De áller comfortabelste schoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: De áller comfortabelste schoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:28

Ik ben ook erg fan van de Skechers D’Lites maar zolang staan / lopen als jij heb ik geen ervaring mee. Ik zou dan inderdaad wisselen zodra het vervelend wordt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 23:33

8nnemiek schreef:
Herkenbaar!
Ik heb gisteren mijn eerste bruiloft van het seizoen gehad, phoe, dat is toch elk jaar weer even wennen en flink afzien :')
Ik heb van boven tot onder spierpijn, maar geen last gehad van mijn voeten *\o/*
Waar heb jij vooral last van? Krijg je blaren? Kramp onder je voet? Bij de tenen? Of enkel?
Wat bij mij toch heel veel helpt is goede inlegzolen. Thuis kan ik prima zonder zolen vooruit, maar tijdens een bruiloft zou ik het echt niet redden zonder.
Verder zoek ik altijd lichte schoenen. Wandelschoenen vind ik gewoon te zwaar en lomp (en ik vind het ook fijn als het toch een beetje netjes staat op een bruiloft), en verder zoek ik altijd sneakers die een zachte, dikke rand hebben en een inham bij de hiel. Een zachte hiel scheelt voor mij veel blaren.
Liefst leer, want dat vormt zich mooier naar de voet en gaat vooral ook langer mee.

Ik kom vaak bij Ecco en Rieker uit. Vooral Rieker bevalt meestal erg goed, en ze hebben leuke modellen.

Hahaha ja die eerste paar van het seizoen zijn het ergst :D
Geen blaren of zere plekjes, heb ook echt al hele goeie schoenen. Mijn voeten worden wat pijnlijk aan de onderkant, maar het zijn voornamelijk mijn benen waar ik echt last van krijg. Zware benen, zere gewrichten, spierpijn ook idd in het begin.
Als ik een uurtje gezeten heb rond het diner en dan weer moet starten doet het echt zeer en loop ik de eerste passen kreupel :')
Rieker heb ik prive wel, maar zie me daar niet een bruiloft mee doen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:34

Ik sta/loop ook veel elke dag (fitnesstrainer) en ik heb Assics waar ik nu dagelijks op loop. Door de demping kan ik nu een stuk beter de dag door komen!

Zeker het proberen waard dus om voor hardloopschoenen te gaan.

Edit: met andere schoenen krijg ik veel sneller last van mijn rug en voeten, sinds ik de assics draag is het een heel stuk minder!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 00:21

Ik sta zelf +-8/9 uur in een winkel en loop graag op Buffalo, misschien is dat iets?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 00:41

Ik draag graag sneakers van Saucony, die hebben superveel demping. Ik weet alleen niet of dat past bij je kleding.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 00:59

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 02:40

Ik maak in de horeca dagen van 12+ uur en ga dan rustig richting de 25.000 stappen per dag. Dat doe ik ook het liefst op de Nike airmax!
Door de vele stappen heb ik snel last van shin splints en dit is voor mij de fijnste schoen, ik vervang ze wel zodra ik voel dat de demping uit de zolen is (en dat is helaas soms vlugger dan je denkt).

Wandelschoenen zou ik te zwaar vinden en van sketchers doen mijn voeten al pijn als ik er aan denk. Wel heb ik een set Hoka hardloopschoenen waar ik ook makkelijk een dienst op draai! Vind dat zelfs ook best mooie schoenen.
Xsensible en Gabor staan ook bekend als fijne merken voor dit soort dagen, ik twijfel zelf om Xsensibles aan te schaffen als het huidige paar Nikes het begeeft. Vroeger liep ik ook wel op ecco’s maar ik heb zelf nu echt behoefte aan meer demping. Ik doe inmiddels al bijna 10 jaar dit type werk en merk dat die behoefte ook wel veranderd is.

Ik heb zelf veel baat bij een dikke, dempende zool. Het is vooral belangrijk om uit te zoeken waar jij zelf graag op loopt, dikke of juist dunne zolen en dan een niet te zware schoen.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 05:13

Ik zag de titel en dacht gelijk Xsensible! :') Maar die heb je dus al. Dan denk ik dat er qua schoen weinig winst te behalen valt. Ze zijn mij geadviseerd door de orthopeed/schoenmaker, en voor mij echt een verademing. Ik sta dan wel niet zo lang als jij dat doet.

Ik las dat Merrell ook nog voorbij kwam, heb ook goede ervaringen met hun “wandelschoen”, Moab Speed 2. Die draag ik naast wandelen ook als gewone schoen.

Ik denk inderdaad dat de key zit in afwisseling, houding/schoenen. Zo lang staan gaat denk ik geen schoen bij helpen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 06:46

Liselot schreef:
ImkeTarek schreef:
Ik werk in een schoenenzaak. Wij verkopen ook Xsensibles en ik zweer zelf ook bij die schoenen!
Sketchers zijn wij geen fan van.. Zijn over het algemeen leuke schoenen voor de probleemloze voet, maar zou ik in dit geval zeker niet aanraden. Hun marketing is vooral heel erg goed..

Gabor Rolling Soft is idd ook leuk. Die noemen wij ook wel de Xsensible light. Kwalitatief minder en minder goed doordacht, maar dat zie je ook terug in de prijs. Wel zeker heel leuk qua prijs/kwaliteit!!

Je kunt misschien ook eens naar Durea kijken. Ook prijzige schoenen, maar zeer goede kwaliteit. Wel iets minder zacht dan Xsensible, maar wel zeer goede ondersteuning.

Wolky zou ook een optie kunnen zijn!

Denk jij dat afwisselen met een soepele en lichte wandelschoen een optie kan zijn?

Tnx allemaal voor de tips verder!

Zou denk ik zeker een optie zijn! En dan zou ik misschien inderdaad specifiek voor iets lichters gaan (waarbij je niet inleverd op de goeie demping), want Xsensible is super comfortabel, maar wél zwaar.. kan me voorstellen dat dat wel wat zwaar is voor je benen met zulke dagen. Mijn werkdagen in de winkel zijn nog wel wat korter.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 06:58

Ik zou naar een trailrunning schoen kijken. Zijn erg licht maar hebben ook veel demping. Ik heb zelf hokas en salomons.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:52

ik zweer bij de nike air max classics

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:55

nimbletje schreef:
Ik sta in een winkel ook 8 uur per dag en daarna nog lesgeven. Ik heb heel veel plezier van mijn sketchers archfit. Geen zere voeten meer.

Hier ook fan van Sketchers arch fit. Hielp zelfs tegen hielspoor waar ik daarvoor al 3 jaar last van had.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:33

Doubtless schreef:
Hannanasjuh schreef:
Sinds ik zelf op barefoot schoenen loop heb ik eigenlijk nooit meer last van mijn voeten. Misschien daar eens naar kijken

Maak je ook net zulke lange dagen als TS?

Ik weet niet of je de vraag nu uit echte interesse stelt of dat je er een aanvallende toon in zit?

Maar Ja zeker en als ik het zo lees, meer dan haar per week, zeker 4x per week. Ik zeg niet dat mijn voeten nooit moe zijn oid, je gebruikt de spieren daar nu eenmaal ook. maar geen pijn meer wat na een tijdje door voerde naar mijn knieën en rug.

De tip voor compressie sokken is ook een goede overigens.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:48

Liselot schreef:
8nnemiek schreef:
Herkenbaar!
Ik heb gisteren mijn eerste bruiloft van het seizoen gehad, phoe, dat is toch elk jaar weer even wennen en flink afzien :')
Ik heb van boven tot onder spierpijn, maar geen last gehad van mijn voeten *\o/*
Waar heb jij vooral last van? Krijg je blaren? Kramp onder je voet? Bij de tenen? Of enkel?
Wat bij mij toch heel veel helpt is goede inlegzolen. Thuis kan ik prima zonder zolen vooruit, maar tijdens een bruiloft zou ik het echt niet redden zonder.
Verder zoek ik altijd lichte schoenen. Wandelschoenen vind ik gewoon te zwaar en lomp (en ik vind het ook fijn als het toch een beetje netjes staat op een bruiloft), en verder zoek ik altijd sneakers die een zachte, dikke rand hebben en een inham bij de hiel. Een zachte hiel scheelt voor mij veel blaren.
Liefst leer, want dat vormt zich mooier naar de voet en gaat vooral ook langer mee.

Ik kom vaak bij Ecco en Rieker uit. Vooral Rieker bevalt meestal erg goed, en ze hebben leuke modellen.

Hahaha ja die eerste paar van het seizoen zijn het ergst :D
Geen blaren of zere plekjes, heb ook echt al hele goeie schoenen. Mijn voeten worden wat pijnlijk aan de onderkant, maar het zijn voornamelijk mijn benen waar ik echt last van krijg. Zware benen, zere gewrichten, spierpijn ook idd in het begin.
Als ik een uurtje gezeten heb rond het diner en dan weer moet starten doet het echt zeer en loop ik de eerste passen kreupel :')
Rieker heb ik prive wel, maar zie me daar niet een bruiloft mee doen

Zware benen zijn symptomen die ook bij spataderen passen. Heb je hier toevallig last van? Spataderen hoeven niet perse zichtbaar te zijn.

Ik heb zelf altijd in de horeca gewerkt en ik kan zonder problemen 12 uur per dag staan en lopen. Het maakte hierbij niet heel veel uit op wat voor schoenen ik liep, ervaarde geen klachten (behalve bij Skechers, daar heb ik klachten door ontwikkeld). Het liefst loop ik op schoenen van Ecco.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 09:31

Imke: klopt! Zwaar zijn ze idd wel, al heb ik het idee dat de nieuwe die ik heb (model helix) ietsje lichter zijn dan mijn oude

Zichtbare spataderen heb ik niet, dus daar nog nooit aan gedacht. Hoe kom ik daar achter?

Veel stappen zet ik overigens niet direct, vaak maar rond de 8000 op een lange trouwdag. Het is vaak veel staan en bewegen op een kleine plek, dus geen afstanden.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:39

Ook ik zweer bij Birkenstocks! Je hebt er ook echt leuke schoenen en laarsjes van die prima te combineren zijn met een jurkje.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:45

Ik ben voor mijn moeder (mantelzorger) uitgekomen bij Schuurman schoenen, dan de wilde watchers ofzoiets dergelijks
Sorry ben heel slecht in merken onthouden
Hele goede demping en mijn moeder wil absoluut geen andere meer (ze is zo gevoelig dat ze heel veel kleding niet meer wil, alleen nog 1 footies draagt omdat ze van de rest last heeft).

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:46

Is Hi-TEC Shadow hier al genoemd? Ik kocht ze op advies van de orthopeed ivm met artrose en hardnekkige hielspoor (Xsensible was ook een optie) en ik heb nog nooit zulke fijne schoenen gehad. Gisteren mijn tweede paar gekocht, ik draag niet meer anders. Wellicht kun je ze afwisselen, hebben dezelfde afwikkelcompensatie als de Xsensible.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:02

Mijn favoriete wandelschoenen merk heb ik nog niet voorbij zien komen ON. Ik las hier over inlopen, dat was voor mij bij deze schoenen niet aan de orde, ik deed ze aan in de winkel en ze zaten direct goed. Je hebt naast de hoge wandelschoenen ook hardloopschoenen en lage wandelschoenen. Ze zijn overig niet per se mooi :')

Bijvoorbeeld hier: https://www.dewitschijndel.nl/on-cloudh ... agQAvD_BwE

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 12:57

ON was hierboven al wel een keertje genoemd. Heb bij zalando ON besteld en de HiTech shadow. Ben benieuwd!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:27

Mijn man draagt Altra's schoenen, deze hebben een volledig horizontaal voetbed, door deze schoenen heeft hij geen last meer van steeds terugkerende hielspoor en peesplaatontsteking.

Hij kan nu zelfs weer gewone schoenen dragen. Hij is momenteel op een trektocht van zeven dagen, en midden juni gaat hij 18 dagen trekken in Schotland.

Ze hebben er voor dames, mooi vind ik ze niet, misschien zit er toch wat tussen waarmee je kan leven.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:44

Even een andere invalshoek; ik denk aan kracht oefeningen voor voeten en benen. Hoe sterker de spieren hoe minder vermoeidheid je ervaart op zo'n dag.

Evt ook barefoot schoenen maar dan moet je dat wel rustig opbouwen. Door barefoot schoenen te gebruiken worden de spieren in je voeten veel sterker. Maar ik kan me voorstellen dat je niet op barefoot schoenen zit te wachten. Dan dus oefeningen om voetspieren en benen/core stability te versterken.

Wisselen van schoenen vind ik ook een goede tip!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:45

Berschoenen! :j Ik heb vrij snel last van m'n knieën maar met lowa bergschoenen gaat het top. Ik heb zelf deze, al een jaar of 5 denk ik (3e paar inmiddels). Ze gaan niet heel erg lang mee maar ik loop er ook wel elke dag op, en ook wel langere wandelingen in de bergen. Afdalen gaat na een tijdje wel pijn doen maar ik denk dat er geen schoen is die dat gaat verhelpen.

https://www.sport-mueller.de/lowa-damen ... huhe-blau/

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:58

Liselot schreef:
ON was hierboven al wel een keertje genoemd. Heb bij zalando ON besteld en de HiTech shadow. Ben benieuwd!

Ik ben ook fan van ON! En ook de New Balance 530 zijn heel fijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 14:23

Ir111 schreef:
Even een andere invalshoek; ik denk aan kracht oefeningen voor voeten en benen. Hoe sterker de spieren hoe minder vermoeidheid je ervaart op zo'n dag.

Evt ook barefoot schoenen maar dan moet je dat wel rustig opbouwen. Door barefoot schoenen te gebruiken worden de spieren in je voeten veel sterker. Maar ik kan me voorstellen dat je niet op barefoot schoenen zit te wachten. Dan dus oefeningen om voetspieren en benen/core stability te versterken.

Wisselen van schoenen vind ik ook een goede tip!

Dat doe ik inderdaad! 1x per week krachttraining en 1x per week fanatiek tennis trainen. Dus benen krijgen in principe genoeg aan sport