Hutcherson schreef:Douce schreef:Zie artikel wat ik eerder heb gepost, dit is dus niet altijd waar. Als een kind onterfd is kunnen ze hun legitieme deel per onmiddelijke ingang eisen indien dit niet goed beschreven is.
Gelezen. Interessant! Ik ben als kind niet onterft maar de langstlevende echtgenote heeft wel de woning verkocht voor ruim drie ton. Waarvan mijn zus en ik dus een deel krijgen want wij zijn naast de langstlevende echtgenote erfgenaam. Zij heeft inmiddels een nieuwe relatie en we vrezen voor een nieuwe trouwerij met gemeenschap van goederen.
Als er geen testament is, kan ik dan ook mijn kindsdeel direct opeisen? Bovendien is door niemand aangegeven wat er op dat moment was. Enkel van het huis hebben wij weet.
Dat vind ik dus ook interessant om te weten, mijn vader is inmiddels bijna 10 jr dood en zijn vrouw woont nog in hun huis, ik heb de erfenis gelaten voor wat het was, maar als ik dus recht heb op mijn legitieme deel, is het misschien wel interessant om dit eens uit te zoeken.
Ik heb totaal geen contact meer met haar. K..w..f