Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KellyR schreef:Leuk, met Sawadee!
Mijn ervaring is dat je al heel snel te veel mee neemt. Dubbel check ook of een koffer echt niet mogelijk is. Ik heb wel een koffer mee gehad, andere bestemming. Soms iets meer rollen en sjouwen, maar ik had het er wel voor over, hoefde ik wat minder na te denken als ik een twijfeltje er in gooide.
In een backpack wordt alles al snel vies. Dus zeker met backpack, neem niet te veel mee, alles is op een gegeven moment namelijk verrot wat er in zit. Ook al heb je packing cubes(uiteindelijk ook in je koffer, maar daar heb je meer ruimte om alles wat vies is in een vuilniszak te proppen en dicht te knopen)
Ga er van uit dat je elke week of 3 a 4 dagen kunt wassen op een locatie. Doe het meteen bij aankomst op je verblijf, dan is het klaar als je verder trekt. Sommige locaties zijn op bepaalde dagen dicht.
Houdt er wel rekening mee dat je je BH's niet mee kan geven. Zo is mijn Marliesje volledig naar de mallemiezen gegaan haha.
Degene met backpacks hadden echt weinig mee, minder dan de helft van bovenstaande denk ik zo. Dus ik ga nu nog uit van backpack.
Die onderbroeken zijn het gewicht niet, maar ook die kan je grotendeels echt thuis laten.
In ieder wel een extra paar schoenen. En bikini is hier niet altijd op tijd droog, dus ook daar altijd extra van mee - die gaat echt stinken als hij nat je tas in moet!
1 reishanddoek is in theorie zat, verblijven hebben handdoeken. Je hebt enkel een strandhanddoek nodig, dat is mijn reishanddoek.
10 shirtjes is wel echt veel hoor. 2 wandel shirtjes heb je genoeg aan. 1 spoel je uit en de volgende trek je aan.
Ik vind jurkjes fijner, van dat lichte dunne spul. Met evt onder onderbroek tegen het schuren. Maar daar heb je weer je eigen onderbroek onder, dus kan je in feite ook met 1 of 2 af. Bij mij vallen dan eigenlijk alle broeken en leggings al af. Ik heb 1 broek op de vlucht. 1 hike broek en vaak is dat het wel. Want bij een broek horen ook weer topjes.
Trui en vest nemen veel ruimte en gewicht in beslag. 1 trui is echt zat en een vestje als je daar een dunnere variant mee bedoelt.
5 bh's is ook echt wel flink. Hier 1 sport bh en 2 gewone waarvan je er 1 al aan hebt. Afgelopen reis was het 1 bh, omdat ik de rest in de badkamer was vergeten thuis en dat is ook prima gegaan, in afwisseling met een bikini topje. Wat minder comfort voor de dames, maar heb het overleefd!
Anyhow, haal je backpack, haal packingcubes. Prop je spullen er in. Haal het er uit, ga opzoek naar iets dat je "nodig hebt", doe dat een keer of 3 om de correcte chaos te creëren en dan weet je wat te veel is![]()
Ohja en gooi hem nog op je rug en kijk hoe lang je het vol houdt met dit gewicht.
*edit, sluit me ook aan met bovenstaande. Hier een ehbo kitje bij de kruidvat gehaald. Is steeds van pas gekomen, voor mezelf én voor reisgenoten.
Earth schreef:Sowieso reiscubes/packingcubes gebruiken, dat is echt ideaal. Wij hebben ze gewoon voor een paar euro van de Action, werken hartstikke prima! Dan scheelt het wel met in en uitpakken van je backpack steeds. Maar ideaal is het niet, zeker als het niet nodig is.
Herfstblad schreef:Vriendin die mee gaat heeft deze gekocht: https://www.travelbags.nl/travelite-bas ... 77-01.html
Herfstblad schreef:Earth schreef:Sowieso reiscubes/packingcubes gebruiken, dat is echt ideaal. Wij hebben ze gewoon voor een paar euro van de Action, werken hartstikke prima! Dan scheelt het wel met in en uitpakken van je backpack steeds. Maar ideaal is het niet, zeker als het niet nodig is.
Klopt die ken ik, maar die waren bij mij wel gelijk stuk. Dus het advies is wel om een andere tas aan te schaffen?
kiko schreef:Herfstblad schreef:Vriendin die mee gaat heeft deze gekocht: https://www.travelbags.nl/travelite-bas ... 77-01.html
Ik heb ook zoiets gekocht. Was echt ideaal. Op safari slaap je meestal toch maar 1 nachtje ergens. In de Serengeti hebben we dacht ik 3 nachten geslapen. Dat park is zo groot.
Herfstblad schreef:Earth schreef:Sowieso reiscubes/packingcubes gebruiken, dat is echt ideaal. Wij hebben ze gewoon voor een paar euro van de Action, werken hartstikke prima! Dan scheelt het wel met in en uitpakken van je backpack steeds. Maar ideaal is het niet, zeker als het niet nodig is.
Klopt die ken ik, maar die waren bij mij wel gelijk stuk. Dus het advies is wel om een andere tas aan te schaffen?