Geraakt door een liedje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Geraakt door een liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 06:35

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 06:44

Kookaburra schreef:
Pfoeh, er zijn veel nummers die mij raken.
Maar The Family Tree van Venice is er absoluut 1 van. Houdt het niet vaak droog bij dit nummer.
[ Video ]

Niet een nummer waarbij ik tranen in de ogen krijg. Maar wel ééntje die voor mij een verhaal heeft. Het is een engelse cover op 'Dat heb jij gedaan' van Meau.
[ Video ]
The Family Tree was het nummer waar wij met de kist van mijn moeder op binnen kwamen met haar afscheidsdienst...prachtig nummer wat ik later zelf ook op mijn afscheid wil..

Verder is voor mij Ed Sheeran met visiting hourse een nummer waarbij ik het echt niet droog houd

Ook Watching over me van the canadian tennors raakt mij altijd diep(laatste nummer van de afscheidsdienst van mijn moeder)
Als ik deze hoor zie ik nog het hartverscheurende beeld van mijn lieve oma bij de kist van mijn moeder
https://youtu.be/HQvwk953D0U?si=GV8FVaG08iuTh8IW

Kaaskoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:16

daantjuhhh schreef:
Ik ben z’n mega empaat.
Ik kan al janken om een reclame.

Ik heb dus ook niet een liedje, maar denk wel een stuk of 30.

Dat heb ik ook :j

Mooi al deze nummers hier, ik ben aan het verzamelen.

Nummers die extra raken zijn verbonden aan momenten voor mij.

All out of fight van Pink kreeg het na mijn scheiding voor elkaar om alle muren af te breken waardoor alles wat ik voelde er uit kwam.

Tijd verliezen van Racoon is altijd huilen want het raakt zo enorm dat bizar snelle proces waarmee mijn zoon steeds groter wordt.

This time tomorrow van Brandi Carlile, Where rainbows never die van de Steeldrivers en Something in the orange van Zach bryan zijn ook 3 nummers die mij enorm raken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:22

Welke ik nog vergeet is ohne dich van Rammstein, staat ook getatoeerd op mn arm, voor mn zus.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:41

Oh! Slipping Through My Fingers van Abba maar dan vooral de versie van Mamma Mia! Echt, veeg mij maar bij elkaar.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:46

Ik heb niet een standaard liedje het kan echt variëren. De ene keer valt het liedje zwaarder als de andere maar wat voorbeeldjes:

Eminem: Temporary

Parker Jack: dead inside

NF: Gone

SkyDxaddy: Triggered

NF: Hate myself

Parker Jack: Self talk 2

Benson Boone: Beautiful things

Demi Lovato: Substance

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 07:55

Alles van NF kan wel hier op het lijstje volgens mij. Heel goed, maar moet er niet teveel naar luisteren.

Ik vergat nog Dat Ik Je Mis van Maaike Ouboter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:20

Fix You van Cold Play. Die doet het altijd voor mij. Vooral de live versie. Verder varieert het een beetje qua levensfase of tijd van het jaar. Rond kerst kan ik ook leeglopen op Hark the Herald Angels sing maar dan wel de versie met orgel en een Engels koor.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:29

Ik heb het niet gauw met muziek. Totdat mijn vader een half jaar geleden overleed. Er zijn nu regelmatig liedjes die me raken. Sowieso de muziek die gedraaid werd met de uitvaart, die kan ik niet horen. Maar ook heel random op de radio. Ook onbekende nummer kunnen me tot tranen raken. Heb zo geen voorbeelden want het kan opeens van alles zijn

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:30

Hurt van Johnny Cash

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:40

Cinnepin schreef:
Huilen doe ik er niet bij, maar vind het intens mooi. Vroeger toen ik nog stijldanste ook veel engelse wals op gedanst.

https://www.youtube.com/watch?v=58Q2crEL1Ss

Wat grappig, ik ken deze ook via stijldansen. Zo ontzettend mooi.

Voor mij is Now We Are Free van Gladiator bijna niet te doen, van Hans Zimmer en Lisa Gerrald. Geen idee wat ze zingt maar haar stem, halleluja. Live was de reactie niet minder.

Geldt overigens voor heel veel filmmuziek. Schindler's List bijvoorbeeld, pfoe.

Adieu, van Rammstein, vind ik ook heftig.

These Are The Days Of Our Lives, van Queen (Freddies laatste clip, melancholische tekst), en ik heb het nog meer bij Mother Love, zijn laatst opgenomen nummer. Zo'n heftige tekst, en zó goed gezongen zo kort voor zijn overlijden. Hij zou nog terugkomen voor het laatste couplet, maar dat is hem nooit meer gelukt. In plaats daarvan zingt Brian May het, en je voelt het verdriet. Het eind, met allerlei mooie terugblikken maakt het af.

Oh en You Were Always On My Mind, van Elvis, vanwege een begrafenis. Ik heb verder helemaal niks met Elvis.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 09:22

Family Tree is echt een mooi nummer!
You were always on my mind is al jaren het liedje van mijn man en mij en Never Again ook van Elvis.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 10:48

Hutcherson schreef:
Breng me naar het water van marco borsato zet bij mij echt de sluizen open. Vreselijk.

Ja die vind ik ook zo mooi. Die zou ik wel op mn begrafenis willen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:08

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:21

Dit is dit jaar een liedje wat mij elke keer weer kippenvel geeft. Elke keer in een moeilijke situatie dit jaar kwam dit liedje weer op de radio, en elke keer kwam het toch weer goed.

En deze raakt mij ook altijd nog.

Ook deze doet mij nog steeds veel. Vooral live is dit nummer echt zo indrukwekkend.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:38

denisesilver schreef:
Ik vergat nog Dat Ik Je Mis van Maaike Ouboter.

Deze :j Ik hoorde hem voor het eerst in de supermarkt, daar stond ik dan te janken tussen de rekken :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:40

Het ligt er denk ik ook aan wanneer je een liedje hoort.

Mijn moeder is al even ziek en toen het even echt slecht ging, hoorde ik Sanne door de wind zingen en dat raakte me.

Maar de zus van Tino Martin bijv overleed kort na mijn broer. Ik ben totaal geen fan van hem, maar zij weet het en het verhaal erachter, deed me dan weer wel wat. Op een andere manier, maar ik voel er wel iets bij.

Mijn man zijn vader was nog niet zo lang overleden en toen hoorden we juist nrs van de uitvaart, maar in de auto ook papa. Het valt je dan ook meer op denk ik?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:42

Opus van Eric Prydz.. <3

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 12:21

Door de wind is op de uitvaart van mijn oma gedraaid en vindt mijn moeder echt een schitterend nummer, dus die raakt mij inderdaad ook. Net als Who wants to live forever van Queen.

Toen mijn pony slecht stond en uiteindelijk ingeslapen moest worden luisterde ik veel naar Black Sabbath, dus het nummer Changes krijgt me ook aan het janken op een slechte dag

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 12:51

Mijn beste vriendin is in januari heel plotseling en volledig onverwacht overleden. Vorig jaar zagen we Ed Sheeran samen op Pinkpop, hij zong toen het nummer Eyes Closed dat hij schreef voor een overleden vriend. Sindsdien kan ik het niet meer droog houden als dit nummer gedraaid wordt Y;(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:15

Akoestische versie van You Are So Beautiful van Joe Cocker.

Die is gedraaid op de uitvaart van mijn moeder. Nog wel meer nummers, maar die raakt het meest.
Ik vond deze specifieke variant van het nummer in haar Youtube account na haar overlijden.

Sindsdien als ik het onverwachts ergens hoor, ook de normale versie, hou ik het niet meer droog.

https://www.youtube.com/watch?v=wlDmslyGmGI

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:19

Racoon, hun eerste hit (ben de titel even kwijt) wat gespeeld werd op de uitvaart van een 10 jarige. Ik kan het niet horen. Ik zet het uit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:49

Nothing else matters. Ik vond dat altijd mwah van Metallica totdat het gedraaid werd op de uitvaard van mijn zus. En daarna kwam afscheid van Marco die kan ik sindsdien niet meer horen.

En Nightbird met It's okay.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 03-06-25 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:50

rien10 schreef:
Racoon, hun eerste hit (ben de titel even kwijt) wat gespeeld werd op de uitvaart van een 10 jarige. Ik kan het niet horen. Ik zet het uit.

Oceaan? Tranentrekker en zij hebben er meer ;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:54

Ik heb dat o.a. met All I ask van Adele.

En idd Breng me naar het water.