Mieren overlast, hoe win ik deze oorlog?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Mieren overlast, hoe win ik deze oorlog?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:36

Heb ooit een mierennest in een muur uitgeroeid door er formaline in te spuiten. Geen idee of je zo bij het nest kunt komen. Maar dit was een eenmalige actie en toen waren ze weg.
Je moet wel even zorgen dat je het niet inademt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:41

Beemsterkaas schreef:
Koper

Stuivers neerleggen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:11

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:26

pantarhei schreef:
Met gif loop je risico dat ook andere insecten doodgaan of vogels. Aaltjes werkt prima
Tja, wij hebben toen alle vriendelijke opties geprobeerd maar niks hielp. En na een tijd zo'n stress dat je van elk zwart vlekje meteen weer in de stress schiet en wakker wordt met mieren door je hele keuken is het toen toch maar gif geworden. Soms is het echt de enige optie.

Maar eens, het is een laatste redmiddel. Eerst de natuurvriendelijkere opties proberen. Maar ik zou niet verbaast zijn als TS haar situatie daar ook aan voorbij is.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:27

Beetje veerust spray in de mierengaatjes waar ze uitkomen al geprobeerd?

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 15:30

Cambionn schreef:
pantarhei schreef:
Met gif loop je risico dat ook andere insecten doodgaan of vogels. Aaltjes werkt prima
Tja, wij hebben toen alle vriendelijke opties geprobeerd maar niks hielp. En na een tijd zo'n stress dat je van elk zwart vlekje meteen weer in de stress schiet en wakker wordt met mieren door je hele keuken is het toen toch maar gif geworden. Soms is het echt de enige optie.

Maar eens, het is een laatste redmiddel. Eerst de natuurvriendelijkere opties proberen. Maar ik zou niet verbaast zijn als TS haar situatie daar ook aan voorbij is.

Helaas wel, ik zou willen dat vriendelijke opties geholpen hadden, dan had ik niet al een paar jaar last ervan.

Maar soms is grof geschut nodig helaas. En nogmaals die mieren hadden ergens ander in de tuin mogen blijven zitten, alleen niet onder/in mn kruipruimte of spouw of buitendeur en dorpel.