Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Herkenbaar!
Ik heb gisteren mijn eerste bruiloft van het seizoen gehad, phoe, dat is toch elk jaar weer even wennen en flink afzien![]()
Ik heb van boven tot onder spierpijn, maar geen last gehad van mijn voeten![]()
Waar heb jij vooral last van? Krijg je blaren? Kramp onder je voet? Bij de tenen? Of enkel?
Wat bij mij toch heel veel helpt is goede inlegzolen. Thuis kan ik prima zonder zolen vooruit, maar tijdens een bruiloft zou ik het echt niet redden zonder.
Verder zoek ik altijd lichte schoenen. Wandelschoenen vind ik gewoon te zwaar en lomp (en ik vind het ook fijn als het toch een beetje netjes staat op een bruiloft), en verder zoek ik altijd sneakers die een zachte, dikke rand hebben en een inham bij de hiel. Een zachte hiel scheelt voor mij veel blaren.
Liefst leer, want dat vormt zich mooier naar de voet en gaat vooral ook langer mee.
Ik kom vaak bij Ecco en Rieker uit. Vooral Rieker bevalt meestal erg goed, en ze hebben leuke modellen.
Liselot schreef:ImkeTarek schreef:Ik werk in een schoenenzaak. Wij verkopen ook Xsensibles en ik zweer zelf ook bij die schoenen!
Sketchers zijn wij geen fan van.. Zijn over het algemeen leuke schoenen voor de probleemloze voet, maar zou ik in dit geval zeker niet aanraden. Hun marketing is vooral heel erg goed..
Gabor Rolling Soft is idd ook leuk. Die noemen wij ook wel de Xsensible light. Kwalitatief minder en minder goed doordacht, maar dat zie je ook terug in de prijs. Wel zeker heel leuk qua prijs/kwaliteit!!
Je kunt misschien ook eens naar Durea kijken. Ook prijzige schoenen, maar zeer goede kwaliteit. Wel iets minder zacht dan Xsensible, maar wel zeer goede ondersteuning.
Wolky zou ook een optie kunnen zijn!
Denk jij dat afwisselen met een soepele en lichte wandelschoen een optie kan zijn?
Tnx allemaal voor de tips verder!
Doubtless schreef:Hannanasjuh schreef:Sinds ik zelf op barefoot schoenen loop heb ik eigenlijk nooit meer last van mijn voeten. Misschien daar eens naar kijken
Maak je ook net zulke lange dagen als TS?
Liselot schreef:8nnemiek schreef:Herkenbaar!
Ik heb gisteren mijn eerste bruiloft van het seizoen gehad, phoe, dat is toch elk jaar weer even wennen en flink afzien![]()
Ik heb van boven tot onder spierpijn, maar geen last gehad van mijn voeten![]()
Waar heb jij vooral last van? Krijg je blaren? Kramp onder je voet? Bij de tenen? Of enkel?
Wat bij mij toch heel veel helpt is goede inlegzolen. Thuis kan ik prima zonder zolen vooruit, maar tijdens een bruiloft zou ik het echt niet redden zonder.
Verder zoek ik altijd lichte schoenen. Wandelschoenen vind ik gewoon te zwaar en lomp (en ik vind het ook fijn als het toch een beetje netjes staat op een bruiloft), en verder zoek ik altijd sneakers die een zachte, dikke rand hebben en een inham bij de hiel. Een zachte hiel scheelt voor mij veel blaren.
Liefst leer, want dat vormt zich mooier naar de voet en gaat vooral ook langer mee.
Ik kom vaak bij Ecco en Rieker uit. Vooral Rieker bevalt meestal erg goed, en ze hebben leuke modellen.
Hahaha ja die eerste paar van het seizoen zijn het ergst
Geen blaren of zere plekjes, heb ook echt al hele goeie schoenen. Mijn voeten worden wat pijnlijk aan de onderkant, maar het zijn voornamelijk mijn benen waar ik echt last van krijg. Zware benen, zere gewrichten, spierpijn ook idd in het begin.
Als ik een uurtje gezeten heb rond het diner en dan weer moet starten doet het echt zeer en loop ik de eerste passen kreupel![]()
Rieker heb ik prive wel, maar zie me daar niet een bruiloft mee doen
Ir111 schreef:Even een andere invalshoek; ik denk aan kracht oefeningen voor voeten en benen. Hoe sterker de spieren hoe minder vermoeidheid je ervaart op zo'n dag.
Evt ook barefoot schoenen maar dan moet je dat wel rustig opbouwen. Door barefoot schoenen te gebruiken worden de spieren in je voeten veel sterker. Maar ik kan me voorstellen dat je niet op barefoot schoenen zit te wachten. Dan dus oefeningen om voetspieren en benen/core stability te versterken.
Wisselen van schoenen vind ik ook een goede tip!