Kind van 7 mee op kamp?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Kind van 7 mee op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 14:50

Vandaar inderdaad de opmerking er achteraan dat het iets is waar ik sowieso nog wel tegenaan loop/ga lopen.

Wel denk ik dat ik het prettig zou vinden als bekend is wat het beleid is omtrent risico situaties maar in onze omgeving is alles daar tot nu toe niet op ingericht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:25

Binnen scouting is hier goed beleid op. Iedereen moet ook VOG kunnen overleggen voor zij vrijwilligerswerk gaan doen binnen de scoutinggroep. Ook als je geen leiding bent. En het 4 ogen principe. Nooit alleen een gesprek aangaan met 1 of meer kinderen. Kinderen helpen met douchen bij de meisjes gebeurde alleen door vrouwelijke leiding en nooit alleen. Altijd met 2 of meer.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:07

Dappere beslissing TS :) ze gaat het vast heel leuk vinden! Mijn zusje en ik zijn vanaf 5 en 6 jaar ieder jaar op (week)kamp gegaan en daarvoor al nachtjes mini kamp met de kinderopvang. Imo alleen maar goed om er al vroeg mee te beginnen, des te minder kans op heimwee dan als je er later mee begint. Wij gingen ieder jaar en later ook meerdere keren per jaar op kamp. Ouders even handen vrij en wij hadden een top tijd. Als je je er fijner door voelt kun je altijd halverwege het kamp even langs gaan voor een kopje koffie. Deed mijn moeder ook vaak (mijn zusje was vaak jarig op kamp).

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:21

Alle 3 mijn kinderen zijn vanaf dat ze 7 jaar zijn meegegaan op kamp. Met de bus, 1 week in de zomer. Alle 3 vonden ze het fantastisch! Heerlijk als die blije en vermoeide kids weer terugkomen met leuke verhalen.

Mijn oudste is nu 15 en is van kinderkamp, tienerkamp nu voor het eerst toe aan jongerenkamp, een weekje in Luxemburg. Heel tof.

Leuk dat je dochter mee mag!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 20:35

Als het met de eigen turnvereniging is,dan is het misschien wel leuk om haar te laten gaan als ze graag wilt.Je kan misschien altijd afspreken als het niet gaat dat je haart ophaalt? Meestal is het met de vriendinnetjes van turnen een geweldige ervaring. Ik ging ook altijd mee op kamp met de eigen turnvereniging. Zoka zal ik haar nog niet heen laten gaan ik ben daar op oudere leeftijd geweest en vond het maar een ongeregeld zooitje. Ben na een dag opgehaald door mijn moeder omdat er maar een beperkt aantal douches waren voor honderden kinderen. Wij mochten om 3 uur snachts douchen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 20:38

bloementje3 schreef:
Als het met de eigen turnvereniging is,dan is het misschien wel leuk om haar te laten gaan als ze graag wilt.Je kan misschien altijd afspreken als het niet gaat dat je haart ophaalt? Meestal is het met de vriendinnetjes van turnen een geweldige ervaring. Ik ging ook altijd mee op kamp met de eigen turnvereniging. Zoka zal ik haar nog niet heen laten gaan ik ben daar op oudere leeftijd geweest en vond het maar een ongeregeld zooitje. Ben na een dag opgehaald door mijn moeder omdat er maar een beperkt aantal douches waren voor honderden kinderen. Wij mochten om 3 uur snachts douchen.

Zoka zou ik ook nog niet doen. Maar Sportstarz is goed geregeld hoor, ook voor de kleintjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 20:43

bloementje3 schreef:

Dat is toch wel een beetje hoe kamp werkt?
Kan me niet herinneren dat ik daar veel onder de douche ben geweest :') meestal gewoon niet vermoed ik.
Lekker met je zwarte voeten en je hoofd vol klitten je slaapzak in.

De bevers van scouting gaan trouwens met 5 al op kamp. Wel in het eigen clubgebouw en maar 1 nachtje.

De oudere scouts gaan in tenten in het bos en no way dat daar überhaupt douches zijn :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:51

verootjoo schreef:
bloementje3 schreef:

Dat is toch wel een beetje hoe kamp werkt?
Kan me niet herinneren dat ik daar veel onder de douche ben geweest :') meestal gewoon niet vermoed ik.
Lekker met je zwarte voeten en je hoofd vol klitten je slaapzak in.

De bevers van scouting gaan trouwens met 5 al op kamp. Wel in het eigen clubgebouw en maar 1 nachtje.

De oudere scouts gaan in tenten in het bos en no way dat daar überhaupt douches zijn :')

Douchen is voor woensdagen, zwembaddag is niet voor niks midden in de week bij ons :P (zaterdag tot zaterdag kamp)

Soms wel douches op het terrein, de kinderen hebben dan zelf de keus of ze gaan of niet. Meestal douchen ze alleen bij het zwembad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:06

Deden wij ook wel, zwembad ipv douchen in het kamp gebouw. Ik weet wel sommige buitenbaden niet zo blij waren met al die scouts :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:32

Het is natuurlijk ook wel een beetje goor om een zwembad te gebruiken om jezelf schoon te maken.....geen wonder dat er her en der bordjes hangen dat je eerst onder de douche door moet voordat je in het zwembad mag.