Grond aankopen, waar moet ik zoeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:03

Suzanne F. schreef:
Ik begrijp dat je hier niet alles open en bloot zet maar als je een eigen huis hebt, en je kan 250.000 neerleggen voor een stuk grond, dan zou ik mijn huis verkopen en op zoek gaan naar een plekje waar ik kan wonen en paarden kan houden. Dan ga je toch niet zoveel geld stoppen in een stuk grond waar je niks mee kan op een uur rijden afstand? Ik zou er nog iets beter over nadenken als ik jou was.

Dat ga je hier niet vinden voor dat geld.
Wellicht over de grens. Frankrijk..Zweden..

Sassy4barrel

Re: Grond aankopen, waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:40

In Hongarije koop je er wel een mooie ranch voor

_suus19_

Re: Grond aankopen, waar moet ik zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 18:30

Ik heb contact opgenomen met de makelaar van het perceel dat eerder in dit topic in een link genoemd werd. Zoals ik al verwachtte is de prijs, logischerwijs, hoger dan ik in gedachten had. Maar het is dan ook 3 hectare… blijkbaar verkoopt zoiets niet heel snel, want de makelaar was meer dan bereid om mee te denken.
Hij wist misschien iemand die ook geïnteresseerd was in een stuk en dan zouden we het kunnen opsplitsen.

Zo snel iets van vooruitgang te boeken had ik niet verwacht.
Het zal wel niets worden, dat is altijd zo met het eerste wat je bekijkt, maar gezien de bedragen die hij noemde en dat ik zo snel iets in de goede omgeving vond, geeft dat hoop voor de toekomst! Het is niet perse onrealistisch blijkbaar.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:41

_suus19_ schreef:
Ik heb contact opgenomen met de makelaar van het perceel dat eerder in dit topic in een link genoemd werd. Zoals ik al verwachtte is de prijs, logischerwijs, hoger dan ik in gedachten had. Maar het is dan ook 3 hectare… blijkbaar verkoopt zoiets niet heel snel, want de makelaar was meer dan bereid om mee te denken.
Hij wist misschien iemand die ook geïnteresseerd was in een stuk en dan zouden we het kunnen opsplitsen.

Zo snel iets van vooruitgang te boeken had ik niet verwacht.
Het zal wel niets worden, dat is altijd zo met het eerste wat je bekijkt, maar gezien de bedragen die hij noemde en dat ik zo snel iets in de goede omgeving vond, geeft dat hoop voor de toekomst! Het is niet perse onrealistisch blijkbaar.

zeker, wie niet waagt die niet wint, toch!! succes, kijk wel goed uit wie er naast je komt wonen

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:43

Voor mijn eigen idee.
Je wilt een stuk grond kopen. Daar je paarden opzetten. Met camera bewaking en 1x per dag controle? Hoe doe je dat met fris water. En als je ziek bent evt langdurig? En bij een ziek paard. Merk je dat snel genoeg?

Geen idee of dat haalbaar is maar ik zou het niet kunnen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:44

Let er bij dat perceel wel op dat het bouwland meer waard is dan de veengrond (geen gunstige grond). Maar goed, wel goed om te weten welke helft je krijgt ..

Eea kun je zien op

www.regelsopdekaart.nl

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 19:00

Douce schreef:
Let er bij dat perceel wel op dat het bouwland meer waard is dan de veengrond (geen gunstige grond). Maar goed, wel goed om te weten welke helft je krijgt ..

Eea kun je zien op

https://www.regelsopdekaart.nl

Dankjewel :) ik heb al bij de makelaar aangegeven dat ik sowieso het stuk met het bouwblok wil hebben. Dat is ongeveer 1500m2.
Dat is wel nodig voor een schuilstal voor de paarden etc. Maar goed, makelaar gaf ook aan dat dat voor de meeste mensen geldt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:15

Wat tof dat je durft te zoeken naar creatieve oplossingen ook al is dat moeilijk!

Zie dat veel reacties wijzen in de richting van ergens anders wat kopen maar dat lijkt geen optie voor je. Uit interesse, maar ook om mee te denken over oplossingen: waarom wil je per se in de randstad paarden houden? Los van de betaalbaarheid is dat ook de minst ideale plek om paarden te hebben qua bodem en uitrijmogelijkheden.
Mijn ouders hebben 10 jaar terug een huis met anderhalve hectare gekocht in een uithoek. Deels omdat het betaalbaarder was, maar ook grotendeels omdat op zandgrond het veel fijner paarden houden is.