Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Kun je de verhuurder van dat land niet om hulp vragen? Omdat hij de eigenaar is staat hij waarschijnlijk sterker- dat hij het land niet kan verhuren omdat de buurman er giftige bomen heeft langsgezet.
journee schreef:Is dat een landelijk iets?? Want ik kan hier in de buurt zo al 5 plekken aan wijzen waar voordroog in balen staat die zeker níet van dát land komtJe mag balen alleen op zelfde land laten staan als waar het voordroog vanaf komt. Anders is het niet toegestaan en kan de gemeente je verplichten om de balen te verwijderen..
RanjaRietje schreef:ikkedus schreef:Heel eerlijk? Ik zou dit land misschien maar aan je voorbij laten gaan met deze buren. Lijkt me een te hoog risico, ook al staan jullie in je recht.
Kan, maar stel de buren komen toch wel aan het land heb je ze nog dichterbij
Vjestagirl schreef:Ik zou beginnen met buurtbemiddeling . Ervaring leert dat als mensen met elkaar aan tafel komen, de situatie vaak verbetert
DubbelFun schreef:journee schreef:Is dat een landelijk iets?? Want ik kan hier in de buurt zo al 5 plekken aan wijzen waar voordroog in balen staat die zeker níet van dát land komtJe mag balen alleen op zelfde land laten staan als waar het voordroog vanaf komt. Anders is het niet toegestaan en kan de gemeente je verplichten om de balen te verwijderen..
Joltsje schreef:wat is de vorm van het weiland?
kun je niet een stuk afzetten. dat je paarden nog wel bij een ander deel wat niet aangrenzend is kunnen grazen. dat je niet het hele weiland kwijt bent, maar alleen het aangrenzende stuk.
hoe ver kunnen zulke planten de zaadjes verspreiden en hoe giftig is het?
anders het weiland elk voorjaar omploegen op dat stuk of zo.
of alleen gebruiken om te rijden, zodat ze er niet eten.
ik zou als het financieel mogelijk is zeker het weiland aanhouden alleen al om die mensen op afstand te houden.
Britta31 schreef:Maar dan hebben ze geen reden meer om ts lastig te vallen.
JJ4 schreef:Deze mensen stoppen sowieso niet, heb nog wel een twee voorbeeldjes. Wij hebben een veranda waaronder we graag bbqen, we hebben een kamado, dus als je de klep opent, ontsnapt er meestal wat rook. Ging hij heel overdreven hoesten.
En nou komt het, zelf stookt hij behandeld hout in een vuurton….![]()
De mensen van de boerderij tegenover ons hebben een rescue hond, superlief maar super onzeker en blaft bij onverwachte gebeurtenissen. De hond blafte tegen hem (waarschijnlijk omdat de hond wel gevoeld heeft dat hij een apart soort is) en hij heeft onze arme buurvrouw uitgejouwd, niet normaal…..
CrazyCat schreef:JJ4 schreef:Deze mensen stoppen sowieso niet, heb nog wel een twee voorbeeldjes. Wij hebben een veranda waaronder we graag bbqen, we hebben een kamado, dus als je de klep opent, ontsnapt er meestal wat rook. Ging hij heel overdreven hoesten.
En nou komt het, zelf stookt hij behandeld hout in een vuurton….![]()
De mensen van de boerderij tegenover ons hebben een rescue hond, superlief maar super onzeker en blaft bij onverwachte gebeurtenissen. De hond blafte tegen hem (waarschijnlijk omdat de hond wel gevoeld heeft dat hij een apart soort is) en hij heeft onze arme buurvrouw uitgejouwd, niet normaal…..
OMG het is echt net of ik over mijn buren lees. Wij hebben ook een aanvaring gehad over onze BBQ vorige zomer en ze doen zelf gewoon wat ze willen. Dat met 2 maten meten irriteert me nog wel het meeste.
Heel veel sterkte, hier hopen we ook nog altijd op een oplossing maar met de jaren vergaat die hoop wel een beetje.