Wat helpt echten om katten uit je tuin te houden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 20:15

Evercreek schreef:
Ik zeg dit altijd tegen mensen die last hebben van andersmand katten in de tuin. Neem er zelf een, liefst een kater (wel altijd laten castreren). Katten zijn territoriaal en zullen hun eigen stukje beschermen.

Wij hebben 2 katers en een poes. De katers zijn schijterds, maar onze poes jaagt iedere vreemde kat geheid de tuin uit. En dat was bij onze vorige katten, een broer en zus, precies hetzelfde. Ik zou dus juist een vrouwtje aanraden haha.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 20:40

Nyaleti schreef:
Ansich heeft Goof gelijk natuurlijk. Maar in de realiteit gaat hier echt niks aan gedaan worden.
Er zal vast een eigenaar tussen zitten die schrikt als ze hoort daar haar kat de boel terroriseert bij een ander en daar dan ook iets aan doen maar 95% van de eigenaren zal het echt geen reet boeien. Dus helaas zal TS toch zelf aan de slag gaan.

Ja of je wilt als kattenhater bekent staan en je plurt je tuin vol met vangkooien en geeft alles af bij het asiel. Maarja of je dat moet willen :=

Okee ik moest echt keihard lachen om dat laatste stukje :') zie me al gaan met mn vangkooien. Denk dat ik 7 dagen per week naar het asiel kan rijden :')
Laatst bijgewerkt door bloementje3 op 10-06-25 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 20:45

Ik vind het heel bijzonder om als tip te geven om een kat te nemen. Je neemt een dier omdat je er graag een wil. Toch niet om overlast van andermans dieren tegen te gaan. Omgekeerde wereld dit.

Ik zou om te beginnen een stroomdraad proberen. Dat kun je relatief goedkoop proberen.

Het is van de zotte dat je geld moet uitgeven omdat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen. Maar als het je woongenot terug geeft dan is dat ook wat waard

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 20:50

Helaas is een kat voor mij echt niet mogelijk. Ik ben enorm allergisch voor katten. Ik weet niet wie de eigenaren zijn van de katten die in onze tuin lopen. Vorige keer had ik een frituurpan gebruikt omdat we werkmannen over de vloer hadden had een kat de deksel eraf gehaald en was er in gaan liggen (was al afgekoeld) heb toen zo hard gelachen. Zag al meteen die vette kat op iemands bank liggen :') :wave:

Ik ga dit weekend de opties overwegen en kijken wat het beste is voor ons.
Vind het inderdaad jammer dat ik voor andermans dieren geld moet uitgeven. Wij vragen er niet om.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:25

rien10 schreef:
KimD schreef:
De tuin een keer goed opruimen en de hond meer buiten laten, als hij in de rui is de haren buiten leggen.

Je kunt hem ook leren "Waar is de poes?" en hem dan naar buiten sturen, dan lost de hond je probleem op.

Bij ons hoef ik inmiddels maar "Poes!" te zeggen en ze schieten naar buiten. We wonen inmiddels al behoorlijk wat jaren hier en de meeste katten weten dat ze onze tuin moeten vermijden, jonge katten zijn soms nog ietwat hardleers of gewoonweg dom maar daar komen ze dan vanzelf achter. :+

Yep. Dat werkt hier ook het beste.

Heb het ooit geprobeerd, de kat van de buren ging vervolgens achter de koningspoedel aan in mijn eigen tuin. Geen succes -O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:25

Goof schreef:
Ach, van koffiedik zijn de meeste katten niet onder de indruk.
Veel tips zijn leuk en goedbedoeld, maar werken echt niet.

Als je echt geen katten in de tuin wil, moet je zorgen dat ze niet binnen kunnen komen, dus omheinen, netten er overheen en/ of een stroomdraad erop. Maar ik blijf erbij; katten zijn de verantwoordelijkheid van hun eigenaren en als ze overlast veroorzaken moeten zij actie ondernemen.

Niet onder de indruk, maar ze vinden het wel gruwelijk vies.
Nogmaals het werkt hier echt perfect en ik heb niet een buurkat, maar dagelijks zn 5 in mijn tuin.
Ik heb nu al 2 jaar geen drol meer gevonden.

Daarnaast is het nog goed voor je planten en gratis.
Waarom dat meteen afketsen voordat er een poging gewaagd is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 23:42

bloementje3 schreef:
Nyaleti schreef:
Ansich heeft Goof gelijk natuurlijk. Maar in de realiteit gaat hier echt niks aan gedaan worden.
Er zal vast een eigenaar tussen zitten die schrikt als ze hoort daar haar kat de boel terroriseert bij een ander en daar dan ook iets aan doen maar 95% van de eigenaren zal het echt geen reet boeien. Dus helaas zal TS toch zelf aan de slag gaan.

Ja of je wilt als kattenhater bekent staan en je plurt je tuin vol met vangkooien en geeft alles af bij het asiel. Maarja of je dat moet willen :=

Okee ik moest echt keihard lachen om dat laatste stukje :') zie me al gaan met mn vangkooien. Denk dat ik 7 dagen per week naar het asiel kan rijden :')

Het is wel effectief, vaak zijn die katten niet gechipt en geregistreerd, en als dat wel het geval is en het baasje ze mag ophalen dan kost het best een flink bedrag. Paar keer doen en dan is het vast effectief! :D

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 07:34

Een goedkope oplossing, als aanvulling is een waterpistool die een grote afstand af kan leggen
Moet je wel voor thuis zijn natuulijk
Maar daar kan je wel al mee beginnen. Dan weten ze in ieder geval dat ze niet meer welkom zijn

Ik zou toch op zoek gaan naar hoe je, met stroom, het probleem kan aanpakken
Dat is volgens mij de enige effectieve manier

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:18

LadyFiesta schreef:
dierenfan schreef:
Gewoon stroomdraad en kastje. Kost geen klauwen geld, zeer effectief en vaak zet je het maar paar weken per jaar echt aan om het effectief te houden. Tegenover jaren de tuin met plezier kunnen gebruiken zou ik deze investering zo doen

En vogels die op de grond lopen, of egels? Krijgen die dan geen opdonder? Draad moet redelijk laag lijkt me.

Wij hebben om onze vorige tuin schrikdraad gehad en niks gemerkt dat vogels en egels daar last van hadden. Die hadden we niet in de tuin, omdat er zoveel katten in de tuin zaten..

sasja0705

Re: Wat helpt echten om katten uit je tuin te houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:59

Ben je echt zeker, dat het katten zijn ?
Want het verhaal op gras en vaste grond strookt echt niet bij katten wat poep betreft.
Katten "begraven" hun behoefte.

Kots kan.
En een ongecastreerde kater die sproeit stinkt ook behoorlijk...

Maar ik zit toch echt aan egels (of een vos) te denken. Juist in combi met moesttuin , zwembad en heg.

Moesttuin, heg en zwembad = vocht, dus slakken en genoeg wormen.
En dat is dan dus weer een paradijs voor egels.

Ik heb afgelopen september 3 ukkies ingezameld die te klein voor de winter waren. Ivm overvolle opvang ben ik "promoveert " tot buitenpost van de opvang.
Nou, dat heb ik geweten, haha.

2 grote kooien in de garage.
Ik had 2 mannetjes en 1 vrouwtje... maar jeeeeeeeeehhh, wat zijn dat smeerkezen EN stinken.
Daartegen kun je echt niet schoonmaken.
Tot mei zijn er 4 complete strobalen doorheen gegaan.

En qua grote van de stront - tegen begin april ,toen ze alle boven de 1200 gr waren - net zo groot, soms groter dan van mijn katten.
Inmiddels zijn ze vrijgelaten bij mij op stal... maar ik voer ze nog bij en juist in mijn hooihok en rond om stal op de stenen vind ik iedere dag behoorlijk grote drollen. En omdat zij nu ook ernaast hun "natuurlijk" voer (slakken, hevers, wormen) vreten is de consistentie ook vaak urgs...
Plassen doen ze ook waar ze gaan en staan en juist de mannetjes stinken zo gigantisch.

Maar positief dan weer : ik heb geen enkele slak in mijn moestuin.

Heb jij die katten al eens kunnen betrappen op het gras of op de stenen ?
Als je eens een foto van de drollen zou kunnen maken, dan is het redelijk makkelijk om te zien...

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 21:18

Heb vandaag alle drollen geruimd helaas geen foto. Op de stenen kunnen geen egels komen tenzij ze een meter hoog kunnen springen. Egel poep heb ik wel vaker gezien dat is vaak zwart. Dit zijn echt vieze bruine drollen. Ja mijn buurvrouw haar lounge bank kussens waren onder gesproeid door een kater, echt te ranzig gewoon. Vossen heb ik hier nog nooit gezien in de omgeving. Bij mijn oude huis wel, liepen ze gewoon door de straat heen. We gaan dit weekend de heg opsnoeien en daarna ga ik vogelnetten spannen. Heb die ook voor de kas nu gedaan en heb daar geen drollen meer gevonden dus dat helpt. Hopelijk hebben de andere diertjes er niet al te veel last van. En dan binnenkort een stroomdraadje trekken. Dan kan het net weer weg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:48

Egels kunnen niet springen, maar verbazingwekkend goed klimmen.