SHEIN

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:21

AppleSter schreef:
Hoe gaat dat in de natuur dan? Zijn dieren zo lief onderling? En zijn wij geen omnivoren? Ik zou (als vegetariër) heel heel heel graag willen dat we in een vredelievende wereld zouden leven waarin geen mens of dier een ander levend wezen doodt, maar feit blijft dat dieren elkaar eten of gegeten worden en wij mensen bepaalde voedingsstoffen alleen uit dierlijke producten kunnen halen.

Ik heb nog nooit een fokkerij gerund door dieren gezien. En dat laatste geloof ik niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 19:53

AppleSter schreef:
M_aaike schreef:
Oh ja, natuurlijk – als we het er gewoon niet over hebben, dan is het er ook niet. Lekker makkelijk. Zolang jij je nieuwe outfit maar binnen hebt, maakt het natuurlijk helemaal niet uit of er mensen uitgebuit worden of de planeet eraan onderdoor gaat. Prioriteiten, hè?

VRAAG: Waar koop jij je groenten en fruit? En koffie of thee? Heb je gekeken waar het fruit en de groenten die in de supermarkten liggen vandaan komen? Meestal uit Verweggistan. En geen haan die ernaar kraait of dat “wel goed is voor onze planeet” en of de boeren / plukkers daar wel goed behandeld worden.
Knoflook uit China, mandarijntjes uit Marokko, sperziebonen uit Senegal, dat is allemaal heet geaccepteerd.

Heel geaccepteerd door wie?
Alle dingen die jij noemt worden ook gewoon in NL/europa geteeld.
Je kan prima leven op Nederlandse groenten en fruit.

Verder komen alleen onze bananen uit Verweggistan, omdat we die erg lekker vinden :9
Wel fairtrade zijn die.

Jenara

Re: SHEIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:20

ik vind het eigenlijk juist goed dat er tegenwind komt in dit topic.

Stel dat iemand een topic opent met de de vraag: "hoeveel keer moet mijn instructeur mijn paard slaan om die vooruit te laten gaan?" mag er dan ook niemand zich de vraag stellen of je het paard überhaupt wel moet slaan? Ik denk dat half bokt dan in rep en roer staat bij zo'n topic.

Maar hier mag niet gewezen worden op de wanpraktijken van een bedrijf?
En dan allerlei andere zaken erbij gaan betrekken is een typisch voorbeeld van whataboutism
en maakt de praktijken van een bedrijf zoals shein niet minder erg of verdedigbaar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:32

Jullie hebben je eigen topic! :j
Moeilijk te begrijpen wel. Er is op gewezen, maar dat smerige gedram..

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:34

Cioccolato schreef:
Jullie hebben je eigen topic! :j
Moeilijk te begrijpen wel. Er is op gewezen, maar dat smerige gedram..

Net als dat smerige gedoe wat jij doet

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:40

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:40

Ik vraag mij af of mensen echt denken dat ze op deze manier hun doel bereiken. Ik merk dat dit soort gedram om bewustwording op te leggen bij mij weerstand en ergernis oproept. Kan mij niet voorstellen dat ik daar de enige in ben.

Wat betreft de vraag van de ts: inderdaad afwachten. Mijn ervaring is dat Shein alles levert, maar soms in verschillende pakketten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:45

Negeer ze gewoon. En door op dd vraag van Bloembloem

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 00:05

Wat bestaan er toch vervelende mensen op de wereld die zich zo verheven voelen omdat ze ook eens “een goede keuze” hebben gemaakt. Hier heb je een sticker - knap hoor!

Om weer ontopic te gaan, ik zou klikken op nog niet ontvangen. Misschien komt er dan een mogelijkheid om aan te geven wat je niet ontvangen hebt? En ondertussen even afwachten of het nog steeds mist na de andere pakketten.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 07:22

verootjoo schreef:
AppleSter schreef:

VRAAG: Waar koop jij je groenten en fruit? En koffie of thee? Heb je gekeken waar het fruit en de groenten die in de supermarkten liggen vandaan komen? Meestal uit Verweggistan. En geen haan die ernaar kraait of dat “wel goed is voor onze planeet” en of de boeren / plukkers daar wel goed behandeld worden.
Knoflook uit China, mandarijntjes uit Marokko, sperziebonen uit Senegal, dat is allemaal heet geaccepteerd.

Verder komen alleen onze bananen uit Verweggistan, omdat we die erg lekker vinden :9
Wel fairtrade zijn die.

Exact mijn punt! Al die “dingen” die ik noem worden inderdaad ook allemaal in Europa geteeld. En toch liggen er (geen zin om de hele roedel nog een keer op te schrijven) sperziebonen uit Ethiopië of Senegal in de supermarkten. En niet de Nederlandse of Spaanse sperziebonen.
Maken de mensen (die zich inderdaad hier op Bokt verheven gedragen in dit soort topics) zich hier wel eens druk om? Ga je daar de supermarkten op aanspreken, bannen of mijden?
We kunnen zeker grotendeels leven van wat in Nederland (en zeker in Europa) wordt geteeld, maar de keuze van onze supermarkten ligt bij het uit Verweggistan halen. Veel mensen kijken daar niet eens naar (terwijl het altijd op de verpakking of bij het schap staat).En zo’n beetje iedereen koopt dat. Dat bedoel ik met algemeen geaccepteerd. Het boeit mensen simpelweg niet. En onze politiek ook niet, ondanks alle regels met co2 en stikstof etc.

En als het stickertje fairtrade op de bananen staan vind jij dat wel best, dan maakt het niet meer uit waar het vandaan komt omdat je graag bananen eet…. je eet geen kiwi’s uit Nieuw Zeeland, mandarijnen uit Zuid Afrika of Marokko of andere groenten of fruit van buiten Europa? Weet je dat zeker??

Maar iets kopen bij SHEIN kan dan weer niet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 07:36

AppleSter schreef:
verootjoo schreef:

Wel fairtrade zijn die.

En als het stickertje fairtrade op de bananen staan vind jij dat wel best, dan maakt het niet meer uit waar het vandaan komt omdat je graag bananen eet…. je eet geen kiwi’s uit Nieuw Zeeland, mandarijnen uit Zuid Afrika of Marokko of andere groenten of fruit van buiten Europa? Weet je dat zeker??

Maar iets kopen bij SHEIN kan dan weer niet

Ja, dat weet ik zeker :) in Nederland wordt genoeg geteeld waar ik met mijn gezin van kan leven. Onze mandarijnen en sinaasappels komen uit Spanje.
Het is niet heel ingewikkeld om groenten/fruit van buiten Europa te vermijden :?
Je hoeft nl niet per se te kopen wat in de supermarkt ligt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:11

Verootjoo jij verdient wel twee stickers. Ongekend hoe goed jij bezig bent zeg. Was iedereen maar zoals jij dan hadden we een prachtige wereld.

En dan nu weer verder over het bestellen bij Shein voor de mensen die dat wel doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:16

Jildau schreef:
Verootjoo jij verdient wel twee stickers. Ongekend hoe goed jij bezig bent zeg. Was iedereen maar zoals jij dan hadden we een prachtige wereld.

En dan nu weer verder over het bestellen bij Shein voor de mensen die dat wel doen.

Om topic blijven? Zeker. Maar ook op de inhoud blijven en niet op de man spelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:20

Jildau schreef:

Dankjewel voor de stickers, ik spaar ze :#
Maar ik moet je teleurstellen, ik doe ook zat niet goed (genoeg)
Het is nou eenmaal heel lastig.
Maar kopen bij SHEIN is wel heel makkelijk om te vermijden.

En er wordt mij gevraagd of ik wel groente en fruit koop van buiten Europa en daar geef ik antwoord op 8-)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:46

Ik plaats hier even een slotje om te overleggen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 19:52

Moderatoropmerking:
Hierbij openen we het topic weer. Hoewel het prima is om af en toe enigszins off-topic te gaan, hebben we in dit topic gezien dat de reacties op een gegeven moment wel heel ver afdwaalden en niks (meer) te maken hadden met de vraag van TS. Er mag gerust worden gesproken over de omstandigheden rondom SHEIN, maar dat kan beter in een ander topic. Vanaf hier dan ook graag on-topic verder gaan en de discussie hier verder laten rusten. Alvast bedankt! :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 20:42

Fijn! Dankjewel, ik ben dol op SHEIN <3!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 20:46

BloemBloem schreef:

Dat is gelukkig niet direct provocatief -O-

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 20:50

Ninx schreef:
BloemBloem schreef:

Maar echt :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 20:50

Ninx schreef:
BloemBloem schreef:

Absoluut niet! Die reactie probeer jij nu uit te lokken.

Er is ook een topic voor mensen die er niet dol op zijn :), blijf dan gewoon daar :j Fijne avond Ninx!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 21:04

BloemBloem schreef:

Ik ook! Ik ontdek steeds meer bij Shein. Ik heb er laatst ook bikini en bh besteld. Waren echt prima. En schoonmaakborsteltjes en haarclips. Dezelfde als Zenner heeft maar dan veel goedkoper.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 21:25

Ik had nu ook een prachtige bikini! Probeer wel altijd 1x een mega pakket te bestellen, meestal altijd zo voor de zomervakantie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:42

Hier nog nooit bij Shein besteld, maar ze lijken wel leuke dingen te hebben.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:57

Ik koop er ook regelmatig, meeste items gaan meerdere seizoenen mee en ze hebben ideale basics. Ook de bikini's zijn top. Goed kijken naar de maten en kijk vaak wel naar reviews.

Draag ook enkel nog maar ondergoed van shein, de naadloze strings zitten erg fijn en ik gooi die na een x periode weg vanwege hygiëne. Makkelijk in de was ook, gewoon allemaal zwart en hetzelfde haha.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 13:09

Ik bestel meestal op Ali of Temu. Shein ken ik nog niet. Ik bestel geen kleding (meer) op Ali of Temu, in het verleden wel gedaan.

Ik hoop dat TS haar pakket inmiddels heeft. Bij Temu voegen ze vaak pakketten samen, dat vind ik dan wel weer handig