Werkgevers en zieke dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Werkgevers en zieke dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Ik heb gelukkig een dusdanig flexibele baan dat het een kwestie is van agenda leegtrekken, een stapel mailtjes/appjes de deur uit zodat er niemand op me zit te wachten, en dan kan ik de deur uit.

Ik zag hierboven een opmerking over kinderen vs paarden, en dat mama altijd mag komen opdraven. Het klopt wel dat scholen/kinderdagverblijven er een handje van hebben om de moeder eerst te bellen, maar hier geldt toch echt dat ze bij een ziek kind een 50/50 kans hebben dat m'n vent z'n agenda leeg mag trekken. Voor een ziek paard ben ik toch echt in m'n eentje de sjaak, daar kan hij niks mee :Y)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:51

Mijn (drachtige) merrie kreeg ernstige koliek. DA kon er niets aan doen, en ik werd doorverwezen naar de kliniek. Nu had ik die dag een evenement op het werk met een aantal BN'ers wat ik georganiseerd had, en waar ik echt bij moest zijn.
Dus leidinggevende gebeld, dat ik iets later zou komen. Zij zei (en ben daar nog dankbaar voor); zorg jij maar voor je paard, wij redden het hier wel.

Paard moest met spoed geopereerd worden, dus het werk kon mij toen echt gestolen worden.

Evenement is trouwens niet bepaald vlekkeloos verlopen, maar mijn merrie en (ongeboren) veulen hebben het overleefd. <3

Ik meld mij trouwens bijna nooit ziek, en ben altijd bereid om in te vallen, dus misschien telt dat ook mee.

Ineke2

Re: Werkgevers en zieke dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

Mijn huidige werk is daar heel flexibel in gelukkig. Ik ben zelf ook flexibel terug met extra werken of een extra taak doen dus het werkt 2 kanten op.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:23

Azmay schreef:
In duitsland is dat ook zo, wachtruimtes vol mensen die even moeten "bewijzen" dat ze ziek zijn >;)

Handig, dan is de rest van het dorp ook meteen ziek

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:43

Toen mijn merrie een aantal maanden geleden beviel van een veulen, zat ik plots ook in een noodsituatie. Het veulen kon niet goed drinken en was daardoor heel zwak gewoon. Ik had een vergadering staan en nog een dienst. Vergadering heel last minute afgebeld en gelukkig zou het familielid waarmee de vergadering zou zijn nog net op tijd worden bereikt. Ik heb in dit geval mijn manager niet op de hoogte gebracht aangezien die altijd slecht bereikbaar is. Maar ik heb het onderling gewoon maar opgelost, geen haan die er naar kraait.

Uiteindelijk was ik wel op werk maar wat later dan de bedoeling was. Collega was eerder begonnen dus er was ook geen probleem.

Veulen knapte gelukkig weer helemaal op. Maar dit ging voor mij toch echt even voor. Bij nood los ik het onderling wel op. Ik dacht op dat moment alleen maar aan het veulen dat ik het werk zo los kon laten.