Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dee_Es schreef:Hoezo gelukkig Prairy? Vrienden van me hebben die auto en zijn er heel blij mee. Was het het laden of de auto zelf die tegenviel?
Saintelette schreef:Houd wel rekening met verhalen van oude of nieuwe EV’s. Oudere modellen (zoals hierboven over de Ioniq EV of bijv. een Nissan Leaf) zijn lastig te vergelijken met de nieuwere EV’s, omdat de techniek ondertussen verbeterd is.
Vergelijk ook vooral de (snel)laadsnelheid, grootte van de accu en uiteraard het gemiddelde verbruik van die accu.
xTammyy schreef:De horror verhalen van met een EV op vakantie herken ik wel met oudere modellen. Wij hadden voorheen een Kia e-Niro en als we daarmee naar de familie in de Alpen gingen (800km) konden we makkelijk 2-3x 45 minuten stil staan![]()
Echter hebben we nu een Tesla uit 2024, wat een verademing! Je laadt vaak maximaal een kwartiertje en hij heeft een groter bereik.
Wij willen niet meer anders, het eerste jaar hebben we er 40.000km mee gereden.
Prairy schreef:Dee_Es schreef:Hoezo gelukkig Prairy? Vrienden van me hebben die auto en zijn er heel blij mee. Was het het laden of de auto zelf die tegenviel?
Bereik was ruk, laden duurt een eeuwigheid, langere trips naar het buitenland 600km hopen dat er een laadpaal beschikbaar is (en bereikbaar) en hij was soms gewoon dood, moest hij met een soort grote powerbank weer tot leven gewekt worden.
Enige fijne was de adaptieve cruise control en de lage bijtelling van 4%.
8nnemiek schreef:Ellende?Ik lees hier 90% positieve verhalen
![]()
Elektrisch rijdt fantastisch, ik wil nooit meer een benzinebak.