Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Mlies, wil je perse een laptop, of mag het ook een vaste computer zijn? Zo ja, dan zou je eens naar de Mac mini (16GB RAM) kunnen kijken. Die zijn heel krachtig, prima geschikt voor foto/video, en nog binnen je budget nieuw. Daar sluit je een los scherm op aan. Persoonlijk vind ik een groter scherm echt heel veel fijner als je veel foto/videobewerking doet. Zeker de video, met een volle tijdlijn en bibliotheek en preview venster.
En als je toch een laptop wil dan zou ik voor een refurbished MacBook Pro gaan inderdaad, minimaal M1, en minimaal 16GB ram. Dan zit je altijd goed.
Mlies schreef:Moet een laptop zijn idd, ik wissel mijn kantoor boven nog wel eens om voor de eettafel of bij m'n vriend, of een enkele keer de bank dus het moet te verhuizen zijn.![]()
Ik heb een los, groot scherm voor mijn werklaptop, maar ik twijfel aan de kwaliteit daarvan dus een beter los scherm is zeker een optie. Ik heb nu een vrij grote laptop inderdaad, voor mijn werk een veel kleinere en dat kleine scherm kan ik niet aan wennen..