Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Azmay schreef:Yorkshire tea, 1 zakje voor 1-1,5 liter en dan af laten koelen. Eventueel in de vriezer maar ijsblokjes werkt op zich ook prima.
Zelf voeg ik honing toe maar zonder ook erg lekker en niet bitter als de meeste thee word als hij koud word.
Wel lastig om in Nederland aan te komen. Manadeluca schreef:ik doe gewoon de infusies van Pukka thee of andere die je lekker vindt, gewoon in een karaf sament met koud water. Heerlijk zachte smaken/
Koper schreef:Azmay schreef:Yorkshire tea, 1 zakje voor 1-1,5 liter en dan af laten koelen. Eventueel in de vriezer maar ijsblokjes werkt op zich ook prima.
Zelf voeg ik honing toe maar zonder ook erg lekker en niet bitter als de meeste thee word als hij koud word.
De beste theeWel lastig om in Nederland aan te komen.

Roodvos schreef:Een kneepje citroen- of limoensap uit zo'n knijpflesje in de vorm van een citroen of limoen.
Hier zou je eventueel ook (kleine) ijsblokjes van kunnen maken. Hoef je het alleen maar naar smaak in een kan water te gooien en te laten ontdooien.
Eventueel combineren met een takje munt.
Azmay schreef:Op zich goed te bestellen maar niet specifiek goedkoop.
Maar ik haal dan 2 doze met samen 360 zakjes voor zon 30 euro en maak daar dan 500+ liter thee van. En dan elk jaar even zoeken waar ik het gunstigste nieuwe voorraad kan kopen. Ik drink alleen water of deze ijsthee
Het is dat ik die darjeeling ook graag heb maar je bent echt wel duurder uit.
Telpeva schreef:Zoiets las ik van de week ook als tip voor ijskoffie als tip, maar dan net even anders:
Ijskoffie invriezen in ijsblokjes
Zodat als je ijskoffie wil drinken met ijsblokjes, je die koffie er in kan doen zodat je koffie niet waterig wordt als het ijsblokje smelt.
Koper schreef:Azmay schreef:Op zich goed te bestellen maar niet specifiek goedkoop.
Maar ik haal dan 2 doze met samen 360 zakjes voor zon 30 euro en maak daar dan 500+ liter thee van. En dan elk jaar even zoeken waar ik het gunstigste nieuwe voorraad kan kopen. Ik drink alleen water of deze ijsthee
Dan raad ik je aan volgende keer bij Kelly's te bestellen, daar is zo'n doosje echt geen 15 euro.
Ter vergelijking (ik heb de losse thee): EUR 5,95 voor een half pond Yorkshire tea versus EUR 5,59 voor 90! gram Ceylon/Darjeeling/Earl Grey van Simon Lévelt. Een verschil van 36 cent en 160 gram![]()
Het is dat ik die darjeeling ook graag heb maar je bent echt wel duurder uit.
Vorige week was ik in Yorkshire voor zo'n zak GBP 2,95 kwijt. Met import en verzendkosten erbij bedacht vind ik EUR 5,95 dan heel schappelijk.