Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:25

Niet echt iets gevonden op de mri van mijn knie. Al een tijd bekend met knie klachten, maar de laatste tijd steeds vaker dat het stuk net boven mijn knie ontzettend gaat steken en branden, eigenlijk vooral bij stil zitten, niet in beweging.
Had gehoopt dat ze iets zouden vinden dat kapot is, dat zou de pijn verklaren, maar nu weet ik nog steeds niks :wave:

Enige optie zijn de knie inspuiten, om te kijken of de oorzaak daar zit (het is immers met boven mijn knie wat pijn doet, niet het gewicht zelf) of een kijkoperatie. Dat laatste toch liever niet, dus nu maar nadenken over inspuiten, feest

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:30

Twee weken geleden palen geleverd gekregen voor het hek, Ninja vervoerder had ze heel stilletjes neergezet op een rotplek en was al bina vertrokken voor ik hem zag. Nu bleken die palen dus te kort dus moesten weer opgehaald en omgeruild. Vandaag was de dag.. Op tid opgestaan zodat ik beneden was en de oprit in de gaten kon houden... Is die Ninja weer bezig geweest en gewoon ongezien de hele boel omgeruild en de nieuwe palen op een nog slechtere plek neergezet. (pallet met ca 700 kilo of zo) en de mestboer moet er vandaag nog langs.... Bel dan ff aan of zo....
Nu moet ik dus vandaag ook nog palen gaan verslepen naast allerlei andere kluses terwijl ik eigenlijk ook aan het werk moet.

Oh en nog een ergernis: de J op min toetsenbord is stuk.. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:32

Zooo veeel reclame op Youtube ;( .

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:36

Pluisje1998 schreef:
Niet echt iets gevonden op de mri van mijn knie. Al een tijd bekend met knie klachten, maar de laatste tijd steeds vaker dat het stuk net boven mijn knie ontzettend gaat steken en branden, eigenlijk vooral bij stil zitten, niet in beweging.
Had gehoopt dat ze iets zouden vinden dat kapot is, dat zou de pijn verklaren, maar nu weet ik nog steeds niks :wave:

Enige optie zijn de knie inspuiten, om te kijken of de oorzaak daar zit (het is immers met boven mijn knie wat pijn doet, niet het gewicht zelf) of een kijkoperatie. Dat laatste toch liever niet, dus nu maar nadenken over inspuiten, feest

Ik heb dit ook gehad!! Bleek ik een extra knieband te hebben! Met kijkoperatie verwijderd en pijn was weg!! Konden ze ook niks vinden tot de kijkoperatie

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:42

Lijf wat niet wil wat ik wil.
Gisteren eens in de avond paardgereden. Merk dat ik dan al kruit heb verschoten over de hele dag. Ging voor geen meter. Lag daarna in bed met pijnlijke benen. En nu voelen ze nog als gekookte spaghetti.
Ga donderdag maar het bos in ipv les. Kan ik mij minder ergeren aan mijn lijf.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:46

Pluisje1998 schreef:

Hoe is je rug?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:51

wyoming schreef:
Pluisje1998 schreef:

Hoe is je rug?

Dat wilde ik ook net vragen, bij mij kwamen die klachten vanuit de rug, osteopaat heeft me daar goed bij geholpen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:03

En tramadol gekregen. Moet overgaan met rust en beweging.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:07

Pluisje1998
Ik geloof toch dat ik een kijkoperatie zou willen ipv lukraak wat inspuiten.

Jaren terug had ik een kapotte schouder en ook een kijkoperatie gehad om de schade te bekijken.
MRI kon wel, maar daarop zei de orthopeed al, dan zie ik toch niet wat ik wil zien.
Dus daar werd de MRI zelfs al overgeslagen.
Zou het iets kleins zijn zou hij het meteen fixen, anders naderhand een echte operatie, maar dan wist hij al precies wat hij moest gaan doen.
Het is het laatste geworden.

Ja wat de andere zeggen kijken vanuit de rug is uiteraard ook nog eerst een optie.
Maar spuiten zou ik niet doen zonder echte diagnose.

Veel beterschap!

Themba, ook beterschap.
Balen zeg.

Pjer, nou lekker zeg.
Kun je bij die toko geen klacht neerleggen over de vervoerder.

Ik baal hier, paarden stonden pas 10 minuutjes buiten en door de draad heen.
Of beter gezegd alles mee naar binnen getrokken.
Geen idee waarom.
De merrie heeft een klein sneetje op haar voorbeen, afgespoeld en toen zag ik er niet veel meer van.
Dus denk meer bloed dan wond.

Maar er was veel kapot van de draad, dus ze hebben 1 of allebei goed vast gezeten. Arme dieren.
uur werk aan gehad het terug te plaatsen
Merrie stond ook te trillen en met terug de wei in zetten durfde ze even niet...

Stroom nu maar ff uitgelaten.

Maar nu moet ik nog de stallen uitdoen, daar was ik mee bezig, maar energie al op....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:11

Hoe kwam het dat ze door het draad gingen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:14

Geen idee waarom.
Hoorde ze ineens rennen in paniek, maar dat was denk ik op de draad die al mee kwam.
Misschien er in getrapt met een daas weg slaan, of een staart die om een draad is geslagen?
Gelukkig is dit niet vaak. Of eigenlijk nooit.
Zijn geen uitbrekers.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:16

Gelukkig maar toch balen dit, renden ze terug naar stal of wat?

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:20

ah bah DuoPenotti, dat is altijd rot... Gelukkig niet te veel schade aan de paarden zelf

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:29

Bellatrix schreef:
Aan alle vliegen die in mijn kantoor eindigen en daar blijven hangen tot ik ze afmaak. :x

mijn werkplek is ook overgenomen door de vliegen, echt horror! :(

ergernis, dat er alleen maar interesse lijkt te zijn voor teefjes, terwijl de reutjes in mijn nest ook geweldig leuk zijn!

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:33

Echt een rotnacht gehad, eerst wakker door het onweer. Vervolgens rond 06:00 gillend wakker geworden want had echt kuitkrampen die onmogelijk veel pijn deden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:36

Marcella schreef:
En tramadol gekregen. Moet overgaan met rust en beweging.

Wonderspul :))

En rust maar beweging is niet klussen en honing slingeren he, luister naar je lichaam!
Hopelijk knap je snel op!

Onweer? Pff dat wil ik ook wel weer eens haha

Bella : Ga dan ook eens douchen :')

Aio Duo! Draadgedoe is altijd gevaarlijk.. Hier op stal staat er nergens meer stroom op...het is wachten tot het een keer goed fout gaat...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 11:37

Snoraly schreef:
Echt een rotnacht gehad, eerst wakker door het onweer. Vervolgens rond 06:00 gillend wakker geworden want had echt kuitkrampen die onmogelijk veel pijn deden.

Kramp is écht klote :(:)

Ik liep gister krom in de keuken met tranen in mijn ogen omdat mijn hele rechterbil en achterzijde bovenbeen totaal in de knoop ging. Komt door mijn heupdysplasie en ik gebruik die spieren aan die kant natuurlijk verkeerd door een andere houding, dus die spieren zijn met regelmaat niet happy. Was echt even op mijn tanden bijten -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:38

>;)
Ik ben schoon ja. :P

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:38

Vannacht eruit door onweer. Achterste deur van de stal stond nog open. Vervolgens om 8 uur wakker geworden, terwijl ik om 7 uur normaal de weg op moet naar kantoor. Nog moeten tanken, maar dat klote ding van een betaalpaal heeft allemaal nieuwe opties. En echt een joekel van een ontsteking in mijn lies -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:42

Als je alles donker maakt en het open raam licht houdt, gaan de vliegen dan niet daar naartoe? Dat doe ik met vliegen in de woonkamer, en dan met een magazine ze naar buiten proberen te wapperen. Het probleem van hardnekkige exemplaren die NIET terug naar buiten willen kan je met hetzelfde magazine oplossen :+ dan zit je alleen wel met vlekken op je raam

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:43

Oh wat balen DP! Sneu ook altijd!
Hier op stal was er meer stroom op de draden gegaan vanwege nieuwe ruin die net gecastreerd was en draden sloopte. Ik dook onder draad door zoals elke dag, onderste open gedaan om eigen merrie te pakken. Kreeg zon enorm klap in rug dat het gewoon echt pijn deed, merrie 5 minuten gaan rennen en gek doen want die raakte ik aan op de neus en haar vriendin kreeg per ongeluk een klap van mij met hand en halster vanuit reactie op de schok.

Ga ze dan maar vangen.... gelukkig is het nu geloof ik weer minder, maar we vertrouwen het allemaal niet meer. Kan draad niet meer open en dicht doen met haar vast.

Net afspraken gemaakt bij kaakchirurg, afgelopen vrijdag was alleen gesprek en toen lag ik al te shaken. Heb medicatie recept maar zie er zo tegenop. Vooral dat het dus meerdere afspraken zijn door fijne ziekte.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:44

Telpeva schreef:
Als je alles donker maakt en het open raam licht houdt, gaan de vliegen dan niet daar naartoe? Dat doe ik met vliegen in de woonkamer, en dan met een magazine ze naar buiten proberen te wapperen. Het probleem van hardnekkige exemplaren die NIET terug naar buiten willen kan je met hetzelfde magazine oplossen :+ dan zit je alleen wel met vlekken op je raam

Heb je het tegen mij? Want op kantoor kan ik het niet donker maken. :+
Maar ik mep ze wel es dood tegen het raam ja. :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:46

juval schreef:
ergernis, dat er alleen maar interesse lijkt te zijn voor teefjes, terwijl de reutjes in mijn nest ook geweldig leuk zijn!

Wat vervelend! Hopelijk vinden ze allemaal snel een gouden mandje.

Ik word ook mega chagrijnig van die domme vliegen. Komen binnen door een mini gaatje, kunnen de weg naar buiten niet vinden door een wijd open raam 8)7

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:47

Ja hij was voor jou Bella! Jammer wel, zo krijg ik vliegen altijd makkelijk verzameld op 1 plek dan gaan opruimen makkelijker. Ik duim voor je dat ze je met rust laten, zo vervelend altijd die dingen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:51

Bellatrix schreef:
Gelukkig maar toch balen dit, renden ze terug naar stal of wat?

Omdat ze er niet doorheen zijn gegaan maar juist zeg maar richting de wei waar ze al stonden zeg maar.
Kon ik ze roepen en kwamen ze ook direct en heb ik ze binnen gezet.

Heb ooit een keer gehad dat ze er wel doorheen waren en dan moet je eerst samen door dezelfde doorgang krijgen en dat is met rennen niet altijd handig.

Overigens de enkele keer dat ze er doorheen zijn gegaan is het door de tijdelijk prikpaal afzetting, nooit door het vaste hekwerk wat aan de wegkant staat.
Nu dus ook door de prikpalen afzetting.
Dus geen gevaar voor op de weg komen.

Besje schreef:
ah bah DuoPenotti, dat is altijd rot... Gelukkig niet te veel schade aan de paarden zelf

Nee gelukkig niet, dat is het belangrijkste

Jolliegirl schreef:
[knip]

Aio Duo! Draadgedoe is altijd gevaarlijk.. Hier op stal staat er nergens meer stroom op...het is wachten tot het een keer goed fout gaat...

Ja dan is het inderdaad wel oppassen.
Anderzijds, hier kan ook alles juist kapot getrokken zijn omdat ze stroom kregen. In die zin heeft het ook 2 kanten