt is, maar chips geniet de voorkeur.
5. Team piep en pluche

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

Woensdag Beide zijn een beetje van beide! Als het moet kunnen ze zich prima een dag rustig houden, maar structureel hebben ze veel uitdaging en beweging nodig om overdag lekker te slapen. We hebben een grote tuin (We zijn ondertussen verhuisd en weer in Europa), die een enorme jungle is en daar zijn ze de hele dag in te vinden - deels slapend in de struiken en deels alles ontdekken, veel snuffelen, en beestjes vangen.

Zondag Beer kan zich uren vermaken met een bal en een helling / kuil. Dan legt hij zijn bal op zijn voorpoten en gaat die dan met kleine schokjes bewegen, tot die eraf rolt en hij er weer achter aan kan. Layla heeft heel veel gekke trekjes! Soms als ze heel blij is om je te zien doet ze een soort husky grom / huil. Ook is ze een horder van bestek (vooral messen). Die steelt ze uit de kasten, en verstopt die vaak op een plek in de tuin. Uiteindelijk heb ik dan door dat ik allemaal bestek mis en moet ik opzoek naar haar nieuwe verstop plek!

Woensdag Beer vindt vrijwel alles lekker - al is hij helemaal gek van 'Rollover', dat is een soort gestoomde worst die in Canada vaak cr*ck voor honden wordt genoemd! Geen idee of dat hier ook bestaat! Layla is wat kieskeuriger - ze is in iedergeval totaal niet vd vis. Ze vindt wel gedroogde long erg lekker! En gedroogde zoete aardappel.

Zondag Structureel krijgen ze dat niet. Ze krijgen soms wel restjes, en de kraakbeen uiteindes van kip enzo. Onze vaatwasser in Canada werkte slecht, en dan mochten ze vaak even voorwassen :+

Beer is team Bal en niks anders (behalve als hij heel enthousiast is, en dan wel met piep, maar eentje die heel makkelijk piept).
Layla is team piep en pluche, maar wel van het juiste materiaal (langharig), en qua piep ook eentje die snel piept (als die piept als ze met haar neus drukt vindt ze het fantastisch! Degene die piepen als ze er in bijten is minder een succes).

Om alvast in de kerst stemming te komen. Toen we Layla net hadden kon ze op de foto met Santa!
(Ik heb vooral veel foto's waar ze kattekwaad aan het uithalen is, maar een paar zijn wel gelukt!)

Afbeelding