Drone in de achtertuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Re: Drone in de achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:37

Vind ik ook hoor KimD, heel triest gedrag als je dat zou doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:56

Vlieg niet met die ondingen in een woonwijk, loop je ook geen risico dat iemand hem in de kliko gooit. Hoewel ze ook in natuurgebieden helaas voor de nodige ellende zorgen :\

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:15

Drones zijn in natuurgebieden anders ook heel nuttig voor het opsporen van bijvoorbeeld brandhaarden of vermiste personen/dieren. :)

Daarbij is vliegen in een woonwijk niet per se verboden, vanaf een afstand kun je niet zien in welke categorie iemand vliegt of wellicht zelfs een vergunning heeft.

Een drone uit de lucht slaan of in de kliko gooien is asociaal gedrag en zelfs strafbaar. Je mag andermans eigendom niet stelen of vernielen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:15

In veel natuurgebieden (oa alle Natura 2000 gebieden) zijn drones verboden.
Ik snap ook best dat kinderen met hun speelgoeddrone niet helemaal naar een veld of industriegebied fietsen als je in de eigen tuin ook legaal mag spelen ermee.
Ik zou er hooguit problemen mee hebben als ze dat om 7 uur ‘s morgens doen vanwege de herrie.
Overdag heb ik meer last van buren die een uur lang met hun grasmaaier bezig zijn dan van een drone die sowieso na tien minuten alweer leeg is.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:24

Konstantine schreef:
Jullie hebben voor het gemiddelde huis in NL wel gelijk hoor, Muurp en Marlinde :j Soms zit ik op funda te tellen hoeveel huizen er op een tuin uitkijken en zijn het er meer dan 10 :+

Toch vind ik buren anders dan een rondvliegende drone, omdat je niet weet van wie die is, zoals Naomi ook zegt.

In Amsterdam bijvoorbeeld in de oudere woning dan heb je buren boven je tuin vaak nog wel 3 verdiepingen en dat dan rondom, want alle huizen van het hele blok grenzen eraan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:31

Je kunt als ouders natuurlijk ook zeggen. Nee je krijgt geen drone want hier is geen plek om te vliegen.
:o

En ik geloof dat ik de vergelijking van een professionele drone om bijvoorbeeld brandhaarden op te sporen en met irritant speelgoed mis.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:50

Iemand noemt ze ondingen en dat ze voor ellende zorgen, maar het is de toekomst dus beter kun je proberen het positieve er van un te zien. Rotte appels heb je overal tussen zitten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:50

8nnemiek schreef:
In veel natuurgebieden (oa alle Natura 2000 gebieden) zijn drones verboden.

Het is niet zo zwart wit. :D Met toestemming van de provincie mag je gewoon vliegen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:52

‘Iemand’ ben ik dus.

En ik mag hopen dat de moraal niet zo ver af gaat zakken dat het normaal wordt om er irritant mee over tuinen te vliegen. Als dat de toekomst is, laat dan maar. Of mensen moeten een flinke spaarpot hebben om het ding te vervangen als iemand hem weggooit als ie in de tuin terecht komt.
Laatst bijgewerkt door Mars op 30-04-25 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:53

Nou een drone zelf zal niemand wat tegen hebben.
Maar in welke handen hij zit.

Neem aan dat de brandweer niet zomaar boven je tuin vliegt :+

Captain schreef:
Iemand noemt ze ondingen en dat ze voor ellende zorgen, maar het is de toekomst dus beter kun je proberen het positieve er van un te zien. Rotte appels heb je overal tussen zitten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:57

Mars schreef:
‘Iemand’ ben ik dus.

En ik mag hopen dat de moraal niet zo ver af gaat zakken dat het normaal wordt om er irritant mee over tuinen te vliegen. Als dat de toekomst is, laat dan maar. Of mensen moeten een flinke spaarpot hebben om het ding te vervangen als iemand hem weggooit als ie in de tuin terecht komt.

Ik zeg ook niet dat dát de toekomst wordt. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 17:02

Mars schreef:
Vlieg niet met die ondingen in een woonwijk, loop je ook geen risico dat iemand hem in de kliko gooit. Hoewel ze ook in natuurgebieden helaas voor de nodige ellende zorgen :

Tussen open veld en woonwijk is hier niet veel afstand, als dus zo'n situatie als eerder beschreven zich zou voordoen, dan kan hij zomaar vanzelf die woonwijk invliegen...

Daarnaast mag hier boven de wijk gevlogen worden, fatsoenshalve doe je het niet uiteraard maar toch, het mag wel.