Tips gevraagd! Wat mee te nemen naar Teamvergadering. Thema zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 14:07

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 14:17

:+ Een doosje paracetamol
Kaula schreef:
iemand heeft hier over nagedacht en geprobeerd het leuker te maken.

Hoe? Door dit in het team te droppen zodat zij voor de zoveelste keer alles moeten bedenken en oplossen? Nee, ik zie dit ook niet zo als positief hoor. Wil je iets leuks doen voor je team organiseer dan iets voor ze. Zie dat TS in de zorg werkt: die mensen werken er al hard genoeg. Óntzorg ze een keertje!

Earth

Re: Tips gevraagd! Wat mee te nemen naar Teamvergadering. Thema zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 15:17

Ik vind het ook een hele leuke opdracht, maar zou ook wel wat meer kadering willen :+ Terwijl ik normaal wel van kaderloos houd _O- Maar ik vind de regenponcho's wel heel leuk maar misschien is dat wat pessimistisch _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:19

Earth schreef:
Ik vind het ook een hele leuke opdracht, maar zou ook wel wat meer kadering willen :+ Terwijl ik normaal wel van kaderloos houd _O- Maar ik vind de regenponcho's wel heel leuk maar misschien is dat wat pessimistisch _O-

Dan vul ik aan met muggenspray en oordoppen tegen de muziek die mensen altijd te hard in hun tuinen aan hebben in de zomer.

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:30

Supervixen schreef:
Earth schreef:

Dan vul ik aan met muggenspray en oordoppen tegen de muziek die mensen altijd te hard in hun tuinen aan hebben in de zomer.

Eerder realistisch :')

Één voordeel; de kans dat je muggenspray en de oordoppen tegen muziek in de tuin tegelijk nodig hebt met de poncho's is vrij klein _O-

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:17

Ik zou hier niks mee kunnen. Ga gezellig bij elkaar zitten om over het thema te brainstormen ofzo. Mijn vriendin moest ook eens een vragenlijst invullen met vragen over welke drankje/auto/dier je jezelf identificeert. Zo niks voor ons. Zijn we veel te nuchter voor denk ik.

Ben wel benieuwd wat nu de bedoeling is en lees nog even mee :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:34

Ik ben bloedverziekend hete koffie. Een draak. Een oranje Maserati.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:59

Waterballonnen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:50

Ik zou watermeloen meenemen. Dat doet mij echt denken aan zomer.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:56

Oh ik hou hier ook absoluut niet van en had het mega simpel gehouden. Zak snoep in de vorm van ijsjes en klaar. :D

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:41

Zou m'n zonnebril meenemen.
Maar heel eerlijk? Zou dat niet door de werkgever verzorgd moeten worden?
Mijn partner krijgt voor de zomervakantie vaak een leuk pakket: bierpakket, koeltas met badlakens met bedrijfslogo en wat flesjes bier, of iets anders zomers.
Snap de insteek wel, maar als zorgmedewerker heb je in feite al werk genoeg toch ;)

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:56

Ik zou thuis blijven...

Zonder mij kom je prima de zomer door

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:05

Een elektrische vliegenmepper. Ideaal voor de zomer of een irritante collega :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:13

Is het niet een soort team-building dag? Daar houden ze wel van in de ggz :D.

Of willen ze leuke ideeën voor de patiënten opdoen?

Voor collega' vind ik die regenponcho's wel erg leuk. Maar ook de waterpistooltjes en de paracetamol.

Voor cliënten een beetje opfleuren van de gezamenlijke ruimtes en lekkere waterijsje?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 01:55

Veel reacties!

Sommige eigen genoemde "zure" reacties en vooral die met meningen over ons team snap ik zelf niet zo goed. Jullie kennen ons team niet en zo erg is het hier niet :P Wij hebben de luxe van geen personeel tekort en als er wel iets is weten wij dat als team prima onderling op te lossen. Dus als je het niet wat vind, wees vrij om verder te scrollen :+
Het is hier een beetje een creatief dingetje om voor de grotere teamvergaderingen een opdracht mee te sturen, vorige keer waren het gedichten voor 1 collega bijvoorbeeld. En de ene keer zijn ze duidelijker dan de andere keer.

Voor onze cliënten word gedurende het jaar altijd genoeg geregeld, juist omdat wij dat ook graag voor hun doen! dus bij feestdagen en seizoenswisselingen.

Maar even terugkomend. Ik heb meer kaders gevraagd.
En het gaat dus om iets voor tijdens de zomer. Zoals bijvoorbeeld 1 ding idd die we op kantoor van de verpleging kunnen zetten om de zomer door te komen en dat word niet negatief bedoeld want zo zwaar hebben we het niet (we hebben bijvoorbeeld airco :P ivm de medicatie die niet warmer dan 25 graden mag worden ). Als voorbeelden werd bijvoorbeeld herbruikbare ijsblokjes genoemd of een pot met allerlei smaakjes ranja in zakjes.

Ik ga het met paar collega's samen doen en we gaan een mandje maken als "eerste hulp bij de zomer" met wat dingetjes erin waarvan ieder dus iets toevoegd. En dan beetje leuk aankleden. En dan idd niet van alles 20 stuks, maar paar van elk zodat die door de mensen tijdens de dienst gebruikt kunnen worden.

Ik vind die spekjes in ijsjes vorm wel echt leuk idee nog die ik misschien aan andere collega's nog laat zien die een snoeppot wouden vullen. En de regenponcho's vind ik ook echt leuk idee! We doen nog wel eens wandelgroep en als je dan net geen regenjas bij je hebt helemaal geen slecht idee.

Als het af is zal ik nog wel keer update geven en wat de andere teamleden hadden bedacht als jullie dat leuk vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 07:01

Wat een leuk idee. Maar airconditioning? Ik ben maar een heel klein beetje jaloers.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 07:15

Om de zomer door te komen.
Ik zou het wel weten
een potje zzp ers.. of zoals ze bij ons heten pnil (personeel niet in loondienst)
Een vrijwilliger die wat komt ondernemen
Een computer nerd die het nieuwe systeem ook uitrolt ipv bedenkt.
Ooh ook ik ben niet zuur maar krijg wel jeuk van zo een opdracht.
Wij kregen eens van de organisatie een zandloper zodat je tijd voor jezelf kon vrijmaken..tja
Maar ts super goed dat je nagevraagd hebt wat de bedoeling is. In iedergeval mooie team building en dat was vast de opzet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 09:03

PNIL en ZZP is niet hetzelfde. ZZP is idd PNIL, maar niet alle PNIL is ZZP. Bij onze organisatie mag er nu op niet complexe zorg al geen ZZP worden ingezet. Op de complexe zorg is dat vanaf 1 okt. Dat wordt een hele spannende want sommige locaties is maar 30% van de fte vast personeel. De rest is allemaal PNIL, waarvan ook een groot deel ZZP.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:23

Oh dat is wel leuk zeg. Ik dacht ook de hele tijd al aan van die kleine papieren parapluutjes voor in je drankje. Misschien kun je die er ook bij doen :P

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:28

Ik vind het idee (van Karlijn?) van een tegoedbon voor extra pauze in de zon erg leuk gevonden. Dat is echt iets wat je voor een collega en dus voor het team doet. Kost je niets (behalve even wat langer werken) en is milieuvriendelijk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:21

Ik moest aan nog wat denken in de tussentijd, wat denk je van van die siliconen of plastic mallen waar je zelf ijsjes mee kunt maken? Ik weet niet wat de doelgroep van de patiënten/cliënten precies is (gaat mij ook niks aan hoor!) maar misschien is dat ook voor hen leuk als een soort zomerse, eetbare gezellig knutsel mogelijkheid?
Deze richting op zeg maar, volgens mij is dat op allerlei manieren aan te pakken zoals klein speelgoed er in 'verstoppen' dat vrij komt bij het opeten, fruit er in, zelf smaakjes uitkiezen enzovoorts.
https://www.google.com/search?client=ta ... 34&dpr=1.5