Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lucia88 schreef:Hier van Gelderland (geboren), naar Amsterdam voor 3 jaar werk. 22 jaar oud dus Amsterdam was helemaal leuk maar zou nu echt niet meer terug willen! Die drukte al!
Toen naar Overijssel en toen kon ik wel mijn eerste paard kopen, groot pluspunt natuurlijk, en onderhouden. Was in Amsterdam niet gelukt.
En daarna ook Drenthe maar Coevorden, dat was dan weer niet zo'n fijne stad, vooral de wijk waar we woonden niet. De provincie Drenthe wel.
Nu over de grens in Duitsland aan dr Drenthse kant en hier willen we nooit meer weg! Heerlijk groen en rustig en zoveel diertjes om en in het huis!
Berdien schreef:Wij gaan ook van provincie wisselen, van Groningen naar DrentheQua kilometers niet ver, maar wel van midden in de stad naar een dorpje zonder voorzieningen. Zal wat meer planning vergen, maar echt ontzettend veel zin in. De rust, de ruimte, je loopt zo de natuur in.. en een eigen oprit voor de auto’s ipv dat gezeur met parkeren op straat
moonsparkle schreef:Rivendell schreef:Wij zijn in 2016 van Amsterdam naar zuidoost Drenthe verhuisd met ponies en kippen.
Zij waren ook de reden voor het verhuizen. Meer ruimte en alles aan huis.
Wij werken nog wel in Amsterdam (ik 3 dagen, man 5), dus rijden elke dag heen en weer. Zo zie ik mijn ouders ook nog regelmatig.
Vrienden woonden toch al verdeeld over het land, dus daar geen verschil.
We bemoeien ons weinig met de buurt, zitten in buitengebied.
Dat lijkt me wel heftig 5 dagen per week ongeveer 4 uur rijden?
Cer schreef:Ik heb het ooit uiteindelijk niet gedaan (dus de andere kant van het verhaal) met het idee “wat als m’n ouders ouder worden”. En dat is nu. Ik woon op een klein half uurtje rijden en met zorg verlenen is dat nog best veel somsnaast een 40urige werkweek
Ik ben benieuwd hoe anderen daarmee omgaan want wij zouden ook graag ergens anders wonen maar zolang de ouders zorg nodig hebben is dat eigenlijk geen optie
Cer schreef:Ik heb het ooit uiteindelijk niet gedaan (dus de andere kant van het verhaal) met het idee “wat als m’n ouders ouder worden”. En dat is nu. Ik woon op een klein half uurtje rijden en met zorg verlenen is dat nog best veel somsnaast een 40urige werkweek
Ik ben benieuwd hoe anderen daarmee omgaan want wij zouden ook graag ergens anders wonen maar zolang de ouders zorg nodig hebben is dat eigenlijk geen optie