Verkoelende dranken zonder suiker/zoetstof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Verkoelende dranken zonder suiker/zoetstof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Heb je Air Up al eens geprobeerd?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:06

Ik heb sinds een week ofzo de twistea ice tea in huis. Ook erg lekker!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Yorkshire tea, 1 zakje voor 1-1,5 liter en dan af laten koelen. Eventueel in de vriezer maar ijsblokjes werkt op zich ook prima.
Zelf voeg ik honing toe maar zonder ook erg lekker en niet bitter als de meeste thee word als hij koud word.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Ik drink met dit weer graag 0.0 bier. Vooral de wit bier of Weizen variant zijn fris. Wel opletten welke je koopt niet alle 0.0 is suikervrij.

Je hebt tegenwoordig ook dubbelfris zonder zoetstof en suiker. Die is ook best te doen en lekker fris van smaak.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Crystal clear? Heb je met en zonder koolzuur

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

Ik vind de Jumbo eigenmerk Watermeloen/muntwater lekker en heeft geen zoetstoffen. Er zijn meer varianten. Spa Touch is me echt te duur.

Verder vind ik koude thee ook lekker - en niet alleen de frisse smaken maar kaneelthee is koud ook lekker. (Ik bedenk me nu alleen dat ik al heel lang geen pure kaneelthee meer heb gezien. Het is of in een combinatie zoals Herfststorm, of met rooibos. Toch net weer anders.)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Azmay schreef:
Yorkshire tea, 1 zakje voor 1-1,5 liter en dan af laten koelen. Eventueel in de vriezer maar ijsblokjes werkt op zich ook prima.
Zelf voeg ik honing toe maar zonder ook erg lekker en niet bitter als de meeste thee word als hij koud word.

De beste thee <3 Wel lastig om in Nederland aan te komen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Fruit sap vers en dan op smaak aanlengen met water.

Zo drink ik nu zwarte bes/aalbessen sap aangelengd met water. Maar sinaasappel sap leng ik ook aan met water.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Manadeluca schreef:
ik doe gewoon de infusies van Pukka thee of andere die je lekker vindt, gewoon in een karaf sament met koud water. Heerlijk zachte smaken/

Wat een goed idee, ik heb ook graag Pukka thee. Hoeveel zakjes doe je dan ongeveer op hoeveel liter water? Ik heb karaffen van 1,5 liter en ik heb er eigenlijk geen idee bij hoeveel zakjes er in zouden moeten om het op smaak te brengen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

We hebben 5 verschillende muntrassen in de tuin staan. O.a appelmunt en ananasmunt. En ook veel citrioenmelisse en citroenbasilicum.

Heerlijk in een kan met water. Ook gemengd :9

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

boemel schreef:
We hebben 5 verschillende muntrassen in de tuin staan. O.a appelmunt en ananasmunt. En ook veel citrioenmelisse en citroenbasilicum.

Heerlijk in een kan met water. Ook gemengd :9

Wat een leuk idee!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Experimenteren met alle fruit, kruiden en thee die je lekker vind. Kan heel verfrissend zijn en is gezond.
Als je zo een apparaat hebt kun je er ook nog bruiswater van maken.
En als je thee hebt die je heel lekker vind, kun je die ook gebruiken voor koude thee.

Diksap of limonade zonder zooi heeft wel suiker maar kun je héél weinig van gebruiken.

Ik heb vandaag ijskoffie gemaakt met kort gemalen ijsklontjes, ongezoete havermelk, espresso, ik heb er dan nog wat karamelsiroop en klein beetje agavesiroop en wat chocolade in gedaan, maar die kun je prima allemaal weglaten, dan is het alleen een minder zoet drankje en wat meer koffie.

Air up is inderdaad ook nog een optie.

Waterdrop vind ik extreem chemisch smaken, precies zoetstoffen idd. Slimpie ook trouwens.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

Koper schreef:
Azmay schreef:

De beste thee <3 Wel lastig om in Nederland aan te komen.

Op zich goed te bestellen maar niet specifiek goedkoop.
Maar ik haal dan 2 doze met samen 360 zakjes voor zon 30 euro en maak daar dan 500+ liter thee van. En dan elk jaar even zoeken waar ik het gunstigste nieuwe voorraad kan kopen. Ik drink alleen water of deze ijsthee :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:00

Ik heb een air up, welke me bijzonder goed bevalt.
Heb nu ook ice tea van twistea in huis. Erg lekker!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:37

Een kneepje citroen- of limoensap uit zo'n knijpflesje in de vorm van een citroen of limoen.

Hier zou je eventueel ook (kleine) ijsblokjes van kunnen maken. Hoef je het alleen maar naar smaak in een kan water te gooien en te laten ontdooien.

Eventueel combineren met een takje munt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

Roodvos schreef:
Een kneepje citroen- of limoensap uit zo'n knijpflesje in de vorm van een citroen of limoen.

Hier zou je eventueel ook (kleine) ijsblokjes van kunnen maken. Hoef je het alleen maar naar smaak in een kan water te gooien en te laten ontdooien.

Eventueel combineren met een takje munt.

Zoiets las ik van de week ook als tip voor ijskoffie als tip, maar dan net even anders:

Ijskoffie invriezen in ijsblokjes
Zodat als je ijskoffie wil drinken met ijsblokjes, je die koffie er in kan doen zodat je koffie niet waterig wordt als het ijsblokje smelt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Azmay schreef:
Op zich goed te bestellen maar niet specifiek goedkoop.
Maar ik haal dan 2 doze met samen 360 zakjes voor zon 30 euro en maak daar dan 500+ liter thee van. En dan elk jaar even zoeken waar ik het gunstigste nieuwe voorraad kan kopen. Ik drink alleen water of deze ijsthee :')

Dan raad ik je aan volgende keer bij Kelly's te bestellen, daar is zo'n doosje echt geen 15 euro.

Ter vergelijking (ik heb de losse thee): EUR 5,95 voor een half pond Yorkshire tea versus EUR 5,59 voor 90! gram Ceylon/Darjeeling/Earl Grey van Simon Lévelt. Een verschil van 36 cent en 160 gram :+ :Y) Het is dat ik die darjeeling ook graag heb maar je bent echt wel duurder uit.

Vorige week was ik in Yorkshire voor zo'n zak GBP 2,95 kwijt. Met import en verzendkosten erbij bedacht vind ik EUR 5,95 dan heel schappelijk.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Heb je al eens gekeken naar de ice tea van TwisTea? Ze hebben veel verschillende smaken dus daar zal vast en zeker iets bijzitten wat je lekker vindt!

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:14

Als het warm is, dan drink ik gewoon kraanwater. Dat drinkt lekker weg en geen zoetstoffen, suiker, of nasmaak en ook geen gedoe :D
Als het echt heet is, toch actief ben en dus veel zweet, dan drink ik nog meer water en ik eet een keer wat hartigs: zoute nootjes, chips, olijven of worst om het zout aan te vullen.