Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tazzey schreef:Thanks! Dan zal ik naar zes keer per dag poetsen gaan? Of na ieder hapje? Want mijn mondhygiëne is dus niet op orde blijkbaar. Want suiker kan het onmogelijk zijn.
Je hebt geen weet van mij dossier maar doet wel aannames over mijn situatie. Bijzonder voor een arts…
Tazzey schreef:Mijn mondhygiëne is meer dan op orde, ik eet geen suiker (ander gezondheidsdingetje)
Oskarrino schreef:Maar even… m’n hele familie poetst 1x per dag, is al knap als ze een keer stoken of flossen en nooit gaatjes. Terwijl ze echt zoetekauwen zijn….
Uppojono schreef:Oskarrino schreef:Maar even… m’n hele familie poetst 1x per dag, is al knap als ze een keer stoken of flossen en nooit gaatjes. Terwijl ze echt zoetekauwen zijn….
Ja, dat kan dan inderdaad weer wel voorkomen. Er zijn mensen met veel geluk. Het is niet zo dat als er plaque en suikers aanwezig zijn, dit ook áltijd voor gaatjes zorgt. Dat kan dan komen door bijvoorbeeld goed speeksel met een goede bufferende werking. Maar áls er wel gaatjes zijn, kunnen deze alleen zijn ontstaan als er ook suikers en plaque aanwezig zijn/ waren.
Hutcherson schreef:1 gaatje op een kakplek omdat m'n verstandskies onder het tandvlees lag te vergaan en daarmee mijn goede kies heeft aangetast.
Ik bespaar absoluut niet op tandgezondheid. Dure tandenborstel, tandpasta die goed voor me werkt, flosragertjes etc. We hebben ook zoon waterflosser maar die staat wel een tijdje al in de kast want zoon ding zet je niet ff ergens neer.
Suzanne F. schreef:maralyn schreef:Ik vier?! Of zo iets.
Door stress, niet door snoep.
Dat kan niet lees ik net.
Suzanne F. schreef:Ja ik geloof er wel in en zeker dat de ene persoon sterkere tanden heeft dan de andere. Maar hier reageerde dus een tandarts die zei dat dit onzin was.