Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:03

Heel eerlijk? Ik zou dit land misschien maar aan je voorbij laten gaan met deze buren. Lijkt me een te hoog risico, ook al staan jullie in je recht.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:16

Als je het land niet nodig heb voor je paarden zou ik het ook laten zitten.Is voor je rust wel beter denk ik.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:19

ikkedus schreef:
Heel eerlijk? Ik zou dit land misschien maar aan je voorbij laten gaan met deze buren. Lijkt me een te hoog risico, ook al staan jullie in je recht.

Kan, maar stel de buren komen toch wel aan het land heb je ze nog dichterbij _-:(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:20

Maar dan hebben ze geen reden meer om ts lastig te vallen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:29

Britta31 schreef:

Dit soort types hebben geen reden nodig

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:29

Reden hebben ze nu ook niet, die hebben ze zelf bedacht.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 23:16

anjali schreef:
Kun je de verhuurder van dat land niet om hulp vragen? Omdat hij de eigenaar is staat hij waarschijnlijk sterker- dat hij het land niet kan verhuren omdat de buurman er giftige bomen heeft langsgezet.

Als het zover komt en we niet een consensus kunnen bereiken dan denk ik dat de verhuurder me absoluut rugdekking zal geven. We hebben goed contact met haar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:12

journee schreef:
Je mag balen alleen op zelfde land laten staan als waar het voordroog vanaf komt. Anders is het niet toegestaan en kan de gemeente je verplichten om de balen te verwijderen..
Is dat een landelijk iets?? Want ik kan hier in de buurt zo al 5 plekken aan wijzen waar voordroog in balen staat die zeker níet van dát land komt :)

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 09:12

RanjaRietje schreef:
ikkedus schreef:

Kan, maar stel de buren komen toch wel aan het land heb je ze nog dichterbij _-:(

Precies dit, er zit maar 2 meter tussen het weilandje en onze zijgevel. Moet er niet aan denken dat ie steeds vlak voor ons slaapkamerraam kan lopen. Ik denk ook dat hij hiermee juist wil bereiken dat we het weiland niet meer willen huren.

We hebben zelf ongeveer 4000 m2 ruimte voor onze 2,5 paarden (PRE, Paint en Shet) waarvan het grootste gedeelte weiland is en het zou zo handig zijn om ze te kunnen omweiden, maar het is geen must. We hebben ons tot nu toe altijd prima gered.
Dus als we het weilandje door hen niet zouden kunnen gebruiken, dan is het jammer maar ik hou het wel in ‘ons’ bezit. We vinden er vast wel een leuke bestemming voor en hopelijk kunnen we het in de toekomst kopen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:20

Wat een moeilijke en lastige kwestie... aan ene kant wil je het weiland idd houden in jullie bezit. Anderzijds zou ik het met zulke mensen niet meer aandurven, omdat ze blijkbaar ten kosten van de gezondheid van paarden dingen willen spelen. Ook als je met bepaalde wegen er voor kan zorgen dat die goudenregen verdwijnt, zal hij wellicht andere manieren gaan vinden om jullie het leven zuur te maken. Is dat door pesterijen is dat al vervelend, maar te overleven. Is het over de rug van de gezondheid van je dieren zou ik dat niet waard vinden...

Het feit dat hij zegt dat hij eerdere zaken altijd heeft gewonnen geeft al aan wat voor naar persoon het betreft. Een normaal persoon heeft uberhaupt nooit zaken gehad. Dat hij kan aangeven dat er meerdere zijn geweest, zegt al iets...

Vervelende situatie zo...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:23

Ik zou, voor zover dat nog niet is gebeurd,
In ieder geval de wijkagent op de hoogte brengen. Het klinkt wel alsof deze situatie kan escaleren.

En daarnaast zou ik dit stuk weiland in ieder geval blijven huren, al
Is het alleen als buffer tussen jullie huizen. Want als zij dit alsnog in handen gaan krijgen gaan jullie er helemaal last van krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:27

Ik zou beginnen met buurtbemiddeling . Ervaring leert dat als mensen met elkaar aan tafel komen, de situatie vaak verbetert

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 09:49

Vjestagirl schreef:
Ik zou beginnen met buurtbemiddeling . Ervaring leert dat als mensen met elkaar aan tafel komen, de situatie vaak verbetert

Dat heeft geen zin, deze meneer wil overal de regie op hebben en houden. Voor hem is de wereld maakbaar.
Zoals ik al aangaf in de openingspost hij luistert niet maar wat je te zeggen hebt. Hij blijft maar op zenden staan. Daarmee is elke vorm van bemiddeling zinloos.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 09:51

DiantaM schreef:
Ik zou, voor zover dat nog niet is gebeurd,
In ieder geval de wijkagent op de hoogte brengen. Het klinkt wel alsof deze situatie kan escaleren.

We hebben alle stappen die we in die richting konden nemen, al genomen. ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:53

wat is de vorm van het weiland?
kun je niet een stuk afzetten. dat je paarden nog wel bij een ander deel wat niet aangrenzend is kunnen grazen. dat je niet het hele weiland kwijt bent, maar alleen het aangrenzende stuk.

hoe ver kunnen zulke planten de zaadjes verspreiden en hoe giftig is het?
anders het weiland elk voorjaar omploegen op dat stuk of zo.
of alleen gebruiken om te rijden, zodat ze er niet eten.

ik zou als het financieel mogelijk is zeker het weiland aanhouden alleen al om die mensen op afstand te houden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:04

DubbelFun schreef:
journee schreef:
Je mag balen alleen op zelfde land laten staan als waar het voordroog vanaf komt. Anders is het niet toegestaan en kan de gemeente je verplichten om de balen te verwijderen..
Is dat een landelijk iets?? Want ik kan hier in de buurt zo al 5 plekken aan wijzen waar voordroog in balen staat die zeker níet van dát land komt :)

Dan hebben veel paardenhouders een probleem die niet zelf hooien maar wel balen hebben staan.

Dat kan ik mij niet voorstellen deze regel.

Ik kan me wel voorstellen dat je het juist wilt huren, dan blijven ze tenminste zo ver mogelijk bij je huis vandaan.

Maar geen idee hoe de indeling is natuurlijk.
Maar langs de hele grens met de buren zou ik geen paarden neer zetten.
Niet alleen voor de giftige struik, maar wat ze zelf neer zouden gooien, ook als er een schutting zou staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:14

Joltsje schreef:
kun je niet een stuk afzetten. dat je paarden nog wel bij een ander deel wat niet aangrenzend is kunnen grazen. dat je niet het hele weiland kwijt bent, maar alleen het aangrenzende stuk.

hoe ver kunnen zulke planten de zaadjes verspreiden en hoe giftig is het?
anders het weiland elk voorjaar omploegen op dat stuk of zo.
of alleen gebruiken om te rijden, zodat ze er niet eten.

ik zou als het financieel mogelijk is zeker het weiland aanhouden alleen al om die mensen op afstand te houden.

Gouden regen is heel erg giftig. De bladeren, takken, peulen, alles. Maar voornamelijk de peulen. Die zijn groot en langwerpig.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 10:14

Britta31 schreef:

Ik geef niemand zoveel macht over mij dat ik een waardevol stukje van mezelf moet opofferen om de vrede te bewaren. Zij zullen dat opvatten als een beloning voor hun wangedrag.

Deze mensen stoppen sowieso niet, heb nog wel een twee voorbeeldjes. Wij hebben een veranda waaronder we graag bbqen, we hebben een kamado, dus als je de klep opent, ontsnapt er meestal wat rook. Ging hij heel overdreven hoesten.
En nou komt het, zelf stookt hij behandeld hout in een vuurton…. 8)7

De mensen van de boerderij tegenover ons hebben een rescue hond, superlief maar super onzeker en blaft bij onverwachte gebeurtenissen. De hond blafte tegen hem (waarschijnlijk omdat de hond wel gevoeld heeft dat hij een apart soort is) en hij heeft onze arme buurvrouw uitgejouwd, niet normaal…..

Resumé je krijgt het hoe dan ook aan de stok met ze.
Het enige wat je volgens mij kan doen is ze uithongeren van aandacht, want daar drijft hij op en verder met rechte rug, staan voor je eigen stukje.

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:17

ik zou wel zorgen dat je zelf ook goed camera's hebt hangen met zo'n engerd naast je.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:17

JJ4 schreef:
Deze mensen stoppen sowieso niet, heb nog wel een twee voorbeeldjes. Wij hebben een veranda waaronder we graag bbqen, we hebben een kamado, dus als je de klep opent, ontsnapt er meestal wat rook. Ging hij heel overdreven hoesten.

De mensen van de boerderij tegenover ons hebben een rescue hond, superlief maar super onzeker en blaft bij onverwachte gebeurtenissen. De hond blafte tegen hem (waarschijnlijk omdat de hond wel gevoeld heeft dat hij een apart soort is) en hij heeft onze arme buurvrouw uitgejouwd, niet normaal…..

OMG het is echt net of ik over mijn buren lees. Wij hebben ook een aanvaring gehad over onze BBQ vorige zomer en ze doen zelf gewoon wat ze willen. Dat met 2 maten meten irriteert me nog wel het meeste.
Heel veel sterkte, hier hopen we ook nog altijd op een oplossing maar met de jaren vergaat die hoop wel een beetje.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 10:18

Joltsje schreef:
kun je niet een stuk afzetten. dat je paarden nog wel bij een ander deel wat niet aangrenzend is kunnen grazen. dat je niet het hele weiland kwijt bent, maar alleen het aangrenzende stuk..

Het is rechthoekig en ligt precies tussen ons in.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 10:19

Amahoela schreef:
ik zou wel zorgen dat je zelf ook goed camera's hebt hangen met zo'n engerd naast je.

Die komen er zeker, we zijn ons nu aan het oriënteren over welk systeem.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 10:21

CrazyCat schreef:
JJ4 schreef:

OMG het is echt net of ik over mijn buren lees. Wij hebben ook een aanvaring gehad over onze BBQ vorige zomer en ze doen zelf gewoon wat ze willen. Dat met 2 maten meten irriteert me nog wel het meeste.
Heel veel sterkte, hier hopen we ook nog altijd op een oplossing maar met de jaren vergaat die hoop wel een beetje.

Naar hè? Maar we zullen het ermee moeten doen. :(

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:29

Wat willen de buren nu eigenlijk?
Landje overnemen is een nee vanuit de verhuurder. Is dit wraak? Wat zien de buren als oplossing? Wat zien zij het liefst?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:30

Ze hebben het zelf verprutst dus eigen schuld. :evaw: Of zijn zij of hij van het type ik kan het niet krijgen dus niemand mag het hebben? >;)