Welke laptop zoek ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:15

Als je specifiek die programma's gaat gebruiken raad ik je Apple aan. Ik ben geen Apple fan, maar ik heb recent weer op mijn werk gezien (IT Support bij een groot bedrijf) dat de snelste Dell Workstation daarin niet op kan tegen een 2 jaar oude Macbook.
Voor elke ander doel zou ik zeggen spaar je geld en koop geen Apple.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 10:51

8nnemiek schreef:
Mlies, wil je perse een laptop, of mag het ook een vaste computer zijn? Zo ja, dan zou je eens naar de Mac mini (16GB RAM) kunnen kijken. Die zijn heel krachtig, prima geschikt voor foto/video, en nog binnen je budget nieuw. Daar sluit je een los scherm op aan. Persoonlijk vind ik een groter scherm echt heel veel fijner als je veel foto/videobewerking doet. Zeker de video, met een volle tijdlijn en bibliotheek en preview venster.

En als je toch een laptop wil dan zou ik voor een refurbished MacBook Pro gaan inderdaad, minimaal M1, en minimaal 16GB ram. Dan zit je altijd goed.

Moet een laptop zijn idd, ik wissel mijn kantoor boven nog wel eens om voor de eettafel of bij m'n vriend, of een enkele keer de bank dus het moet te verhuizen zijn. :D
Ik heb een los, groot scherm voor mijn werklaptop, maar ik twijfel aan de kwaliteit daarvan dus een beter los scherm is zeker een optie. Ik heb nu een vrij grote laptop inderdaad, voor mijn werk een veel kleinere en dat kleine scherm kan ik niet aan wennen..

Callisto04

Re: Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:27

Een paar jaar geleden een Lenovo Legion Slim 5 16ARP9 83EX001JMH gekocht, 16 Inch Quad HD 16:10 AMD Ryzen 7 processor RAM: 16 GB 512 GB opslag SSD NVIDIA GeForce RTX 4060. Prijs was iets minder dan 1000 euro, heel tevreden van. Opslag is minder dan wat je zegt te zoeken, maar ik heb er geen probleem mee en opslag en RAM zijn uitbreidbaar mocht dat nodig zijn. Gekocht via bol.com, zie dat die niet meer beschikbaar is, wel een versie met dubbel zoveel opslagcapaciteit maar ook wel een stuk hoger in prijs. Het is mogelijk nu niet de beste periode mbt de prijs?

Mlies

Re: Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:01

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:31

Mlies schreef:
Moet een laptop zijn idd, ik wissel mijn kantoor boven nog wel eens om voor de eettafel of bij m'n vriend, of een enkele keer de bank dus het moet te verhuizen zijn. :D
Ik heb een los, groot scherm voor mijn werklaptop, maar ik twijfel aan de kwaliteit daarvan dus een beter los scherm is zeker een optie. Ik heb nu een vrij grote laptop inderdaad, voor mijn werk een veel kleinere en dat kleine scherm kan ik niet aan wennen..

In dat geval zou ik inderdaad gewoon een 16" Macbook Pro nemen, en een extern scherm. Misschien kun je je eigen scherm kalibreren met een SpyderX, daarmee krijg je in ieder geval de juiste kleurkalibratie.

Ik heb een zelfde opstelling; ik heb een Macbook Pro m1 uit 2021, en een LG ultrawide scherm voor thuisgebruik als ik een hele dag moet editen.. en als ik ergens anders wil werken dan koppel ik em los en neem em zo mee. Ideaal. De batterij gaat zelfs bij video editen prima een werkdag mee, echt geweldig!