De app-er(b)ij - ik ben het zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 17:44

friezenfan2 schreef:
Hoe ga je dat doen? Want ik ga er vanuit dat het ticket uitprinten niet werkt omdat het balkje moet bewegen.

Wat voor balkje? Ik ga duidelijk te weinig uit :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 17:49

friezenfan2 schreef:
Hoe ga je dat doen? Want ik ga er vanuit dat het ticket uitprinten niet werkt omdat het balkje moet bewegen.

Ik zie geen balkje, het is een qr-code. Dus ik ga kijken of ik 'm hier ergens in het dorp kan printen, en anders hobbel ik er volgende week even mee naar de kassa van de venue. Komt vast wel goed. En anders moeten ze 'm maar scannen op mijn laptop :') De show is onderdeel van een UK & Ierland tour maar van deze locatie weet ik toevallig dat er veel mensen van buiten het VK naartoe komen. Ik ben vast niet de enige rare buitenlander die wat heeft :P

Volgend jaar juni (je kunt maar beter op tijd zijn) heb ik een kaartje voor Carré. Dat is zo'n ding wat elke 30 seconden verandert. Als je geen telefoon hebt waar dat ticket op kan moet je dat een uurtje voor de voorstelling aangeven. Nou zijn Carré en ik een heel goede combinatie op de één of andere manier dus dit zie ik ook wel loslopen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:02

Op het moment heb ik geen tickets voor een concert maar de laatste keren zoals bij Harry Styles liep er een balk door het scherm net als deze gif
https://blog.ticketmaster.be/nl/wp-cont ... e-BE-1.gif
Ja natuurlijk hebben ze de qr code nodig maar ze checken ook over die balk beweegt

Maar zoals ik al zei geloof ik dat als je online inlogt op je mobiel dat het dan ook nog te scannen is. Moet je wel een mobiel hebben met internet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:04

Ik zie niet zo'n balk. Is dat een ding in de Nederlandse ticketmaster wellicht?

Op mijn telefoon heb ik helemaal geen internet. Ook het ticket staat daar niet op. Ik overnacht op letterlijk één minuut lopen van de venue dus vooralsnog volg ik even mijn strategie van hun op tijd informeren.
Edit: ik heb het inmiddels gevonden op hun website. Kwestie van bij de box office mijn legitimatie en bevestiging van de boeking laten zien. Dat moet wel lukken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:14

nee dit is een link van de belgische website en vond ook zo'n soort gif van de duitse.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:15

Ik heb er eerlijk gezegd niet zo’n moeite mee. Ik vind de meeste apps juist het leven makkelijker maken.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:28

Ik heb een job waarin ik mee automatiseringen maak, constant meewerk oa aan de eigen AI te ontwikkelen op bedrijfstoepassingen. Geen digibeet dus.
Die apps van winkels zijn standaard 'nee', dat installeer ik nooit. Ik snap niet wie dat wel doet. Alles wat ik installeer overweeg ik en gooi ik van de smartphone af zodra het niet meer nodig is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:43

foxy80 schreef:
Dat vind ik ook zo erg. Dat bejaarden en gehandicapten hier in mee moeten. Ze hebben er veel meer last mee en kunnen moeilijk hun stem laten horen.

Dit is echt naar... en het verandert ook zo snel dat het bijna niet te doen is om dat steeds bij te houden. Genoeg mensen die best wel iets nieuws kunnen leren, als dat de toekomst is.

Maar het kan prima na een paar jaar alweer veranderd zijn. Het reizen op saldo is bv na nog geen 12 jaar alweer grotendeels verdwenen. Voor het gebruik valt dat nog wel mee, het bedienen is nog wel makkelijk. Maar de mensen die bijvoorbeeld hun eigen financien in de gaten willen houden en geinvesteerd hebben om dat te leren, kunnen nu weer ongeveer opnieuw beginnen want dat moet naar ov-pay. (Behalve als je ook een abonnement hebt want dat kan dan weer niet.)

Ook internetbankieren is grotendeels veranderd, met de edentifiers weer grotendeels afgeschaft. Ik vind de app wel makkelijker in gebruik, dat is het punt niet eens, maar het oude hoeft niet weg voor de mensen waarvoor het werkt. (En die edentifier-apparaatjes kosten verder niks, dus die kun je echt wel blijven ondersteunen. Ze zijn niet gekraakt en niet onveiliger, dat kan prima een optie blijven.)

(En praktisch is een probleem ook nog dat veel apps na een tijd niet gebruiken onbruikbaar worden gemaakt. Heel veilig, maar het betekent wel dat je lang niet altijd weet of iets ook nog werkt op het moment dat je het nodig hebt. Zou de ANWB-app het bijvoorbeeld nog doen als ik die nu een jaar lang niet open? Maar daar kom ik waarschijnlijk pas achter als ik ooit een keer met pech sta - ergens.)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:55

Ik ben het helemaal eens met dit topic er zijn echter ook tips die het soms iets makkelijker maken. Zo heeft iemand voor mij recent wallet geïnstalleerd, ja ja een app. Maar daar kun je al je klantenkaarten in zetten. Dus ik hoef niet meer los op zoek naar de AH app of airmailes of anwb etc. je kunt er ook sommige concertkaartjes inzetten want die moet ik anders ook na maanden weer ergens terugvinden.

Verder ben ik het dus zeker eens. Vooral het gedwongen worden om... Ik heb ook bewust geen tikkie of internetbankierenapp en dat scheelt me ook nog eens geld :D
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 11-06-25 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:13

Percy schreef:
Laatst een keer in Breda iets te doen. Website geraadpleegd en ja, invaliden mogen daar gratis parkeren. Ja hoor, bon want die rondrijdende krengen zien geen kaart liggen. Krijgen we vervolgens bij de gemeente te horen dat ik mijn kenteken had moeten aanmelden in een app. Daar staat dus niets van op de website. Mijn man heeft bezwaar gemaakt maar ik vrees er voor.

Mijn man heeft ook een Gehandicapten Parkeer Kaart, dus ik probeer die aan te melden in de app, maar dat kan niet omdat de gemeente waar wij wonen nog niet is aangesloten. Lekker handig, dan maar opzoeken welke gemeentes dat wel zijn en daar niet naar toe gaan voorlopig.

Verder doe ik vrijwel alles met de telefoon, ik heb 40 jaar in het onderwijs gewerkt en de laatste jaren kon je daar al niet meer functioneren zonder mobiele telefoon, een aantal collega's was daar tegen, maar die konden niet eens de presentie van de studenten meer registreren, geen cijfers invoeren enz.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:16

Kun je nog functioneren zonder internet bankieren?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:17

friezenfan2 schreef:

Ja. Ik ken iemand die dat doet. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:19

MarlindeRooz schreef:
friezenfan2 schreef:

Ja. Ik ken iemand die dat doet. :+

Misunderstanding sorry! Ik bedoelde bankierenapp :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 11-06-25 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:20

Hoe bestel jij dan dingen online? :D

Want op je laptop inloggen en betalen met ideal is ook internetbankieren hè.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:21

Heb je tegenwoordig om je in te loggen bij de bank niet een app nodig?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:22

friezenfan2 schreef:
Heb je tegenwoordig om je in te loggen bij de bank niet een app nodig?

Blijkbaar niet bij alle banken?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:23

Nee hoor, kan gewoon online (ing) zonder app of mobiel.

foxy80

Re: De app-er(b)ij - ik ben het zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 19:28

Ing kan perfect zonder app hoor, ook in be. Gewoon met kaartlezer inloggen op laptop.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:28

Die verschillende apps komen mijn neus ook uit hoor en waar ik mij vooral aan irriteer is dat je overal een account voor moet hebben met al je gegevens, ze vragen nog net niet je BSN zeg maar. Dat mag van mij ook een stuk minder. Eerst probeerde ik met mijn telefoonnummer nog de 00 variant maar daar trappen de meeste ook niet meer in helaas…

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:32

moonsparkle schreef:
Misunderstanding sorry! Ik bedoelde bankierenapp :o

Ja hoor :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:46

Ja diegene die ik ken doet ook niet aan online bankieren via de website. :P

Zijn vrouw heeft een eigen aparte rekening waar een klein bedrag op “mag”. Dan kan zij wel online dingen bestellen. :+

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:26

Ik heb serieus 7 apps van verschillende parkeerbedrijven voor de parkeerplaatsen die ik regelmatig gebruik. Heel irritant want ik vergeet steeds welke ik nodig heb en dan moet ik weer een bord zoeken voor de code enzo.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:48

Ik vind het allemaal geweldig en super handig.

Maar ik snap de topic titel niet zo goed, waarom staat die b tussen haakjes? :o? Is er een app die ik gemist heb ofzo?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 22:34

Met de b tussen haakjes staat er zowel apperij als app erbij. Dat is het doel van haakjes.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 23:19

Hier nog iemand zonder iets van bankdingen op mijn gsm.
Online bestellen is via de vaste pc met zo’n bankkaart lezer en dan een code overtypen.
Heel makkelijk en veilig.
Nooit gemist tot nu toe en ook niet van plan iets van betaal of bank apps op mijn foon te zetten.
Gebruik vinted, whatsapp en enkele schoolapps voor de kinderen en dat is het.

Ook een hekel aan al het verplicht online en app gedoe.